kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
پس از اوج‌گیری مخالفت‌ها

استقبال از ترامپ کیلومترها دورتر از لندن صورت می‌گیرد

همزمان با نزدیک شدن به زمان سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس، موج مخالفت‌ها با دعوت و حضور وی در این کشور گسترده‌تر شده است. پیش از این چند بار این سفر از ترس خشم مردم به تعویق افتاده است.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نخستین رهبر اروپایی بود که پس از به‌قدرت رسیدن ترامپ با عزیمت به آمریکا، تکیه زدن او به کرسی ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.
 «می» ‌در این سفر ضمن اعلام علاقه‌مندی‌اش به برقراری رابطه ویژه با آمریکا، به‌طور رسمی او را برای سفر به لندن دعوت کرد؛ دعوتی که همان زمان با موج گسترده مخالفت‌های مردمی و نهاد‌های مدنی روبرو شد و تظاهرات و تجمعات مختلفی را در لندن در اعتراض به این دعوت و حضور ترامپ در انگلیس به همراه داشت. همین مخالفت‌های گسترده موجب شد دستکم دو بار سفر از پیش اعلام شده ترامپ به انگلیس لغو شود که یکی از آنها برای افتتاح ساختمان جدید سفارت آمریکا در لندن بود که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین سفارت این کشور در اروپا یاد می‌شود.
بزرگ‌ترین تظاهرات تاریخ انگلیس
فعالان مدنی، گروه‌های ضدجنگ، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد نژادپرستی همزمان با اعلام زمان سفر رسمی رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس (در ۲۲ تیر ماه)، اعلام کرده‌اند که همراه با انبوه مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا، بزرگترین تظاهرات اعتراض‌آمیز تاریخ این کشور را برگزار خواهند کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا هنگام دعوت به انگلیس، شاید تصاویر استقبال گسترده مردمی در خیابان‌های لندن را در ذهنش مرور می‌کرد؛ اما اکنون مقامات دو کشور به جای برنامه‌ریزی برای استقبال از سفر ترامپ باید به فکر چاره‌جویی برای مدیریت اعتراضات مردمی باشند.
 افزایش شدید موج مخالفت‌ها و نیز بیم واکنش‌های مردمی، با سفر دونالد ترامپ به لندن، دولت انگلیس را بر آن داشته تا به تیم تشریفات ترامپ پیشنهاد دهد، ملاقات‌های وی نه در لندن بلکه کیلومتر‌ها خارج از پایتخت برگزار شود و همچنین ملاقات با ملکه انگلیس به جای کاخ باکینگهام در خارج از لندن و در کاخ «ویندزور » انجام گیرد، تا امکان بهتری برای مدیریت خشم مخالفان حضور ترامپ در انگلیس فراهم شود.
علاوه‌بر ده‌ها تجمع و تظاهرات در مخالفت با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس مردم این کشور با ایجاد طوماری با بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار امضا لغو سفر ترامپ به انگلیس را خواستار شده‌اند.