kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

شهادت و شفاعت قرآن

قرآن كريم يكى از گواهان روز قيامت است. اين كتاب در دنيا شاهد و ناظر بر اعمال بندگان است، و در قيامت هم به شكل انسانى زيبا و خوش صورت تجسم و تمثل پيدا مى‌كند و به عرصات مى‌آيد و از كسانى كه در دنيا آن را محترم دانسته و تلاوت نموده و در آياتش تفكر كرده و دستوراتش را به كار بسته‌اند دفاع و حمايت مى‌كند، و به نفع آنان شهادت مى‌دهد.
در آن روز، قرآن پيشاپيش مردم مومن حركت مى‌كند و مى‌گويد: من قرآن هستم و اينها هم بندگان مومن تو مى باشند كه براى تلاوت من خود را به رنج و زحمت انداخته و در شب‌هاى طولانى مرا تلاوت کرده و ‌اشك مى‌ريختند. خدايا! امروز آنان را راضى كن همان طور كه در دنيا مرا راضى کردند.
پس از آن خداوند متعال مى‌فرمايد: اى بندگان من ! اين بهشت براى شما مباح است. قرآن را قرائت كنيد و به درجات آن بالا رويد. بدين ترتيب انسان آيه‌اى از قرآن را مى‌خواند و يك درجه بالا مى‌رود.
 در حديثى از امام باقر(ع) نقل شده است : در روز قيامت قرآن با بهترين صورت به صف محشر مى آيد و از جلوى مومنين عبور مى كند.
آنها مىگويند: اين شخص از ماست. از آنجا عبور مىكند و به صف ملائكه مى‌رسد. آنها هم مى‌گويند: اين شخص، از ماست. از آنجا هم حركت مى‌كند تا اينكه به پيشگاه حضرت احديت قرار مى گيرد و مى‌گويد:پروردگارا! فلان شخص پسر فلانى مرا تلاوت كرد تا جايى كه دهان او خشك شد و شب خود را به سحر رسانيد، در حالى كه مشغول عبادت و قرائت من بود.
بعد از آن خداوند مى‌فرمايد: آنها را وارد بهشت كنيد و در منازل خودشان جاى دهيد. پس قرآن با آنان حركت مى‌كند و به مومنين مى‌گويد: آنچه از قرآن را مى‌دانيد بخوانيد و بالا رويد. آنها هم هر چه مى‌دانند مى‌خوانند و درجات بهشت را طى مى‌كنند، تا هر كس در جايگاه خود قرار مى‌گيرد. (کتاب تاثیر قرآن بر جسم و جان، نوشته نعمت‌الله صالحی حاجی‌آبادی)