kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

روز قدس در کرانه باختری رنگ خون گرفت صهیونیست‌ها صدها فلسطینی را به خاک و خون کشیدند

مردم کشورهای مختلف جهان در روز قدس و در حالی که صهیونیست‌ها در کرانه باختری مشغول کشت و کشتار فلسطینی‌ها بودند، سنگ تمام گذاشته و با برپایی راهپیمایی‌های گسترده و میلیونی بر یاری ملت فلسطین علیه رژیم‌اشغالگر قدس پافشاری کردند. در این میان راهپیمایی یمنی‌ها «حیرت انگیز» گزارش شده است.
 سرویس خارجی-

 در شهر میلان در شمال ایتالیا روز جمعه شماری از مسلمانان با تجمع در یکی از میادین این شهر، با شعارهای ضد صهیونیستی از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان همچنین انتقال سفارت آمریکا به قدس‌اشغالی را محکوم کردند. مسلمانان شهر رم نیز طی همایشی ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای حل مسئله فلسطین شده و از مواضع ماندگار امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران درباره حمایت از فلسطین تقدیر کردند.
در گردهمایی مسلمانان مسکو که در سالروز جهانی قدس برگزار شد، شرکت کنندگان بر یاری ملت فلسطین ضد رژیم‌اشغالگر قدس تاکید کردند.
در شهر صنعا پایتخت یمن اما مردم با حضور پر شور و میلیونی خود در حالی که شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه به عنوان جنایتکار جنگی شدند. رسانه‌ها حضور یمنی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس را«حیرت انگیز» خوانده‌اند.
شهروندان آمریکایی نیز روز جهانی قدس را همزمان در ۱۶ شهر بزرگ آمریکا برگزار کردند و بر حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف تأکید کردند. شرکت کنندگان پارچه‌هایی در دست داشتند که به ‌روی آنها نوشته شده بود: «عدالت برای همه، آیا به نتانیاهو اجازه جنگ دیگری خواهند داد، غزه را آزاد کنید، دیروز آپارتاید آفریقای جنوبی، امروز فلسطین» این در حالی است که در کشورهای سوریه، اردن، لبنان، تونس، عراق، ایران، پاکستان، افغانستان، اسلوونی، گرجستان نیز راهپیمایی‌های پرشکوهی برای حمایت از فلسطینی‌ها برگزار شد.
4 شهید و 620 زخمی در کرانه باختری
اما در این روز، صهیونیست‌ها نیز بیکار نبودند و تا توانستند در کرانه باختری جنایت کردند.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده در تظاهرات روز قدس کرانه باختری چهار فلسطینی از جمله یک نوجوان ۱۴ ساله به شهادت رسیده و بیش از ۶۲۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند که حال هفت نفر از آنان وخیم است. در میان مجروحان یک زن و چندین خبرنگار هم دیده می‌شود.‌اشغالگران صهیونیست به سمت نیروهای امدادگر و خودروهای امدادرسانی هم تیراندازی می‌کردند. همچنین مادر رزان نجار، دختر پرستار فلسطینی که هفته گذشته ناجوانمردانه به شهادت رسید در تظاهرات روز جمعه با پوشیدن لباس امداد دخترش در تظاهرات میلیونی قدس در غزه شرکت کرد.
وی گفت: «ما راه رزان را تکمیل می‌کنیم و تظاهرات بازگشت متوقف نخواهد شد. من به جای او هستم و افتخار می‌کنم که مادر یک شهید امدادرسان هستم. من از دخترم کمک‌های اولیه را فراگرفته‌ام.»
لازم به ذکر است که تاکنون در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه که از ۳۰ مارس(10 فروردین) گذشته آغاز شده است، ۱۳۴ نفر به شهادت رسیده و نزدیک به ۱۴ هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.