kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

قطر واردات کالا از 4 کشور عربی را ممنوع کرد

پس از گذشت یک‌سال از بحران شبه جزیره عربی، وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر، ممنوعیت نگهداری، خرید یا فروش کالا‌های ساخت کشور‌های عربستان، امارات، مصر و بحرین را به مجتمع‌ها و مراکز خرید و فروش ابلاغ کرد.

 

عربستان به همراه سه کشور امارات، مصر و بحرین از خرداد سال 96 تمام روابط خود را با قطر قطع کرده و این کشور را محاصره کردند. اما بر خلاف پیش‌بینی عربستان، در این مدت قطر نه تنها تسلیم نشد بلکه موفق شده است تا توطئه آل‌سعود را خنثی کند. اکنون قطر با گذشت حدود یکسال از آغاز اختلافات در حال پایان دادن به سلطه کالاهای وارداتی از کشورهای رقیب بر بازار خود است. اقلام وارداتی از عربستان، امارات، بحرین و مصر اکنون محدود می‌شوند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت اقتصاد قطر شنبه به گذرگاه‌های این کشور دستور داد تا کالاهای وارداتی از این چهار کشور را جمع‌آوری کنند و بازرسان از فروشگاه‌ها بازرسی به عمل می‌آورند تا از اجرای این دستور اطمینان حاصل شود. در بیانیه دفتر ارتباطات دولت قطر آمده است، محصولاتی با مبدا کشورهای محاصره‌کننده که در نتیجه این محاصره نمی‌توانند از منطقه گمرکی شورای همکاری خلیج‌فارس عبور کنند، باید تحت بازرسی‌های مناسب واردات و روندهای گمرکی قرار گیرند. طبق این اعلام، بازرسان وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر با انجام بازرسی‌های سرزده با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد. هفته گذشته «لولو الخاطر» سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر گفت که کشورش توانسته محاصره تحمیل شده عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه خود را به پیروزی تبدیل کند.