kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

استقبال از فرستادگان ترامپ در کرانه باختری با لنگه کفش و تخم‌مرغ!

جوانان فلسطینی در اعتراض به ورود هیئت آمریکایی به کرانه باختری، به سمت خودروی وابسته به کنسول‌گری آمریکا در قدس تخم‌مرغ و لنگه کفش پرتاب کرده و از آنها خواستند فورا فلسطین را ترک کنند.
 

جوانان فلسطینی روز دوشنبه با پرتاب لنگه کفش و تخم مرغ به سمت هیئت آمریکایی در شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری، اعتراض خود را به تصمیم دونالد ترامپ درباره انتقال سفارت این کشور به قدس را به نمایش گذاشتند.
ایسنا در این باره به نقل از منابعی در قدس‌اشغالی نوشته، ده‌ها نفر از فعالان فلسطینی با تجمع در مقابل باشگاه ارتدوکسی بیت لحم، اعتراض خود را به برگزاری مراسم کنسولگری آمریکا در قدس نشان دادند. شرکت کنندگان در این تجمع تصریح کردند برگزاری هیچ‌گونه برنامه‌ای از سوی نهادهای آمریکایی در داخل اراضی‌اشغالی فلسطین را قبول ندارند. آنها همچنین پرچم‌های فلسطین و پارچه نوشته‌هایی در دست گرفته بودند که سیاست آمریکا در قبال مسئله فلسطین را محکوم می‌کرد.
روی پارچه‌ای نوشته شده بود: «به دولت آمریکا در فلسطین خوشامد نمی‌گوییم» و«ترامپ! قدس پایتخت صهیونیست نیست». به دنبال حملات جوانان فلسطینی به این هیئت آمریکایی آنها خیلی زود با خودرو محل را ترک کردند.
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام فلسطینیان آن را تلاش برای ایجاد رعب و وحشت خواند و آن را محکوم کرد و مدعی شد، هیئت کنسولگری این کشور به دنبال آموزش و تبادل فرهنگی با ملت فلسطین است! وی ادعا کرد، با وجودی که در این ماجرا کسی آسیبی ندید اما به وضوح معلوم بود که هدف این معترضان فلسطینی ایجاد رعب و وحشت است. آمریکا به کارگیری خشونت یا ایجاد رعب و وحشت جهت اظهارنظر سیاسی را رد می‌کند. این در حالی است که با اقدام آمریکا، رژیم صهیونیستی ظرف چند ساعت 63 فلسطینی را با گلوله جنگی به شهادت رساند و 2900 نفر را هم زخمی کرد.
عبور فلسطینی‌ها از حصار مرزی
صبح روز گذشته توپخانه رژیم صهیونیستی نیز چند گلوله به سمت نقاط دیدبانی مقاومت در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه شلیک کرد.
به گزارش فارس، این اتفاق پس از آن رخ داد که چند جوان فلسطینی موفق شدند از حصار مرزی نوار غزه با فلسطین‌اشغالی عبور کنند، وارد اراضی‌اشغالی شوند و چند نقطه نظامی متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی از جمله یک پاسگاه را آتش بزنند. این جوانان موفق شدند به سلامت و بدون مجروحیت به نوار غزه بازگردند. مرز نوار غزه با فلسطین‌اشغالی از 30 مارس(10 فروردین) که راهپیمایی‌های بازگشت آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد، متشنج است. این راهپیمایی‌ها در راستای تأکید بر حق بازگشت آغاز شده و در دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته (14 و 15 می) برابر با انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز سالروز‌اشغال فلسطین «یوم النکبه» به اوج خود رسید. تا کنون نزدیک به 120 فلسطینی در این درگیری‌ها به شهادت رسیده‌اند و 12 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.
محکومیت اقدام پاراگوئه
واکنش‌ها در محکومیت اقدام کشور پاراگوئه درخصوص انتقال سفارتخانه‌اش به قدس‌اشغالی همچنان ادامه دارد به طوری که جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت، سازمان همکاری اسلامی و دولت اردن نیز این اقدام را محکوم کردند. جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا روابط خود را با تمام کشورهایی که اقدام به انتقال سفارتخانه‌هایشان به قدس‌اشغالی می‌کنند قطع کرده و برای تقویت استقامت ملت فلسطین و حمایت از مسئله فلسطین وارد عمل شوند. پیشتر نیز «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، جنبش فتح و وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌هایی اقدام کشور پاراگوئه را محکوم کرده بودند. مردم دمشق پایتخت سوریه نیز روز گذشته با تجمع در میدان «شهبندر» این شهر، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را محکوم کردند.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی سفیران سه کشور اروپایی اسپانیا، اسلوونی و بلژیک را به دلیل رای علیه این کشور در سازمان ملل احضار کرد. نمایندگان این سه کشور اروپایی هفته گذشته در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به نفع اعزام یک هیئت حقیقت‌یاب بین‌المللی به غزه برای بررسی کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در روز ۱۵ مه(25 اردیبهشت)، رای داده بودند.