kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
رئیس ‌قوه قضائیه:

مجال سوءاستفاده عده‌ای سودجو از چالش‌های اقتصادی کشور را نخواهیم داد

رئیس ‌قوه قضائیه گفت: در شرایطی که کشور با رکود و پاره‌ای چالش‌های اقتصادی دیگر مواجه است سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه مجال سوءاستفاده عده‌ای سودجو را نخواهند داد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با‌ اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جریان انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و به شهادت رساندن بیش از 60 فلسطینی و مجروح ساختن 2700 تن، مسبب و مسئول اصلی این اقدامات را آمریکا دانست که با نشان دادن چراغ سبز به صهیونیست‌ها این فجایع را رقم زده‌اند.
آملی لاریجانی یکی دیگر از پیامدهای جنایات رژیم صهیونیستی و رفتار آمریکا در قبال این جنایات را آگاهی هرچه بیشتر افکار عمومی جهان نسبت به برخورد دوگانه غرب با موضوع حقوق بشر دانست و افزود: سکوت مرگبار دولت‌های غربی و مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایات، تأسف‌بار
است.
مردم همچنان از کشور خود دفاع می‌کنند
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تبریک سالروز آزادی خرمشهر اظهارداشت: جهاد، ایثار، طراحی و تدبیر جوانان توانست آنچه را که از نگاه بسیاری از ناظران ناممکن به نظر می‌رسید ممکن کند و اراده‌های عظیم پولادین و روحیه‌های عظیم معنوی دست به دست هم دادند تا حماسه‌ای بزرگ خلق کنند.
رئیس ‌قوه قضائیه با بیان اینکه مردم ما همچنان در صحنه حضور دارند و از کشور خود دفاع می‌کنند، تاکید کرد: نسخه شفابخش امروز در شرایط خروج آمریکا از برجام و سایر اقدامات دشمن، حفظ صلابت و استقامت ناشی از ایمان است و مردم ما هرگز دست از دفاع از اقتدار و مصالح خود برنخواهند داشت. دشمن نیز بهتر است بداند دقیقاً از نقطه‌ای ضربه خواهد خورد که از آن نقطه به دنبال باج‌گیری از ملت ایران باشد.
آملی لاریجانی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مزاحم مطامع و زیاده خواهی‌های دشمن است، تصریح کرد: مردم و مسئولان ما این اقتدار را حفظ خواهند کرد و در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان نظیر مذاکره بر سر برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی که هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد و بخشی از توانمندی دفاعی ایران است، ایستادگی می‌کنند.
دلیلی ندارد که قیمت کالاها افزایش یابد
وی در ادامه با تاکید بر تلاش دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها در جهت حفظ حقوق عامه، یکی از مظاهر آن را رسیدگی به وضع بازار برشمرد و گفت: قطعاً دولت محترم برای اداره اقتصاد کشور باید طرح‌هایی داشته باشد اما برنامه‌های دولت، مانع از انجام وظایف دستگاه قضایی نیست.
رئیس‌ قوه قضائیه افزود: جمهوری اسلامی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی فائق آید و دولت نیز در این زمینه تلاش می‌کند اما سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه قطعاً در مقابل عده‌ای سودجو که قصد سوءاستفاده از برخی شرایط را دارند، از حقوق مردم دفاع خواهند کرد و در شرایطی که کشور با رکود و پاره‌ای چالش‌های اقتصادی دیگر مواجه است مجال سوءاستفاده عده‌ای سودجو را نخواهند داد.
آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت محترم با اتخاذ سیاست‌هایی توانسته است ارز لازم را برای مصارف معین و مورد نیاز مردم تامین کند. البته شاید خلأهای کوچکی نیز در این زمینه وجود داشته باشد که برطرف می‌شود و بر این اساس دلیلی ندارد که قیمت کالاها به ویژه تولیدات داخلی افزایش یابد.
سازمان تعزیرات، رسیدگی‌ها را توسعه دهد
وی با بیان اینکه بی‌تردید برخورد قضایی تنها راهکار حل مشکلات نیست و باید مسائل را به صورت ریشه‌ای برطرف کرد، گفت: با وجود این دیدگاه اما دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی باید وظایف خود را برای پاسداشت حقوق مصرف‌کنندگان انجام دهند. سازمان تعزیرات باید رسیدگی‌ها را توسعه دهد و با دلالان و سودجویانی که موجب افزایش نامتعارف و کاذب قیمت‌ها می‌شوند برخورد کند. دادگستری‌ها و دادسراها نیز افرادی را که از سوی سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند مورد پیگرد قانونی قرار دهند و اجازه ندهند که وجود برخی مشکلات اقتصادی، بستری برای سودجویی عده‌ای شود.
بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون پیش‌نویس قانون اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح ومهمات در دستور کار دیروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.