kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

۲۱ روز تا جام جهانی فوتبال



  رفتگری که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قضاوت می‌کند
گابریل ویکتوریا که به عنوان کمک داور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور خواهد داشت یک «رفتگر» است. جهان فوتبال پر از اتفاق هیجان‌انگیز و باور نکردنی است. یکی از آنها داستان گابریل ویکتوریا است. کمک داور پانامایی باید برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای مدتی شغل دوم خود یعنی رفتگری را کنار بگذارد.ویکتوریا داور حرفه‌ای در پاناما است. با این حال دستمزد او برای چرخاندن یک خانواده‌ کافی نیست و به همین خاطر در شهرداری به عنوان رفتگر نیز مشغول به کار است. او ۲۵ سال است در شهرداری پاناما کار می‌کند و این شغل مانع نشده است تا به حرفه‌اش به عنوان کمک داور ادامه‌ دهد. ویکتوریا پیش از این در رقابت‌های بزرگی همچون جام جهانی زیر ۲۰ سال نیوزیلند در سال ۲۰۱۵، جام جهانی زیر ۱۷ سال هند در سال ۲۰۱۷ و کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۶ حضور داشت.او از دو شغل خود لذت می‌برد و خیلی خوشحال است چون علاوه بر این که می‌تواند در روسیه حضور داشته باشد تیم‌ ‌ملی کشورش نیز برای نخستین بار در جام جهانی به رقابت خواهد پرداخت.
روسیه در انتظار درآمد میلیاردی
مرکز آمار روسیه پیش‌بینی کرده است بیش از 1/5 میلیون نفر از هواداران فوتبال از سراسر جهان به این کشور سفر کنند. مسابقات جام جهانی فوتبال در شرایطی از 21 روز دیگر در ۱۱ شهر روسیه برگزار می‌شود که این کشور از هم اکنون خود را برای استفاده حداکثری از سود هنگفت آن آماده می‌کند. براین اساس هر گردشگر خارجی متوسط ۱۵۰۰ دلار در طول مسابقات فوتبال در روسیه هزینه خواهد کرد که بیش از 2/3 میلیارد دلار برای روس‌ها درآمدزایی خواهد داشت و رشد اقتصادی این کشور را یک تا دو درصد افزایش خواهد داد.همچنین پرداخت‌های غیر نقدی با استفاده از کارت‌های اعتباری و سیستم‌های پرداخت آنلاین نیز بیش از ۴۰ درصد رشد خواهد داشت. با این حال جام جهانی فوتبال اقتصاد روسیه را با تورم مواجه خواهد کرد که به گفته کارشناسان حداقل بیش از 2/5 درصد افزایش قیمت‌ها را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر برخی مطالعات موسسه اقتصادی مککنزی نشان می‌دهد که سود نهایی روسیه از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیش از ۸۲۰ میلیارد روبل (۱۳ میلیارد دلار) خواهد بود.
چالش شیرین دشان برای جام جهانی روسیه
سرمربی تیم ملی فرانسه می‌تواند با قهرمانی تیمش به رکورد تاریخی ماریو زاگالو و فرانتس بکن باوئر برسد. قهرمان جهان شدن کار آسانی نیست، به خصوص اگر این اتفاق دو بار رخ دهد. این قضیه زمانی سخت‌تر می‌شود که کاپ جام جهانی را هم به عنوان بازیکن و هم در کسوت سرمربی فتح کرد. در طول تاریخ دو نفر توانستند به این افتخار دست یابند که آنها ماریو زاگالو و فرانتس بکن ‌باوئر بودند. با این حال دیدیه دشان به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی فرانسه می‌تواند فاتح جام جهانی ۲۰۱۸ شود. او به همراه کشورش قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۸ را تجربه کرد.
دعوت اینفانتینو از روحانی
برای حضور در افتتاحیه جام جهانی
رئیس فیفا در نامه‌ای رسمی از حسن روحانی برای حضور در افتتاحیه جام جهانی و تماشای سه بازی ایران دعوت به عمل آورد. فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای رسمی از حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران برای حضور در افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و تماشای سه بازی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها دعوت به عمل آورد. در متن دعوت نامه فیفا از رئیس‌جمهور ایران آمده است: بسیار خرسندم که از شما به عنوان مهمان افتخاری برای حضور در افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دعوت کنم. از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ جولای تمام چشم‌ها معطوف به روسیه می‌شود؛ جایی که بزرگ‌ترین رقابت ورزشی جهان را برای اولین بار میزبانی می‌کند. تمام ۶۴ بازی در ۱۱ شهر برگزار می‌شود و ما منتظر حضور پرافتخار تیم‌ ‌ملی فوتبال شما در این جا هستیم. به همین خاطر با تمام میل می‌خواهم تا این لحظات استثنایی را در کنار شما به صورت مشترک تجربه کنیم. فوتبال قدرت بی‌نظیری برای جمع‌ کردن مردم در کنار هم، شکست مرزهای فرهنگی و موانع اجتماعی دارد و در جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال تردیدی برای تجربه این ارتباطات و جشن‌های بزرگ نیست. من صادقانه امیدوارم شما بتوانید در این فستیوال به ما ملحق شوید. باز هم از شما به خاطر فراهم آوردن امکانات پیشرفت و اعتلای ورزش فوتبال در کشور ایران متشکرم و منتظر ملاقات با شما در جام جهانی فوتبال در روسیه هستم.
هری کین در رویای بالا بردن جام قهرمانی
کاپیتان تیم ملی انگلیس امیدوار است جام قهرمانی را در روسیه بالای سر ببرد. هری کین با انتخاب گرت ساوت گیت به عنوان کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی انتخاب شد. کین که در یورو ۲۰۱۶ عملکرد ضعیفی داشت، این فصل با تاتنهام فوق‌العاده‌ خوب ظاهر شد تا انگلیس به حضور موفق در جام جهانی امیدوار باشد. هری کین درباره حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت‌: نمی‌شود به جام جهانی فکر کرد و رویا پردازی نکرد. جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان است و خیلی خوشحال هستم که می‌توانم در این رقابت‌ها بازی کنم. من فکر می‌کنم انگلیس پتانسیل‌ قهرمانی را دارد. نمی‌توانم اینجا بنشینم و بگویم انگلیس قهرمان نمی‌شود. طبیعی است هر کشوری برای موفقیت به روسیه می‌رود و ما هم یکی از آنها هستیم. در جام جهانی تلاش خواهیم کرد ابتدا از گروهمان صعود کنیم چون هیچ مسابقه‌ای آسان نیست و در ادامه‌ تا کسب جام قهرمانی رویاپردازی خواهیم کرد. کین ‌اضافه کرد: شاید جو خوبی در فوتبال انگلیس وجود نداشته باشد و کسی از حرف من استقبال نکند ولی ما برای قهرمانی به جام جهانی می‌رویم. الان که بازوبند کاپیتانی را به بازو می‌بندم بیشتر احساس غرور می‌کنم و می‌خواهم سهم عمده‌ای در موفقیت تیمم داشته باشم.تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروهی نسبتا آسان با تیم‌های بلژیک، تونس و پاناما هم‌گروه شده است.
خبر بد برای تیم ملی آرژانتین
سرخیو رومرو به علت آسیب‌دیدگی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست داد و نمی‌تواند تیم ملی آرژانتین را در این رقابت‌ها همراهی کند. فدراسیون فوتبال آرژانتین در توئیترش اعلام کرد که سرخیو رمرو به علت آسیب‌دیدگی نمی‌تواند آلبی سلسته را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همراهی کند. دروازه‌بان اصلی آرژانتین از ناحیه زانو آسیب دیده است. او در فهرست ۲۳ نفره به همراه فرانکو آرمانی و ویلی کابایرو دروازه‌بانان آلبی سلسته بودند. فدراسیون فوتبال آرژانتین نائول گوسمان را به عنوان دروازه‌بان سوم تیم‌ ‌ملی اعلام کرد.
چه تیمی بیشترین بازیکن را در جام جهانی دارد؟
تیم منچسترسیتی انگلیس با 17 نماینده در جام جهانی روسیه بیشترین بازیکن را راهی روسیه کرده است.حدود 22 روز دیگر جام جهانی 2018 روسیه آغاز خواهد شد.هر روز آمار و اطلاعات و تحولات جدیدی در این بخش در حال رخ دادن است.در اینجا با نگاهی کلی به تیم‌های حاضر در جام جهانی متوجه می‌شویم که منچستر سیتی انگلیس با 17 نماینده در روسیه بیشترین بازیکن را روانه روسیه کرده است:منچسترسیتی: 17 بازیکن،رئال مادرید: 16 بازیکن،بارسلونا: 14 بازیکن، چلسی: 13 بازیکن،پاری سن‌رژمن: 12بازیکن،تاتنهام: 12بازیکن،منچستریونایتد: 11بازیکن،بایرن مونیخ: 11بازیکن ویوونتوس: 10 بازیکن.