kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

کوتاه از شهرستان‌ها


خرید برگ سبز چای
ساری - خبرنگار کیهان: سالانه بیش از 900 تن برگ سبز چای از چایکاران شهرستان رامسر خریداری می‌شود.
فرماندار شهرستان رامسر گفت: کار برداشت برگ سبز چای در هزار و700 هکتار از باغات چای با همکاری 3 کارخانه چای این منطقه صورت گرفت.
محمد آزاد افزود: امسال قیمت برگ سبز چای 4 درصد گران‌تر شده و قیمت برگ سبز چای درجه یک 27هزار و 292 ریال و چای درجه دو 15هزار و 283 ریال است.
وی گفت: هزارو100 بهره‌بردار چای در رامسر فعال هستند.
آزاد با اشاره به پرداخت 180 میلیون تومان تسهیلات به چایکاران رامسر از مردم خواست در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی از چای محصول داخل استفاده کنند.
برگزاری یادواره شهدا
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: یادواره 72 شهید مسجد مهدیه عشقی شهرستان قائم‌شهر با حضور خانواده‌های شهدا و آحاد مردم برگزار شد.
حجت‌الاسلام شیروانی از اساتید حوزه و دانشگاه، شهدا را حافظان دین و قرآن و پیروان راستین انبیاء و اولیای الهی و ولایت دانست و از مجاهدت‌ها و فداکاری‌های آنها به‌ویژه از شهدای مسجد مهدیه عشقی قائم‌شهر در مقابله با دشمنان و ظالمان و ستمگران تجلیل کرد.
نوسازی تاکسی‌ها
همدان - خبرنگار کیهان: رئيس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان درخصوص نوسازی تاکسی‌ها گفت: دولت اعلام کرد از مهرماه سال گذشته تاکسی‌های پیکان حق تردد ندارند اما هنوز در همدان شاهد تردد تاکسی‌های بسیار فرسوده پیکان هستیم که ازلحاظ ظاهری نیز وضعیت مناسبی ندارند.
کامران گردان بااشاره به مشکل بیمه تعدادی از تاکسی‌داران، اظهار کرد: حدود 60 نفر از تاکسی‌داران به علت مشکلاتی بیمه ندارند و همیشه این موضوع به ما منتقل می‌شود که برای رفع این مشکل باید مدیرکل تامین اجتماعی و مسئولان تاکسیرانی و نماینده این تاکسی‌داران جلسه‌ای داشته باشند.
اهدای شاهنامه
اهواز - خبرنگار کیهان: یک جلد شاهنامه فردوسی دارای قدمت با ویژگی‌های خاص تاریخی توسط خانواده‌ای در اهواز به اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اهدا شد.
صاحب این شاهنامه نفیس و ارزشمند اظهار داشت: این شاهنامه به صورت موروثی از پدران و اجداد به ما رسیده و با توجه به قدمت زیاد، برگه‌های آن درحال فرسوده شدن بود.
قدمت این شاهنامه حدود 160 سال است و جلد چرمی با حاشیه ساده، چاپ سنگی، خط نستعلیق، گراورهای نقاشی شده به سبک مینیاتور و دارا بودن فرهنگ الفاظ نادره از ویژگی‌های برجسته این شاهنامه تاریخی است.
این شاهنامه تاریخی ازسوی کارشناسان اسناد و نسخ خطی، بررسی و تایید شده است.
افزایش کشفیات سرقت
فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان گفت: طی 80 روز نخست سال جاری، کشفیات سرقت در بهبهان 100 درصد افزایش نشان می‌هد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش نشان می‌دهد.
سرهنگ رضاپاپی افزود: در همین مدت 131 درصد افزایش کشفیات جرائم خشن و از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه 30 درصد کاهش وقوع جرائم خشن را داشته‌ایم.
احداث ایستگاه آتش‌نشانی
بابل - خبرنگار کیهان: یک ایستگاه آتش‌نشانی در حد فاصل میدان جمهوری و بسیج در ضلع شمالی شهر بابل احداث می‌شود.
زمین این ایستگاه با متراژی حدود 200 مترمربع در یکی از نقاط باارزش شهر توسط یکی از خیرین شهر اهدا شده که این خیر نیک‌اندیش هزینه احداث ایستگاه را نیز تقبل کرده است. نبود ایستگاه در این منطقه از شهر بابل یکی از مشکلات و معضلات عدیده سازمان محسوب می‌شد با احداث و تجهیز این ایستگاه بخش قابل توجهی از شهروندان از ارائه خدمات به موقع سازمان بهره‌مند خواهند شد.
سخت‌گیری در معاینه متقاضیان استخدام
الیگودرز- خبرنگار کیهان: نماینده مردم الیگودرز در مجلس به سختگیری‌های بهداری نیروی انتظامی در معاینه متقاضیان استخدام در این نیرو اعتراض کرد.
محمد خدابخش از عملکرد بهداری نیروی انتظامی استان لرستان به دلیل اقدامات سختگیرانه و نامعقول در معاینه متقاضیان الیگودرزی در زمینه استخدام در نیروی انتظامی به شدت انتقاد کرد و طی تماس تلفنی با سردار محمدیان‌نسب فرمانده نیروی انتظامی لرستان، خواستار تجدیدنظر در این خصوص شد.
وی افزود: در صورتی که جلوی اجحاف در حق متقاضیان الیگودرزی گرفته نشود، موضوع را از طریق فرمانده انتظامی کشور پیگیری خواهم کرد و در همین راستا با معاون پارلمانی نیروی انتظامی نیز طرح موضوع شده است.
بهره‌برداری از پروژه گردشگری
رشت- خبرنگار کیهان: استاندار گیلان از بهره‌برداری از نخستین پروژه گردشگری دریایی استان گیلان ظرف چند ماه آینده خبر داد.
مصطفی سالاری با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری دریایی، اظهار داشت: طی چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از نخستین پروژه گردشگری دریایی استان گیلان در شهرستان بندرانزلی خواهیم بود.
وی بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت حضور گردشگران در جهت اشتغالزایی تاکید کرد.
ابلاغ سند جامع قرآنی
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ابلاغ سند جامع فعالیت‌های قرآنی به وزارت‌خانه‌ها خبر داد.
«محمد محمدپور» گفت: سند، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.
همچنین حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز با تقدیر از تشکیل شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان خواستار ایجاد هماهنگی و همدلی بین نهادهای فعال در امور قرآنی شد و افزود: امور قرآنی در کشور و استان دارای متولیان متعددی است که این مسئله موجب موازی‌کاری در فعالیت‌ها می‌شود و می‌بایست مشکلات حوزه‌های قرآنی حل و برطرف شوند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی خواستار تقویت تشکل‌های قرآنی شد.
تغییر ساعت اداری
زاهدان- خبرنگار کیهان: به دنبال ابلاغ تصویب‌نامه اصلاحی هیئت وزیران در خصوص مجوز تنظیم ساعت کاری دستگاه‌های اجرائی، مدیریت برق سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پیرو هماهنگی انجام شده بین شرکت توزیع نیروی برق استان و استانداری سیستان و بلوچستان ساعت کاری ادارات استان از 20 خرداد تا اول شهریور ماه از ساعت 6 صبح تا 12/30 ظهر خواهد بود.
تغییر ساعت کاری در سیستان و بلوچستان با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق در فصل گرما خواهد بود و همه ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی موظف به رعایت آن می‌باشند.
برگزاری جشنواره راه ابریشم
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به پیشینه شهرستان مهدیشهر در حوزه عشایری و سابقه تاریخی این شهرستان، این اداره کل درصدد برگزاری و ثبت جشنواره بین‌المللی راه ابریشم در مهدیشهر است.
محمد جهانشاهی با ابراز خرسندی از توجه مدیران ارشد شهرستان مهدیشهر به حوزه گردشگری، ابراز امیدواری کرد: گردشگری این شهرستان به سمت گردشگری پایدار سوق پیدا کند.
وی گفت: یکی از برنامه‌های این اداره کل رویداد محور بودن است و براساس ظرفیت‌های گردشگری مهدیشهر درنظر است جشنواره ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی در این شهرستان برگزار شود.