kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت

6 بالگرد پیشرفته امدادی‌به اورژانس هوایی کشور اضافه شد

شش فروند بالگرد پیشرفته امدادی مرکز فوریت های پزشکی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه بین‌المللی پیام استان البرز رونمایی شد.




به گزارش ایرنا، دیروز در آئین رونمایی از بالگردها در فرودگاه پیام اعلام شد که این پرنده‌های امدادی برای نخستین‌بار در خدمات حمل مصدوم وبیمار در کشور به کار گرفته می‌شود و طی دو سال گذشته از اروپا خریداری شده است.
امداد رسانی به آسیب‌دیدگان جاده‌ای و برون‌شهری از مهمترین اهداف خریداری و بکارگیری این بالگردها است.
این شش بالگرد متعلق به شرکت هواپیمایی ایرباس دارای برانکارد پیشرفته، دستگاه‌های مخصوص برای احیا بیماران است.
رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که با بکارگیری شش فروند بالگرد جدید ، تعداد بالگردهای این سازمان به 40 فروند رسید.
پیرحسین کولیوند در آئین رونمایی از شش فروند بالگرد در فرودگاه بین‌المللی پیام البرز گفت: طبق برنامه‌ریزی طی دو هفته آینده نیز شش فروند بالگرد دیگر در اختیار اورژانس هوایی کشور قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: تلاش‌ها بر این است که تعداد بالگردهای امدادی اورژانس کشور به حد استاندارد برسد.
وی ادامه داد: در بخش اورژانس زمینی نیز دوهزار و 400 دستگاه آمبولانس وجود دارد که به زودی یک هزار دستگاه آمبولانس جدید خریداری می‌کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در آیین رونمایی از شش فروند بالگرد امدادی در فرودگاه بین‌المللی پیام البرز با بیان اینکه باید به ازای هر یک میلیون نفر یک فروند بالگرد وجود داشته باشد، گفت: برهمین اساس به 40 فروند بالگرد جدید در کشور نیاز داریم. سید حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: هم اکنون 46 بالگرد امدادی دراورژانس کشور وجود دارد. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای دستیابی به 86 فروند بالگرد امدادی اورژانس مدت زمان 10 ساله تعیین شده بود، گفت: اکنون در کمتر از پنج سال توانسته‌ایم بیش از نیمی از بالگردهای مورد نیاز را خریداری کنیم و برای خرید مابقی آنها در تلاش هستیم.
وی درادامه با قدردانی از نگاه ویژه مقام معظم رهبری و تلاش دستگاه دیپلماتیک کشور، افزود: پس از توافق
سه هزار دستگاه آمبولانس برای کشور خریداری کردیم.