kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

دعوت اسرائیل از ائتلاف سعودی برای شرکت در مسابقات آواز یورو ویژن!

رژیم صهیونیستی و آن چند کشور مرتجع عربی مدتی است برای علنی کردن روابط خود با کمترین هزینه، تلاش می‌کنند و مصمم هستند از هر کانالی به این هدف نزدیک شوند. هنر و ورزش از جمله این کانال‌هاست. دیروز خبر رسیده که تل‌آویو از ریاض برای مشارکت در مسابقه آواز یورو ویژن دعوت به‌عمل می‌آورد.

آن طور که خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید نوشته، «ایوب قرا» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرده که تل‌آویو از عربستان برای مشارکت در مسابقه آواز یورو ویژن(که یک مسابقه بین‌المللی موسیقی است که از سال 1956 به صورت سالیانه برگزار می‌شود‌)که سال آینده در اراضی اشغالی برگزار می‌شود، رسماً دعوت خواهد کرد. ایوب قرا، در گفت‌وگو با کانال دهم تلویزیون اسرائیل، گفته «پیشرفت چشمگیری در روابط بین عربستان و اسرائیل ایجاد شده است؛ امری که اجازه می‌دهد که تل‌آویو از عربستان برای مشارکت در مسابقه آواز یورو ویژن دعوت به‌عمل بیاورد.» وی این را هم گفته که «روابط ویژه‌ای که بین نظام حکومتی در ریاض با دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد، می‌تواند شانس پاسخ مثبت عربستان به این پیشنهاد اسرائیل را بیشتر کند.»
البته در سایه اصلاحات نمایشی بن سلمان مسابقات ورق بازی نیز در این کشور با حضور برخی از علمای وهابی برگزار شده است! بنابراین احتمال حضور سعودی‌های وهابی در مسابقات یوروویژن آن هم در سرزمین‌های اشغالی دور از انتظار نیست.  بنابر اعلام «ایوب قرا» رژیم صهیونیستی دعوت‌نامه حضور در مسابقات آواز را هم به تمامی کشورهای عربی، که آن را «ائتلاف سعودی» خوانده، ارسال خواهد کرد. پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر ارتباطات و وزیر فرهنگ این رژیم را مأمور نظارت برای مقدمات برای این مسابقه در اراضی اشغالی کرده بود. طبق این گزارش، وزیر ارتباطات رژیم اشغالگر، هفته گذشته نیز فاش کرد که برای سفر به امارات متحده عربی در پاییز آینده رسماً دعوت شده است. قرا در گفت‌وگو با «رادیو ارتش اسرائیل» گفته: «برای نخستین بار یک دولت عربی رسماً و علناً از یک وزیر اسرائیل برای سفر به این کشور دعوت کرده است.» وی این گام را در چارچوب تحولات دراماتیک در روابط اسرائیل با برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج ‌فارس ارزیابی کرد. وی اظهار داشت که کشورهای عربی به تدریج خواهان «روابط با اسرائیل» هستند.
تداوم تلاش عربستان برای توجیه غیبت بن سلمان
خبر دیگر اینکه پس از مطرح شدن چرایی غیب محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در یک ماه گذشته رسانه‌های سعودی به سرعت در حال واکنش نشان دادن با هدف عادی بودن شرایط بن سلمان هستند. در مرحله اول مدیر دفتر بن سلمان عکسی از ولیعهد سعودی با برخی از مقامات منطقه منتشر کرد. البته این عکس هیچ تاریخی نداشت و نمی‌توانست شایعه زخمی شدن یا حتی مرگ بن سلمان را رد کند. در شرایط فعلی خبرگزاری رسمی عربستان هم خبر دیگری در این راستا منتشر کرده است. خبرگزاری رسمی عربستان بدون پرداختن به اخبار منتشر شده درباره دلیل غیبت طولانی ولیعهد این کشور در انظار عموم، صرفا مدعی تماس تلفنی وی با صدراعظم اتریش شده است. خبرگزاری «واس» نوشته محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد، نایب رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان در تماس تلفنی با«سباستین کورتس» صدراعظم اتریش، روابط میان دو کشور در زمینه‌هاى مختلف را بررسی کرد.