kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

اعلام آمادگی انصارالله برای نبرد رودررو با اسرائیل

رئیس‌ کمیته عالی انقلابی یمن بر آمادگی مردم کشورش برای کمک به شهروندان فلسطینی حتی از طریق شرکت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«محمدعلی الحوثی»، رئیس‌کمیته عالی انقلابی یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» گفته راهپیمایی‌های بازگشت شهروندان فلسطینی، راهپیمایی‌هایی واقعی است که توانسته رکود موجود در جبهه‌های فلسطین را بشکند... ملت یمن نیز آماده حمایت از ملت فلسطین حتی از طریق نبرد علیه اسرائیلی‌ها هستند.
در همین ارتباط سید«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در سخنانی به‌مناسبت روز جهانی قدس گفت: «فلسطین امروز مسئله یک کشور نیست، بلکه مسئله کل امت اسلام است... عربستان و امارات از آمریکا تبعیت می‌کنند و در مسیر سیاست‌های این کشور گام برمی‌دارند. ارتباط نظام سعودی و امارات به آمریکا و روابطشان با اسرائیل، بخشی از نبرد علیه امت اسلام و تسلط بر آنها است... درگیری بر سر فلسطین، مسجدالاقصی و مقدسات است و تلاش‌هایی برای به بردگی گرفتن همه صورت می‌گیرد.. هرگونه کوتاهی در قبال مسجدالاقصی و قدس، یعنی کوتاهی در قبال آنچه امت را متحد می‌کند.»
وی با بیان این‌که «آمریکا و اسرائیل به‌دنبال تسلط بر منطقه و دنیا هستند»، اضافه کرد: «یمن امروز وارد نبرد سرنوشت‌ساز برای تحقق آزادی و استقلال شده است.» رهبر جنبش انصارالله این را هم گفته که: «علت دشمنی برخی با ایران به‌خاطر عدم تسلیم شدن این کشور در برابر آمریکا و حمایت آن از جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین است.»