kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۰۳۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

کارگردان پرتغالی جشنواره صهیونیستی را تحریم کرد(اخبار ادبی و هنری)

یک کارگردان تئاتر پرتغالی برنامه حضور خود در یک جشنواره بزرگ فرهنگی در سرزمین‌های ‌اشغالی را به نشانه اعتراض به کشتار فلسطینی‌ها به دست نیروهای صهیونیست، لغو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، تیاگو رودریگز اعلام کرد که در این جشنواره اسرائیلی شرکت نمی‌کند تا کار هنری او در آنجا منجر به «تشویق رژیمی که عمدا حقوق بشر را نقض می‌کند»، نشود.
این کارگردان پرتغالی روز پنجشنبه گذشته در صفحه فیسبوک خود نوشت: «به تحریم جهانی فرهنگی هنرمندان و موسیقیدان‌ها علیه اسرائیل ملحق می‌شوم.»
رودریگز که همچنین یک بازیگر و نمایشنامه‌نویس است، گفت: «این موضوع را رد می‌کند که جشنواره یاد شده به طور آزادانه نگاه انتقادی به رفتار اسرائیل علیه فلسطینی‌ها دارد زیرا این جشنواره عملا با وزرای کابینه رژیم اسرائیل همکاری می‌کند.»
مسئولان برگزاری این جشنواره صهیونیستی اعلام کرده‌اند که تصمیم رودریگز باعث ناراحتی آنها شده است.
آسوشیتد پرس یادآور شد: این تصمیم رودریگز پس از آن گرفته شد که نیروهای اسرائیلی هفته گذشته با حمله به تظاهرات مردم فلسطین در مرز نوار غزه، با شلیک گلوله جان حدود 60 فلسطینی را گرفتند. تصمیم وی برای عدم حضور در این مراسم به اصطلاح فرهنگی به دنبال پیامدهای جهانی به این خشونت صورت گرفت.
فلسطینی‌ها روز دوشنبه (24 اردیبهشت) همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس‌اشغالی، تظاهرات کردند که مانند همیشه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد. در جریان این حملات بیش از 60 فلسطینی شهید و حدود سه هزار تن زخمی شدند.