kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

بمباران گسترده ساکنان نوار غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

در پی واکنش خمپاره‌ای حماس به شهادت سه فلسطینی توسط نظامیان ‌اشغالگر اسرائیلی، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی 35 نقطه را در نوار غزه بمباران کردند.

عصر دیروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود 35 نقطه را در
نوار غزه بمباران کردند و یا با موشک هدف قرار دادند. صهیونیست‌ها طبق معمول مدعی شدند که در این حملات، مواضع حماس و
جهاد اسلامی هدف قرار گرفت.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از حملات دیروز رزمندگان حماس، نشستی با مسئولان نظامی این رژیم برگزار و تهدید کرده بود که «پاسخی کوبنده» در انتظار عاملان این حمله خواهد بود.
بنابر اعلام العهد، پایگاه‌های«الفجر»، «عرفات»،‌ «براق»،
«بشائر الانتصار»، «مالک» و پایگاه دریایی وابسته به گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی از جمله مناطقی هستند که هدف حمله موشکی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.
منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که حملات دیروز ارتش صهیونیستی، تلفات جانی نداشته و فقط خسارات مادی را بر جای گذاشته است.
حمله موشکی حماس
مقاومت فلسطین دیروز در پاسخ به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به برخی مواضع در نوار غزه، ۲۷ راکت به سمت اراضی ‌اشغالی شلیک کرد که به اذعان صهیونیست‌ها قوی‌ترین واکنش موشکی حماس از زمان جنگ
55 روزه در سال 2014 بود.
مقاومت فلسطین روز گذشته در حملات موشکی خود به سمت شهرک‌های صهیونیستی توانست شهرک‌های موسوم به «غلاف غزه» را هدف ده‌ها موشک‌ و خمپاره قرار دهد. پس از این حملات موشکی بلافاصله صدای آژیر خطر به صدا درآمد و صهیونیست‌ها به پناهگاه هجوم بردند.
منابع خبری همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند که گفته می‌شود به دلیل واکنش پدافند هوایی رژیم صهیونیستی برای بی‌اثر کردن موشک‌های پرتابی از سوی گروه‌های مقاومت بوده است. پس از این حمله، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هم دست به کار شدند و به‌طور گسترده در حریم هوایی غزه به پرواز
درآمدند.
به گفته «الون بن داوود»، تحلیلگر شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی، این حجم از حملات مقاومت از زمان جنگ ۲۰۱۴ بی‌سابقه بود و حدود ۲7 موشک به سمت منطقه غلاف غزه شلیک شد که سامانه‌های گنبد آهنین توانست فقط ۱۳ مورد آن را رهگیری کند. راکت‌هایی که به شهرک‌ها برخورده کرده خسارت مالی بسیاری را به بار آورده است. سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی مدعی شده، این حملات، تلفاتی به دنبال نداشته است.
حملات خمپاره‌ای دیروز نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت» واقع در شمال شرق غزه ، به زخمی شدن ۶ نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست منجر شد.
شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده، این حملات از زمان جنگ ۲۰۱۴ بزرگ‌ترین حمله موشکی بود که به سرزمین‌های ‌اشغالی شلیک شده است. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ به بهانه‌های واهی، ۵5 روز به مردم بی‌پناه غزه بی‌امان حمله کرد. در این جنگ بیش از ۲۲۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۱۱ هزار نفر مجروح شدند.
شهرک‌ها تخلیه شدند
رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داده‌اند، دستوراتی درباره تخلیه تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در غلاف غزه و پناه گرفتن در پناهگاه‌ها صادر شده است. این رسانه‌ها افزودند، ارتش سطح آماده‌‌باش امنیتی خود را در شهرک‌های اطراف غزه بالا برده. منابع فلسطینی می‌گویند علاوه‌ بر پرتاب موشکی مقاومت توانست تعداد زیادی خمپاره و راکت ۱۰۷ را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کند. به نظر می‌رسد این حمله گسترده مقاومت در واکنش به شهادت سه عضو جهاد اسلامی باشد که اخیرا در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در جنوب غزه به شهادت رسیدند.