kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

آل‌سعود خانه مجلل همسر جان اف‌کندی را 43 میلیون دلار خرید

در ادامه ریخت و پاش‌های آل سعود از جیب مردم عربستان خبر رسیده، دولت سعودی منزل مجلل همسر جان اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا در ایالت ویرجینیا را هم با رقم بسیار بالایی خریداری کرده است. انگیزه اصلی سعودی ها از خرید این خانه 43 میلیون دلاری معلوم نیست.



شاهزاده های سعودی سالهاست که از دلارهای باد آورده نفتی برای خوشگذرانی استفاده می‌کنند. این در حالی است که مردم این کشور با مشکلات زیادی به ویژه پس از اجرای سند چشم انداز 2030 مواجه شده‌اند. سال گذشته محمد بن سلمان یک تابلوی نقاشی را به مبلغ عجیب 450 میلیون دلار خریداری کرد! علاوه بر این روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی اختصاصی پرده از خرید گران ترین خانه دنیا به نام لویی چهاردم در فرانسه به قیمت 300 میلیون دلار از سوی محمد بن سلمان برداشت. این ریخت و پاش ها همچنان ادامه دارد.
 به گزارش تسنیم، حالا روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرده که، دولت سعودی خانه مجلل دیگری را این بار در ایالت ویرجینیا خریداری کرده که «ژاکلین کندی اوناسیس» همسر جان اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا دوران کودکی خود را در آنجا گذرانده است. این گران‌ترین خانه معامله شده در منطقه واشنگتن به شمار می رود. این روزنامه همچنین نوشته: عربستان این ملک به نام «مریوود» در ناحیه «مکلین» را از «استیو کیس» یکی از بنیانگذاران شرکت «آی‌او‌ال» به مبلغ 43 میلیون دلار خریداری کرده است. این درحالی است که خود استیو کیس این منزل مجلل را به مبلغ 24 میلیون و پانصد هزار دلار در سال 2005 میلادی خریداری کرده بود.وال استریت ژونال این را هم نوشته که، هنوز روشن نیست که از این منزل مجلل برای چه کاری استفاده خواد شد اما خریدار رسمی آن سفارت عربستان در واشنگتن است و به احتمال زیاد از آن برای استقبال از مسئولان بلندپایه سعودی استفاده خواهد شد.
این منزل در سال 1919 میلادی ساخته شده و ژاکلین در دهه 40 قرن گذشته در آن بزرگ شد و سپس با جان اف کندی ازدواج کرد. وی بعد از کشته شدن کندی، با «ارسطو اوناسیس»، میلیاردر یونانی به عنوان ثروتمندترین مرد جهان دردهه هفتاد قرن گذشته ازدواج کرد. این منزل دارای یک استخر و زمین تنیس و یک باشگاه بدنسازی است و زیربنای آن 23 هزار فوت مربع است که با دقت ترمیم شده است. منزل سفیر سعودی در واشنگتن در منطقه «بریدج» در مجاورت این منزل قرار دارد. دولت سعودی پیش از این نیز املاک مجلل زیادی در آنجا خریداری کرده است. سعودی ها در سال 1993 میلادی منزل مجاوری را به قیمت چهار میلیون و 650 هزار دلار خریداری کرده بودند. آنها یک منزل دیگر را در سال 1992 میلادی به قیمت دو میلیون دلار خریدند.