kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
در غزه اتفاق افتاد

حمله به معترضان فلسطینی با هواپیماهای جنگنده!

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی این بار، جوانان معترض فلسطینی در غزه را با هواپیماهای جنگنده مورد هدف قرار دادند!

ارتش رژیم صهیونیستی پس از رسانه‌ای شدن این جنایت هولناک، در بیانیه‌ای اعلام کرد تنها فلسطینی‌هایی را که بادبادک‌های مجهز به مواد منفجره با هدف ایجاد آتش‌سوزی در اراضی ‌اشغالی تهیه می‌کردند بمباران کرده است! و این جنگنده‌ها در واکنش به این اقدام فلسطینی‌ها، به سمت‌شان تیراندازی کرده‌اند!
به تازگی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه از بادبادک‌ها و بالن‌های مجهز به مواد آتش‌زا برای مقابله با اسرائیلی‌ها استفاده می‌کنند که غالبا باعث آتش‌سوزی در زمین‌های کشاورزی می‌شود که صهیونیست‌ها غصب کرده‌اند. ظاهرا این اولین باری است که ارتش رژیم صهیونیستی جنگنده‌های خود را برای ممانعت از استفاده فلسطینی‌ها از بادبادک‌های آتش‌زا علیه اراضی ‌اشغالی به پرواز درآورد.
گفتنی است، کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر در این مورد نیز ترجیح داده‌اند، صرفا سکوت کنند.
راهپیمایی‌های بازگشت در راستای تأکید بر حق بازگشت و اعتراض به محاصره غزه، 11 هفته متوالی است که در مرز نوار غزه با فلسطین ‌اشغالی برگزار می‌شود و بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا کنون 132 فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند و حدود 15 هزار نفر دیگر در آن زخمی شده‌اند.
جهاد اسلامی بازوی نظامی مقاومت
از سوی دیگر یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرده در صحنه نظامی، این جهاد اسلامی است که حرف اول و آخر را می‌زند.
به گزارش فارس،‌ روزنامه صهیونیستی هاآرتص طی گزارشی اعلام کرده، درست است که حماس کنترل سیاسی نوار غزه را در دست دارد اما این جهاد اسلامی است که در صحنه نظامی این منطقه، حرف آخر را می‌زند. در این گزارش همچنین آمده: «جهاد اسلامی فقط از نظر نظامی در حال تقویت خود است اما حماس در صحنه سیاسی در حال پیشرفت در نوار غزه است. هر کدام از آنها در جهت مخالف هم در حال حرکتند، حماس بر استفاده از سیاست تکیه کرده ‌اما جهاد اسلامی همواره در راستای کار بر روی گزینه نظامی تمرکز کرده و با ارتش اسرائیل بیشتر از حماس مقابله می‌کند.»
آرزوهای لیبرمن!
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اما با طرح آرزوهایش خود را مضحکه عام و خاص کرده است. لیبرمن پس از اینکه گفته امیدوار است ایران دود و ناپدید شود! به حضرت موسی(ع) اهانت کرده و گفته این پیامبر باید یهودی‌ها را به جای خاورمیانه به سوئیس یا ایتالیا می‌آورد و اگر چنین نکرده دچار ‌اشتباه استراتژیک شده است!