kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
گروه‌های مقاومت اعلام کردند

«موشک در برابر موشک» معادله جدید مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل

پس از میانجیگری مصر و پایان ساعت‌ها درگیری سنگین بین نیروهای مسلح مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که دیروز ساعت 4 صبح به وقت محلی پایان یافت، نیروهای مقاومت اعلام کردند، از این پس، پاسخ هر موشکی را که صهیونیست‌ها به غزه شلیک کنند با موشک خواهند داد.

گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در جریان درگیری‌های دو روز گذشته در نوار غزه و در پاسخ به تجاوزات و بمباران‌های ارتش صهیونیستی دست به موشکباران گسترده اهداف نظامی رژیم صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه زدند تا به این رژیم ثابت کنند که در قبال تجاوزات آن دست بسته باقی نخواهند ماند. منابع صهیونیستی تاکید می‌کنند حملات موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین که با 114موشک صورت گرفت، از جنگ 2014 به این سو بی‌سابقه بود و سامانه‌های ضد‌موشکی اسرائیل نیز در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تنها نیمی از این موشک‌ها را رهگیری کرده‌اند.
به گزارش صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای مشترک مسئولیت حمله به مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را رسما بر عهده گرفتند و اعلام کردند این حملات در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و جنایت‌هایش علیه مردم فلسطین و نیروهای مقاومت صورت گرفته است: «موشک در مقابل موشک، بمباران در مقابل بمباران و خون در مقابل خون! ما با موشکباران خود نشان دادیم که هرگز اجازه نخواهیم داد دشمن صهیونیستی با ریختن خون فرزندان ملت فلسطین معادلات جدید خود را بر ما تحمیل کند. به دشمن در مورد تداوم حملات به نوار غزه هشدار می‌دهیم و تأکید می‌کنیم همه گزینه‌ها برای مقابله مطرح است. پاسخ نیروهای مقاومت به حملات دشمن حامل این پیام بود که امکان سکوت در مقابل جنایت‌ها وجود ندارد.»
این گردان‌ها همچنین تاکید کردند تا زمانی که رژیم صهیونیستی دست از حملات خود به غزه بر ندارد موشکباران سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی ادامه خواهد داشت. رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرده تا کنون ۱۱۴ موشک و راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است. رسانه‌های صهیونیستی با اذعان به این حملات موشکی اعلام کردند از زمان جنگ 55 روزه در تابستان سال 2014 چنین حمله‌ای سابقه نداشته است. صهیونیست‌ها می‌گویند در اثر حملات به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، 6 نفر از جمله 3 نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند. شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده یکی از این راکت‌ها که به منطقه اشکول در مجاورت جنوب باریکه غزه اصابت کرد، منجر به زخمی شدن 3 شهرک‌نشین شده است که حال یکی از آنها به شدت وخیم است. این درگیری‌ها از دوشنبه شب گذشته آغاز شد که در اثر حمله ارتش صهیونیستی به سه پایگاه مقاومت فلسطین در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه یک مبارز گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس به شهادت رسید و یک نفر دیگر هم زخمی شد.
آتش‌بس شکننده
منابع فلسطینی می‌گویند به دلیل مداخله برخی از طرف‌ها از جمله مقامات مصری آتش‌بس شکننده‌ای از ساعت 4 صبح چهارشنبه بین دو طرف آغاز شده لیکن به رغم آتش‌بس، ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد چهارشنبه آتش‌بس را نقض و  25 هدف را در نوار غزه بمباران کرد. کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم متعاقب آن، به نقل از برخی منابع سیاسی خود، خبر دستیابی به توافق برای برقراری آتش‌بس در
نوار غزه را تکذیب کرد.