kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

حوادث کوتاه از کشور


    
    مرگ در کانال آبیاری
اهواز – خبرنگار کیهان: معاون عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت : مردی در کانال آب کشاورزی غرق شد.
باقر مهر نما افزود: در این حادثه مردی حدودا 26 ساله اهل و ساکن روستای فضیلی در کانال آب کشاورزی غرق شد.
وی اضافه کرد: شنا در کانال‌های آبیاری کشاورزی در دزفول و دیگر مناطق شمال خوزستان ممنوع است.
سرقت از مطب پزشکان
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از دستگیری سارقان مطب‌های پزشکان در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی عارف‌نژاد افزود: ماموران کلانتری 14 این شهرستان موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه دو نفر از سارقان مطب‌های پزشکی و یک مالخر را دستگیر کنند.
وی اضافه کرد: ارزش تقریبی اموال مسروقه 600 میلیون ریال برآورد شده است.
تصادف زنجیره ای
تبریز – خبرنگار کیهان: در برخورد سه خودروی پراید، مینی بوس و پژو در اتوبان پاسداران تبریز سه نفر مصدوم شدند.
در این حادثه راننده و دو سرنشین پراید زخمی شدند که پس از رهاسازی خودروها توسط ماموران آتش‌نشانی مصدومان به نیروهای اورژانش تحویل داده شدند.    
برخورد دو خودرو
شیراز – فارس: در برخورد شدید یک دستگاه تریلی و پراید در محور داراب به بندرعباس چهار نفر جان خود را از دست دادند.
برابر اعلام پلیس‌ راه فارس، کارشناسان دلیل حادثه را سرعت زیاد و غیرمجاز راننده تریلی همچنین ترکیدگی لاستیک و انحراف به چپ آن اعلام کردند.
براثر ترکیدگی لاستیک تریلی و در برخورد با پراید، خودرو پراید از مسیر خود منحرف و به سمت تپه مجاور پرتاپ شد که متأسفانه سرنشینان پراید شامل راننده و سه مسافر همراه طی این تصادف در دم جان سپردند.
سقوط در آب بند
ساری - ایرنا : فوریت‌های پزشکی مازندران در گزارشی از مرگ دو نوجوان در اثر سقوط به درون آب بندان یکی از روستاهای شهرستان گلوگاه خبر داد.
بر اساس این گزارش این حادثه در روستای «پیته نو» واقع در بخش هزار جریب شهرستان گلوگاه در شرق مازندران روی داد.
در این حادثه دو نوجوان 13 و 14 ساله به همراه پسر بچه شش ساله به داخل آب بندان سقوط کردند که نوجوانان پیش از رسیدن امدادگران فوریت‌های پزشکی جان باختند و کودک به بیمارستان ثامن‌الائمه گلوگاه انتقال یافت.
قاچاق سوخت
اهواز- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی مرزبانی خوزستان گفت: چهار فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های این استان شناسایی و توقیف شدند.
سرهنگ نادر سهیلی افزود: شناورهای توقیف شده که با هدف صیادی اقدام به بارگیری 24 هزار و 400 لیتر مواد سوختی یارانه‌ای نموده بودند ، بدون هیچگونه فعالیت صیادی و صرفا با هدف فروش این مقدار مواد سوختی به دلالان کشورهای حوزه خلیج‌فارس اقدام به فروش غیرقانونی گازوییل قاچاق کردند.
وی ادامه داد: علاوه‌بر توقیف شناورهای مذکور توقیف شش نفر خدمه آنها به اتهام اقدام غیرقانونی و قاچاق منابع سوختی کشور دستگیر شدند.
کلاهبرداری با ربات جعلي
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضاي باندی که اطلاعات 438 شهروند را با استفاده از یک ربات تلگرام جعلی سرقت کرده بودند، خبر داد.
سرتیپ کیومرث عزیزی گفت: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد شاکی چندی پیش از ربات تلگرامی که با عناوين و وعده هاي دروغين فعالیت دارد، استفاده کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی‌اش در این ربات، متوجه می‌شود که مبلغ سه میلیون و 700 هزار ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است.
وی با ‌اشاره به اعتراف متهم به جمع‌آوری اطلاعات حساب بانکی 438 نفر و برداشت 600 میلیون ریال از حساب‌های بانکی آنان با همدستی دو تن از دوستان خود خاطرنشان کرد: در دو عملیات جداگانه همدستان متهم نيز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
گوشی‌های قاچاق
یزد – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی اردکان از کشف محموله ۱۷۹ عددی گوشی تلفن همراه قاچاق خبر داد.
سرهنگ سید رضا صادقیان گفت: ماموران پلیس آگاهی در یک عملیات ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان از یک دستگاه وانت نیسان 179 عدد گوشی تلفن همراه قاچاق کشف کردند.
وی ارزش این محموله را دو میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: در این عملیات یک نفر متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.
حریق مهار شد
اصفهان – تسنیم: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: انبار و فروشگاه مواد رنگی و تینر در اصفهان دچار حریق شد که توسط آتش نشانان مهار و از گسترش و ایجاد یک فاجعه جلوگیری به‌عمل آمد.
محمد شریعتی با بیان اینکه این حادثه یک مصدوم داشت، افزود: بر اثر ریختن تینر بر روی سطح آسانسور غیراستاندارد و‌اشاعه گاز در محوطه بسته انبار و پس از آغاز به کار آسانسور و ایجاد جرقه، انفجاری توام با حریق را ایجاد کرد که منجر به مصدوم شدن و سوختگی یکی از کارکنان این فروشگاه شد.
وی افزود: این فرد توسط ناجیان آتش‌نشانی از محل خارج و تحویل عوامل اورژانس شد.
برخورد اتوبوس با تریلر
ساوه – ایسنا: سرپرست اورژانس 115 دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت : برخورد اتوبوس با کامیون تریلر در اتوبان ساوه – تهران 11 مصدوم برجای گذاشت.
نعمت‌الله عزیزی افزود: پس از اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی توسط تکنسین‌های اورژانس، سه مصدوم به بیمارستان شهید مدرس ساوه و پنج مصدوم به بیمارستان شهدای آسیابک منتقل و سه نفر مصدوم دیگر در محل درمان شدند و رضایت به انتقال ندادند.
پلمب رستوران
کرمان – باشگاه خبرنگاران جوان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت : در راستای حفظ امنیت غذایی مردم یکی از رستوران‌های مشهور وبزرگ جیرفت به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شد.
حسین سلامی افزود: پس از کسب گزارش‌های مردمی مبنی بر عدم رعایت نکات بهداشتی و بازدید از این رستوران بنا به اعلام نظر کارشناسان اداره بهداشت، متصدیان رستوران نکات بهداشتی را رعایت نکرده بود که دستور پلمب آن صادر گردید.
دستگیری سارقان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری سارقان با 23 فقره سرقت مسلحانه در عملیات ضربتی پلیس آگاهی استان و شهرستان شوش خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده با ‌اشاره به اینکه در این رابطه یک قبضه سلاح کلاشینکف کشف شد، تصریح کرد: سر کرده باند سارقان مسلح به همراه همدستش در عملیاتی دیگر در شهرستان اهواز دستگیر که در تحقیقات پلیس به 22 فقره سرقت مسلحانه در نقاط مختلف استان خوزستان اعتراف کردند.
وی اضافه کرد: در این راستا سه دستگاه خودروی سرقتی نیز کشف شد.