kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹

حاکم مریض امارات پس از ماه‌ها غیبت ظاهر شد

حاکم امارات این‌بار پس از ۵ ماه غیبت و در شرایطی که اوضاع جسمی مناسبی نداشت در انظار عمومی ظاهر شد.

حاکم امارات در سه سال گذشته بسیار کم در انظار عمومی ظاهر شده و همین مسئله باعث انتشار شایعه‌هایی در مورد کودتا در این کشور شده است. کارشناسان معتقدند «محمد بن‌زاید» ولیعهد ابوظبی در شرایط کنونی کنترل امور را در دست دارد و حاکم امارات در واقع نقش یک مقام تشریفاتی را ایفا می‌کند. اما سرانجام «خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان»، پس از ماه‌ها غیبت در انظار عمومی ظاهر شد. به گزارش تسنیم، رئیس ‌دولت و حاکم امارات متحده عربی برای اولین بار از 5 ماه پیش و برای سومین بار از 5 سال پیش در انظار عمومی حاضر می‌شود. خبرگزاری رسمی امارات (وام)، روز شنبه تصاویری از وی را منتشر کرد که با شماری از مسئولان اماراتی در مقر اقامت خود در شهر «ایوان» فرانسه دیدار می‌کند.
بر این اساس، رئیس ‌امارات، روز شنبه با «حامد بن‌زاید آل‌نهیان» رئیس ‌دیوان ولیعهد امارت‌نشین ابوظبی، «محمد بن‌خلیفه» عضو شورای اداری این امارت به همراه «عمر بن‌زاید آل‌نهیان» معاون هیئت امنای موسسه خیریه «زاید بن‌سلطان» دیدار کرد.
دولت امارات هر چند وقت یک‌بار از خروج حاکم این کشور برای سفری ویژه، که مقصد آن نیز مشخص نمی‌شود، خبر می‌دهد بدون آنکه اهداف این سفر را مشخص و یا تصاویری از وی در لحظه خروج از کشور یا ورود به آن را منتشر کند. رئیس ‌امارات از 54 ماه گذشته، که سکته مغزی کرده، از شرایط جسمانی خوبی برخوردار نیست. حاکم 70 ساله امارات از زمان ابتلا به سکته مغزی، از هرگونه فعالیت‌های رسمی علنی دور شده است. وی از سال 2003 ریاست دولت امارات را بر عهده دارد.