kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
پس از سال‌ها مجاهدت و حضور در جبهه‌های دفاع از اسلام و انقلاب

آیت‌الله حسنی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه پس از سال‌ها مجاهدت و حضور در جبهه‌های دفاع از اسلام و انقلاب دوشنبه شب بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله حسنی دوشنبه شب بر اثر کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت. آیت‌الله غلامرضا حسنی در سال 1306 شمسی در روستای بزرگ‌آباد در 30 کیلومتری ارومیه به دنیا آمد، آن مرحوم از مبارزین علیه رژیم طاغوت بود که از ۱۸ سالگی تا سال‌های متمادی پس از پیروزی نهضت برای دفاع از اسلام و انقلاب سلاح گرم به همراه داشته است.
مرحوم آیت‌الله حسنی پس از پیروزی نهضت اسلامی در سال 1357 ریاست کمیته‌های انقلاب در آذربایجان غربی را برعهده گرفت و در عملیات مقابله با گروه‌های مسلح کرد، با لباس نظامی و به طور مسلح شرکت می‌کرد.
غلامرضا حسنی بزرگ آباد با 9/77 درصد آرا نماینده دوره نخست مجلس شورای اسلامی بوده‌است. ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و در جلسه هیئت دولت ، آیت‌الله حسنی «نشان درجه یک شجاعت» را از رئیس‌دولت دهم دریافت کرد، به گزارش فارس این نشان به‌خاطر سوابق آیت‌الله حسنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور فعال در دفاع مقدس به آن مرحوم اعطا شد. او در سال ۱۳۹۲ به علت کهولت سن و بیماری از امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی کناره‌گیری کرد. آیت‌الله حسنی در سال‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه بار هدف ترور قرار گرفته بود ولی در هر سه مورد ضد انقلاب در رسیدن به هدف خود ناکام مانده بودند.
گفتنی است آیت‌الله غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه صبح امروز در یادمان شهید باکری این شهرستان تشییع می‌شود.