kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

اخبار کوتاه از فوتبال

نارضایتی خبرنگاران و عکاسان از نحوه اعزام به روسیه
گروه دوم خبرنگاران و عکاسان اعزامی به روسیه از نحوه سفر خود رضایت ندارند.گروه دوم از نمایندگان رسانه ها اعزامی به محل میزبانی جام جهانی روسیه، دیروز در حالی روانه روسیه شدند که می بایست ابتدا به استانبول و سپس به روسیه می رفتند و این مسیر انتخابی، دشواریهای خودش را داشت و این افراد در واقع یک روز کاری خود را از دست دادند و همین موضوع دلخوری‌هایی را به همراه داشت.این موضوع زمانی به نارضایتی بیشتر آنها منجر می شد که می دیدند گروه اول اعزامی، صبح دیروز مستقیما و با پروازی سه ساعته از تهران راهی روسیه شدند اما گروه دوم می بایست ابتدا به ترکیه و پس از ساعتها معطلی در فرودگاه استانبول روانه روسیه می شدند.
اقدام خیرخواهانه مدافع پرسپولیس
مدال قهرمانی بازیکن تیم پرسپولیس روز شنبه به صورت همت عالی فروخته می‌شود. محمد انصاری در اقدامی خداپسندانه قصد دارد مدال قهرمانی خود در لیگ برتر هفدهم را برای کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب به فروش برساند.در پی این اقدام خداپسندانه، شنبه و با حضور اعضای تیم پرسپولیس، ورزشکاران و هنرمندان، مدال قهرمانی این بازیکن به صورت همت عالی و به بالاترین قیمت فروخته خواهد شد تا درآمد حاصل از آن خرج ۱۴ کودکی شود که در این زلزله پدر و مادر خود را از دست داده‌اند.
تماشای خانوادگی مسابقات جام جهانی در ورزشگاه آزادی
علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند همراه با اعضای خانواده، بازی‌های جام جهانی 2018 را در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی تماشا کنند.با دستور ناصر محمودی‌فرد مدیر مجموعه ورزشی آزادی، زیرساخت‌های لازم برای نمایش بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه بزرگ آزادی فراهم شده تا علاقه‌مندان به ورزش بتوانند این مسابقات جذاب و مهیج را همراه با اعضای خانواده خود در بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی خاورمیانه تماشا کنند. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته یک نمایشگر بزرگ به مساحت 1200 متر مربع در قسمت روبروی جایگاه ورزشگاه آزادی کار گذاشته خواهد شد تا تماشاگران از طبقه اول و دوم ضلع غربی ورزشگاه، تماشاگر بازی‌های جام جهانی از جمله دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران باشند. این اتفاق برای نخستین بار است که در یک مجموعه ورزشی رخ می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود با استقبال علاقه مندان به ورزش در مرحله نخست 10 هزار بلیت فروخته شود. طی چند روز گذشته موضوع نمایش مسابقات جام جهانی در ورزشگاه آزادی با کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و امور ورزشی شورای اسلامی شهر تهران در میان گذاشته شده و اعضا حداکثر همکاری را برای تحقق این امر داشتند. در صورت موافقت نهادهای دیگر، ویژه برنامه نمایش مسابقات جام جهانی در مجموعه ورزشی آزادی، از 24 خردادماه همزمان با بازی افتتاحیه آغاز خواهد شد. مدت زمان برگزاری این جنگ فرهنگی یک ماه خواهد بود و خانواده‌های حاضر در مجموعه ورزشی آزادی علاوه‌بر تماشای مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، از برنامه‌های مفرح دیگر بهره‌مند خواهند شد. لازم به یادآوری است که در زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی، وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس از سطح شهر تهران به سمت مجموعه ورزشی آزادی و بالعکس دایر خواهد بود.
لغو دیدار دوستانه امید ایران برابر عراق در کربلا
فدراسیون فوتبال عراق از لغو دو دیدار دوستانه برابر ایران در کربلا خبر داد. فدراسیون فوتبال عراق از لغو این دو دیدار دوستانه خبر داد و دلیل آن را نزدیکی به مسابقات لیگ این کشور اعلام کرد. عبدالغنی شهد، مدیر فنی تیم‌ ‌ملی فوتبال امید عراق این خبر را تایید و اعلام کرد که وضعیت تیم‌ ‌ملی امید عراق با وجود در پیش داشتن رقابت‌های بزرگ خوب نیست و به همین خاطر دو دیدار دوستانه برابر ایران لغو شده است.
آغاز تمرینات ذوب‌آهن از 25 خرداد
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: هیچ کسی نمی‌تواند در فوتبال قول قهرمانی بدهد. امید نمازی با‌ اشاره به وضعیت حضورش در شهر اصفهان و برنامه‌های تمرینی تیم ذوب‌آهن اظهار داشت: من چند روز گذشته در اصفهان بودم و برای پایان فعالیت‌های خود و انجام تعهداتم در تیم سابق، به آمریکا بازگشتم اما روز یکشنبه بار دیگر به ایران می‌رسم. وی درباره زمان آغاز تمرینات تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که تمرینات تیم ذوب‌آهن اصفهان از روز 25 خرداد با حضور بازیکنان برگزار شود. وی افزود: ذوب‌آهن فصل گذشته تیم بسیار خوبی به شمار می‌رفت و با نایب قهرمانی در لیگ برتر و صعود به مسابقات آسیایی نشان داد که تیم توانمند و باکیفیتی به شمار می‌رود، بنابراین تلاش ما این است که در درجه نخست، نتایج گذشته را تکرار کرده و در درجه بعد، از جایگاه فصل گذشته، بالاتر قرار گیریم. نمازی پیرامون اینکه آیا تیمش به فکر قهرمانی در مسابقات لیگ برتر است یا خیر، گفت: به طور قطع همه تلاش خود را در این زمینه صورت می‌دهیم اما قول قهرمانی دادن کار هیچ کس نیست و ‌اشتباه است. البته امیدوارم که فصل موفقی را در لیگ برتر پشت سر بگذاریم و ضمن قهرمانی در لیگ برتر، در مسابقات آسیا نیز به فینال راه پیدا کنیم.
استقلال جوان‌هایش را قرض می‌دهد
باشگاه استقلال بازیکنان جوان خود را که در فصل نقل و انتقالات جذب کرده به تیم‌های دیگر قرض می‌دهد. باشگاه استقلال دوشنبه شب گذشته 8 بازیکن جوان جذب کرد که به جز امید سام‌کن که فصل قبل را در سپیدرود بازی کرده بود، بقیه آنها از تیم‌های پایه با این باشگاه قرارداد امضا کردند و بازیکنان سرشناسی نیستند. با توجه به اینکه استعداد یاب‌های باشگاه این چند بازیکن را به باشگاه استقلال معرفی کرده‌اند، با مجوز شفر تعدادی از آنها که برای لیگ هجدهم فرصتی برای بازی کردن پیدا نمی‌کنند به تیم‌های دیگر قرض داده می‌شوند تا با کسب تجربه بتوانند به بازیکنان مهمی برای این تیم در سال‌های آینده تبدیل بشوند. این کاری است که در تیم‌های بزرگ دنیا انجام می‌شود و با قرض دادن بازیکنان جوان و با استعداد، آنها در سال‌های بعد در چهره یک ستاره به تیم‌شان برمی‌گردند و آینده باشگاه را می‌سازند.
ضمن اینکه بازیکنان جوان استقلال نظیر سینا خادم‌پور و سجاد آقایی در پست‌های هافبک دفاعی و مهاجم هم که قرضی در تیم‌های نفت تهران و آلومینیوم اراک حضور داشتند به تیم بازگشته‌اند. شاهین طاهرخانی، ابوالفضل محمد حسنی،احمدرضا احمدوند،امیر محمد زالی،محمد مهدی طاهری، امیرحسین کارگر، امید سام‌کن و حیدرعلی احمدزاده هشت بازیکن جوانی هستند که دوشنبه شب به استقلال پیوستند.
آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال ایران
*حامد شیری، مدافع فصل گذشته تیم فوتبال سایپا پس از مذاکره با مسئولان باشگاه نساجی با عقد قرارداد داخلی به عضویت این تیم درآمد و شاگرد جواد نکونام در این تیم شد.تیم نساجی که فصل آینده نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد، پیش از این نیز امید سینگ و حامد لک را به خدمت گرفته بود.
*علی عبدالله‌زاده مدافع فصل پیش نفت آبادان با قراردادی دو ساله به تراکتور پیوست.
*پائولو سرجیو سرمربی پرتغالی و جدید تیم فوتبال صنعت نفت آبادان دیروز در میان استقبال هواداران این تیم وارد آبادان شد.
* اکبر ایمانی، هافبک فصل گذشته ذوب‌آهن و پدیده در حال حاضر با دو پیشنهاد جدی از سوی پیکان و سایپا مواجه است. این دو باشگاه در حال مذاکره با ایمانی هستند و قرار است این بازیکن تا فردا تصمیم نهایی را برای انتخاب تیم فصل آینده‌اش بگیرد. این در حالی است که هفته گذشته خبرهایی در مورد پیوستن ایمانی به تراکتورسازی هم مطرح بود، که ظاهراً این موضوع منتفی شده است.