kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
مقابل سفارت عربستان صورت گرفت

تجمع روز قدس در انگلیس با شعار مرگ بر آل سعود

حامیان فلسطین و مخالفان رژیم صهیونیستی در انگلیس این بار تجمع روز قدس را مقابل سفارت آل سعود و با شعارهایی علیه این دو رژیم جنایتکار برگزار کردند. سعودی‌ها در خیانت به آرمان فلسطین و مسلمانان جهان، از همه پیشی گرفته‌اند.



سرویس خارجی-

راهپیمایی روز قدس که در انگلیس هرسال در آخرین یکشنبه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، این بار مقابل سفارت سعودی در لندن و با شعارهایی علیه نتانیاهو و ملک سلمان برگزار شد. افرادی که در راهپیمایی روز قدس در لندن شرکت کرده بودند، پرچم حزب‌الله لبنان را به نشانه مقاومت با خود حمل می‌کردند و شعارهایی علیه آل سعود و رژیم صهیونیستی سر می‌دادند. تجمع‌کنندگان پارچه‌نوشته‌هایی هم در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «جنایت کافی است»، «ما حامی فلسطین هستیم»، «فلسطین تنها نیست»، «رژیم آل سعود در جنایات صهیونیست‌ها سهیم است»، «مرگ بر آل سعود». گفتنی است راهپیمایی روز قدس در برخی از کشورهای غربی در روزهای اخیر انجام شده و همچنان ادامه دارد، روز یکشنبه در آلمان نیز راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد.
تظاهرات در کرانه باختری
صدها تن از فلسطینیان ساکن رام‌الله در کرانه باختری نیز، عصر یکشنبه تظاهرات گسترده‌ای را در حمایت از نوار غزه برگزار کردند. مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی، پرداخت حقوق کارمندان غزه و توقف محاصره این باریکه را خواستار شدند. مردم در این تظاهرات پارچه‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود: «خواسته ما واضح است و تحریم‌های شما افتضاح است... تحریم‌ها را لغو کنید.»در این تظاهرات درگیری‌هایی بین معترضان و طرفداران «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رخ داد و گفته شد که افراد نظامی لباس مبدل پوشیده و به تظاهر‌کنندگان حمله می‌کردند. تشکیلات خودگردان فلسطین اقداماتی را درخصوص بازنشستگی اجباری هزاران تن از کارکنان دو بخش مدنی و نظامی در نوار غزه اعمال کرده و فقط۵۰ درصد از حقوق کارمندان را برای دومین ماه متوالی پرداخت کرده است. این اقدامات پس از توقف اجرای توافق آشتی میان جنبش فتح و حماس اتخاذ شده است. شاهدان عینی می‌گویند این راهپیمایی بزرگ‌ترین راهپیمایی است که رام‌الله شاهد آن بوده است.