kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
صالح اسکندری توضیح داد

پشت صحنه جو سازی علیه تجمیع دانشکده‌های دانشگاه آزاد در سوهانک

رئیس‌ سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جریانات ضد انقلاب که از تحولات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار عصبانی هستند، تدبیر تمرکز و تجمیع دانشکده‌ها و مراکز آموزشی استان تهران را برخلاف سناریو‌ها و برنامه‌های پشت‌پرده خود به منظور ایجاد ناامنی در تهران می‌دانند.




صالح اسکندری رئیس ‌سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی درباره سیاست تجمیع دانشکده‌ها و مراکز آموزشی استان تهران در سوهانک گفت: بسیاری از ساختمان‌های دانشکده‌ها در واحدهای تهران که در نقاط مختلف شهر و به خصوص در اطراف خیابان انقلاب پراکنده بودند، فاقد استانداردهای اولیه فضاهای آموزشی بوده که موجب شکایت تعداد زیادی از دانشجویان و اساتید این دانشکده‌ها شده بود‌.
اسکندری با بیان اینکه برخی از این ساختمان‌ها حتی از یک حیاط ساده نیز برخوردار نبودند، گفت: اغلب این ساختمان‌ها آپارتمان‌های مسکونی یا اداری فرسوده‌ای بودند که حداقل‌های استاندارد و ضوابط فضاهای آموزشی در آنها رعایت نشده و هر لحظه امکان مخاطراتی نظیر آتش‌سوزی، نشست ساختمان، سقوط آسانسور در آنها وجود داشت که بحمدالله با همت محمدمهدی طهرانچی و سایر همکاران وی در استان تهران این مسائل و مشکلات در حال برطرف شدن است. وی گفت: مجتمع عظیم خریداری شده از کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینی بالغ بر 70 هزار متر مربع جنب مترو است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک پارک‌سوار اتوبوس اختصاصی ویژه دانشجویان دارای فضاهای ویژه‌ای شود که می‌تواند حداقل‌های ضوابط و استاندارد محیط‌های آموزشی را برآورده سازد.
رئیس‌ سازمان امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره اعتراضات اخیر در برخی دانشکده‌های استان تهران گفت: به نظر من این اعتراضات دانشجویی دو دسته هستند، دسته اول اعتراضات صنفی است که هفته گذشته در یکی دو دانشکده شکل گرفت که بلافاصله با ارائه توضیحات توسط مدیران استان تهران، ابهامات دانشجویان برطرف شد و قاطبه دانشجویان از آن فاصله گرفتند.
اسکندری افزود: دسته دوم از این اعتراضات جنبه سیاسی دارد که از اواخر هفته گذشته با ورود جهت‌دار رسانه‌های ضد انقلاب نظیر بی‌بی‌سی، آمدنیوز و... کلید زده شد. وی با بیان اینکه جریانات ضد انقلاب که از تحولات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار عصبانی هستند، تدبیر تمرکز و تجمیع دانشکده‌ها و مراکز آموزشی استان تهران را بر خلاف سناریو‌ها و برنامه‌های پشت‌پرده خود به منظور ایجاد ناامنی در تهران و حتی برنامه‌های بلندمدت ضد فرهنگی خود می‌دانند.
صالح اسکندری با‌ اشاره به غائله سال 78 گفت: تاج‌زاده و آتش بیاران فتنه 78 (به نقل از مصاحبه رئیس‌ وقت دانشگاه آزاد) به دنبال آن بودند که اعتراضات دانشجویی در آن سال را از همین واحد تهران مرکز در حوالی میدان امام حسین(ع) آغاز کنند. آنها حتی دور واحد تهران مرکز خاکریز می‌کشند لکن چون موفق نمی‌شوند این اعتراضات را به کوی دانشگاه می‌کشانند.
اسکندری در ادامه با بیان اینکه در سال 88 نیز برخی مدیران وقت دانشگاه آزاد در هم‌پیالگی با فتنه‌گران تمام ظرفیت‌های این دانشگاه به خصوص واحدهای اطراف خیابان انقلاب را به عنوان پایگاه اصلی تجمع فتنه‌گران در اختیار آنها قرار ‌دادند و به دانشجویان ظلم بسیاری کردند.
وی تاکید کرد: سرنخ‌هایی از همراهی و همکاری عده‌ای از مدیران برکنار شده با جریانات ضد‌انقلاب به منظور تحریک عده معدودی از دانشجویان به دست آمده که به زودی آنها را به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد.
اسکندری عموم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را فرزندان انقلاب خواند و گفت: دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف نشان داده‌اند از قدرت تحلیل سیاسی بالایی برخوردار هستند و مطمئن هستم همین اعتراضات سیاسی نیز توسط خود دانشجویان و بدون مداخله عوامل حراستی دانشگاه برطرف خواهد شد.
اسکندری در گفت‌وگو با فارس افزود: دشمنان این نظام و انقلاب چند ماه است مرتب می‌گویند این ماه یا ماه دیگر در کشور نا امنی ایجاد می‌شود اما به حول و قوه الهی این آرزو را به گور خواهند برد که بتوانند دانشگاه را پیاده‌نظام و ملعبه بازی‌های سیاسی و خصمانه خود بکنند.