kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

توسل به قرآن



در زمان امام صادق (ع ) مردى خدمت آن حضرت آمد و عرض كرد: اى سرور من؛ از چند مطلب به شما شكايت مى‌كنم، يكى قرضى كه به گردن من است و چاره‌اى براى پرداخت آن را ندارم، ديگر سلطانى كه بر من مسلط است و مرا در فشار قرار داده است، تقاضا مى‌كنم دعايى به من بياموزيد تا ثروتى به دست آورم و بتوانم قرض خود را ادا كنم و به واسطه آن، ظلم سلطان ظالم از من برداشته شود.
امام صادق (ع) فرمود: وقتى تاريكى شب همه جا فرا گرفت وضو بگير و دو ركعت نماز بخوان. در ركعت اول، سوره حمد و آيهًْ الكرسى را قرائت كن و در ركعت دوم، حمد و آخر سوره حشر از آيه 20 «لو انزلنا هذا القرآن على جبل» تا آخر آن سوره بخوان، سپس قرآن را بردار و آن را روى سر خود بگذار و بگو: خدايا! به حق اين قرآن و به حق كسى كه آن را بر او نازل كرده‌اى و به حق هر مومنى كه او را در اين قرآن تعريف و مدح نموده‌اى و به حق خودت كه بر گردن آنان دارى، هيچ كس از خودت به حق خودت، داناتر نيست.
بعد از آن فرمود: به ترتيب ده مرتبه بگو:
بك يا الله، يا محمد، يا فاطمه، يا على، يا حسن، يا حسين، يا على بن الحسين، يا محمد بن على، يا جعفر بن محمد، يا موسى بن جعفر، يا على بن موسى، يا محمد بن على، يا على بن محمد، يا حسن بن على، يا ايها الحجه پس از آن حاجت خود را از خدا بخواه.
آن مرد دستور را از امام گرفت و مرخص شد. بعد از مدتى به خدمت آن حضرت برگشت در حالى كه قرضش ادا و ظلم سلطان ظالم از او برداشته شده بود و با كمال صحت و امنيت و فراوانى مال، زندگى مى‌كرد.(1)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. از کتاب: تاثیر قرآن بر جسم و جان، نوشته نعمت‌الله صالحی حاجی‌آبادی