kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

۱ روز تا جام جهانی فوتبال

از پلمب شدن اتومبیل‌ها تا تدابیر شدید امنیتی فیفا
مسئولان روسی برگزار‌کننده بیست و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی تدابیر امنیتی شدیدی را برای ورود و خروج به ورزشگاه‌ها در نظر گرفته‌اند. زنگ بیست و یکمین دوره رقابت‌های از یک روز دیگر به صدا در خواهد آمد و روسیه به اصلی‌ترین سوژه ورزش جهان تبدیل خواهد شد. در این میان مسئولان برگزاری این مسابقات تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند. ورود و خروج به ورزشگاه‌ها و محل برگزاری تمرینات تیم‌ها به شدت کنترل می‌شود و خبرنگارانی که قصد ورود به محل تمرین تیم ملی را دارند مورد بازرسی دقیق قرار می‌گیرند و وسایل آنها نیز به دقت بررسی می‌شود. در محل تمرینات تیم‌های بزرگی چون آرژانتین، پرتغال، آلمان، برزیل و... نیز همین شرایط حاکم است و تماشاگران و خبرنگاران برای ورود به محل تمرین با تدابیر امنیتی مواجه خواهند شد.مسئولان برگزاری همچنین برای مسئولانی که در سطح شهر تردد می‌کنند تدابیر امنیتی را در نظر گرفته‌اند. مسئولانی که می‌خواهند از کمپ محل اقامت خود در کمپ تیم ملی کشورشان خارج شوند اتومبیل هایشان پلمب می‌شود و در مقصد بازگشایی می‌شود. قبل از جام جهانی برخی گروهک‌ها از جمله داعش مسئولان برگزاری جام جهانی را به حملات انتحاری و بمب‌گذاری تهدید کرده بودند.
لوو: تکرار قهرمانی در جام جهانی تاریخی است
سرمربی تیم ملی آلمان می‌گوید اگر این تیم قهرمان جام جهانی شود اتفاق تاریخی رخ داده است.تیم ملی آلمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در ماه‌های اخیر نتایج ضعیفی به دست آورده است. این تیم در آخرین بازی خود موفق شد دو بر یک عربستان را شکست دهد.آخرین بازی که یک مربی توانست دو بار پیاپی قهرمانی در جام جهانی را به دست بیاورد به ۸۰ سال پیش باز می‌گردد که ایتالیا دو بار پیاپی توانست در سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ میلادی قهرمان شد. اکنون یواخیم لوو با یک ماموریت بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان درباره شرایط بازیکنان تیمش گفت: وقتی شما مدافع عنوان قهرمانی در جام جهانی باشید و قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شده باشیم و در چند دوره جام جهانی بین سه یا تیم برتر قرار گرفته‌اید، خود گویای همه چیز است و طبیعی است که هر تیمی بخواهد به استاندارد ما برسد و ما را به چالش بکشد. هر تیمی دوست دارد وقتی برابر ما قرار می‌گیرد، ما را شکست دهد. او درباره قهرمانی در جام جهانی گفت: از الان اصلا نمی‌شود درباره این مسائل به صحبت پرداخت. فرانسه تیم خیلی خوبی دارد، برزیل و آرژانتین هم تیم‌های خوبی هستند و اسپانیا پیشرفت زیادی داشته است. تکرار قهرمانی در جام جهانی اتفاقی تاریخی و ویژه محسوب می‌شود ولی سعی می‌کنم فروتن باشم. موفقیت در جام جهانی به اتفاقات زیادی وابسته است و جزییات زیادی هستند که قهرمانی جام جهانی را تعیین می‌کنند.
کی روش چهارمین سرمربی مسن جام جهانی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چهارمین مربی مسن حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تقابل ۳۲ سرمربی است. آنها برای رساندن تیم‌شان به بهترین رتبه تمام تلاش خود را خواهند کرد. مسن‌ترین سرمربی حاضر در این بازی‌ها اسکار واشنگتن تابارس است. او با ۷۱ سال سن هدایت اروگوئه را در این بازی‌ها بر عهده خواهد گرفت. با این حال قدرتمندترین سرمربی حاضر در جام جهانی خوسه پکرمن است. سرمربی ۶۸ ساله سومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد. او پس از تابارس، مسن‌ترین سرمربی جام محسوب می‌شود. سرمربی آرژانتینی ۳۶ سال تجربه مربیگری دارد و در سال ۲۰۱۲ هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت. او دومین جام جهانی پیاپی خود را به همراه تیم‌ ‌ملی کلمبیا تجربه خواهد کرد. برخی از سرمربیان دیگر حاضر در روسیه شرایطی مشابه دارند مانند کارلوس کی‌روش و یواخیم لوو. با این حال پکرمن به «آقای جام جهانی‌« مشهور است. او از رده جوانان و بزرگسالان جام جهانی را تجربه کرده و از ۴۴ بازی ۳۳ پیروزی و چهار تساوی به دست آورده است. همچنین هفت بار مغلوب حریفانش شده است. این ۴۴ بازی در چهار جام جهانی زیر ۲۰ سال، زیر ۱۷ سال و دو جام جهانی با تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین و کلمبیا به ثبت رسیده است.پس از پکرمن، برت فان مارویک در رتبه سوم دیده می‌شود. سرمربی تیم‌ ‌ملی استرالیا ۶۶ ساله است. کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در رتبه بعدی قرار دارد. او ۶۵ ساله است. جوان‌ترین سرمربی حاضر در روسیه الیو سیسه است. او در ۴۲ سالگی تیم‌ ‌ملی فوتبال سنگال را در جام جهانی هدایت خواهد کرد. در ادامه‌ به سن سرمربیان حاضر در روسیه‌اشاره می‌شود.
کارواخال آماده بازی با ایران
مدافع رئال مادرید پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش به تمرینات گروهی اسپانیا ملحق شد. روزنامه موندو دپورتیوو اسپانیا خبر داد که دنی کارواخال پس از 17 روز دوری به خاطر مصدومیت امروز به تمرینات گروهی اسپانیا ملحق شد. کارواخال برای بازی با پرتغال نخواهد رسید چون بعد از دو هفته دوری از میادین تازه به تمرینات ملحق شده است ولی او برای بازی بعدی اسپانیا در جام جهانی مقابل ایران آماده بازی خواهد بود. کارواخال در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول مصدوم شده بود و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره حضورش در جام جهانی مطرح شد.
نویر می‌تواند رکورد شیلتون و بارتز را جابجا کند؟
رکوردداران کلین شیت در جام جهانی معرفی شدند و بر این اساس مانوئل نویراین فرصت را دارد رکورد پیتر شیلتون و فابین بارتز را جابه جا کند. رکوردداران کلین شیت در جام جهانی معرفی شدند و بر این اساس مانوئل نویراین فرصت را دارد تا رکورد پیتر شیلتون و فابین بارتز را جابجا کند.پیتر شیلتون دروازه بان سابق تیم ملی انگلیس با 10 کلین شیت در صدر فهرست برترین دروازه بانان قرار دارد و در این میان فابین بارتز سنگربان فرانسه که با این تیم عنوان قهرمانی جام جهانی 1998 فرانسه را بدست آورد هم با 10 کلین شیت در رده دوم قرار دارد.در رده سوم مانوئل نویر دروازه بان آلمان قرار دارد و این فرصت را دارد تا در جام جهانی پیش رو با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در 3 بازی به این رکورد برسد.
کافو، رکوردار حضور در فینال‌های جام جهانی
مدافع راست اسبق سلسائو، رکوردار حضور در پیکارهای پایانی جام‌های جهانی است.کافو در ۲۰ دوره گذشته جام‌های جهانی، تنها بازیکنی است که حضور در پیکار پایانی مسابقات را بیش از همه تجربه کرده است.وی که سابقه انجام ۴۲ بازی در تیم ملی برزیل معروف به سلسائو را دارد، با تیم کشورش‌، در بازی فینال جام جهانی ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ حضور داشته است.در دو جام ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ وی به مقام قهرمانی رسید و صاحب جام شد.اما در جام جهانی ۹۸ فرانسه، مقام نایب قهرمانی را تجربه کرد.
رونالدو: پرتغال و اسپانیا از گروه B صعود می‌کنند
کاپیتان تیم ملی پرتغال معتقد است که تیم‌‌های ملی ایران و مراکش جزو تیم‌های صعودکننده از گروه دوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیستند. رونالدو به اولین بازی تیم ملی کشورش درجام جهانی مقابل ا‌سپانیا اشاره کرد و آن را سخت‌ترین شروع ممکن برای قهرمان یوو 2016 در این رقابت‌ها دانست.ستاره رئال مادرید تأکید کرد: اینکه اولین‌ بازی ما مقابل اسپانیاست، برای هر دو تیم سخت است. این شروع ایده‌آلی نیست، اما این قرعه‌ای است که برای ما درآمده و چاره‌ای جز پذیرش آن نداریم. یک شکست در روز اول جام جهانی وضعیت شما را برای ادامه تورنمنت بد و سخت می‌کند، پس داشتن شروع خوب خیلی مهم است، اما من باور دارم که هم اسپانیا و هم پرتغال به مرحله حذفی صعود می‌کنند. قهرمانی در جام جهانی برای پرتغال یک رؤیاست، اما برای محقق کردن آن ما باید به همان شیوه‌ای بازی کنیم که یورو 2016 را بردیم.