kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

جراحت 2 عضو ارشد جهاد اسلامی و 107 فلسطینی دیگر در نهمین راهپیمایی بزرگ بازگشت

در نهمین تظاهرات بازگشت که روز جمعه برگزار شد، هزاران نفر دست به اعتراض علیه اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی زدند که بر اثر تیراندازی مستقیم صهیونیست‌ها 109 نفر زخمی شدند.




روزجمعه نیز راهپیمایی‌ بازگشت همانند جمعه‌های قبل در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی برگزار شد و هزاران نفر دست به اعتراض علیه اشغال‌گری رژیم صهیونیستی زدند. در این تظاهرات حدود 109 نفر زخمی شدند که از جمله آنها «نافذ عزام» و «حازم النجار» از اعضای ارشد جهاد اسلامی بودند.
راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد و تعداد شهدای آن به بیش از 122 نفر رسیده است. این راهپیمایی‌ها در راستای تأکید برحق بازگشت و نیز در اعتراض به محاصره نوار غزه از 30مارس (10 فروردین) آغاز شده و فلسطینی‌ها همچنان بر ادامه آن اصرار دارند. تاکنون تقریبا 122 فلسطینی در این تظاهرات شهید و بیش از 13 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرده تا رفع محاصره کامل غزه، این راهپیمایی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.
 عبور از مرز
چند جوان فلسطینی روز گذشته پس از عبور موفق از مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی، یک کمین تک‌تیراندازان صهیونیست را آتش زدند.
به گزارش فارس، تعدادی از جوانان فلسطینی روز شنبه از سمت مرزهای شرقی اردوگاه «المغازی» واقع در مرکز نوار غزه وارد اراضی اشغالی شدند.
 شاهدان عینی اعلام کردند این جوانان موفق شدند یک کمین تک‌تیراندازان صهیونیست در این منطقه را آتش بزنند و به سلامت به نوار غزه بازگردند.
ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد چهار جوان فلسطینی از حصار مرزی عبور کرده و یک لاستیک خودرو را
آتش زده‌‌اند! ارتش رژیم صهیونیستی افزود، به سمت جوانان مذکور شلیک کرده اما آنها توانسته‌اند سالم به داخل نوار غزه بازگردند.
اعلام انزجار از ولیعهد عربستان
فلسطینیان در تعدادی از اردوگاه‌های لبنان در حمایت از راهپیمایی‌های بازگشت تصاویر ولیعهد عربستان، ولیعهد ابوظبی و پادشاه بحرین را آتش زدند. این راهپیمایی‌ها و تجمعات به دعوت نیروهای ائتلاف ملی فلسطین و کمیته‌های تلاش و نیز جنبش انصارالله فلسطین برگزار شد. تجمع‌کنندگان عکس‌های محمدبن‌سلمان، ولیعهد سعودی و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و
حمد بن عیسی، پادشاه بحرین را به آتش کشیدند.
  شهرهای رم و سالرنو در ایتالیا  نیز روز جمعه همزمان با تظاهرات فلسطینی ها، صحنه برپایی تجمعاتی گسترده در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها بود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بسیاری از نمایندگان احزاب و انجمن‌های ایتالیایی در این تجمع تحت عنوان «ندایی در حمایت از فلسطین» در میدان «پانتیون» شرکت کردند. شرکت‌کنندگان بر ضرورت محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم توسط اتحادیه اروپا و ایجاد راهکاری سازنده برای برقراری صلح و سازش در فلسطین تاکید کردند.