kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۰۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
توضیحات کی‌روش در خصوص ابهامات لیست تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018

غفوری و حسینی خط خوردند چون شفر به آنها اعتقاد نداشت/ سیدجلال حسینی رفت تا نفرات جوانتر به تیم ملی بیایند

24 ساعت پس از انتشار لیست تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018، کی‌روش توضیحاتی را در خصوص کناره گذاشتن بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، وریا غفوری و سیدحسین حسینی ارایه کرد.
سرویس ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته جهت برپایی اردوی خود در کشور ترکیه، تهران را به مقصد این کشور ترک کرد. ملی‌پوشان ایران در شرایطی دیروز وارد ترکیه شدند که هنوز ابهامات در خصوص لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی به قوت خود باقیست.
از عصر یکشنبه که نفرات نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 معرفی و مشخص گردید بازیکنانی چون سید جلال حسینی، وریا غفوری و سیدحسین حسینی جایی در تیم ملی ندارند، موجی از انتقادات علیه کی‌روش سرمربی تیم ملی به راه افتاد.
سرمربی تیم ملی برابر این انتقادات سکوت کرد ولی این سکوت روز گذشته شکست و وی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس به ابهامات مطرح شده پاسخ داد، پاسخی که انتظار می‌رود حداقل بخشی از منتقدان را قانع کرده باشد.
کی‌روش در این گفت‌و‌گوی مفصل  به رمزگشایی از دلایل خط خوردن سه ستاره پرسپولیس و استقلال از فهرست نهایی پرداخت و در کمال تعجب دلیل اصلی خط خوردن استقلالی‌ها را اعتقاد نداشتن وینفرد شفر به آنها قلمداد کرد و درباره سید جلال حسینی نیز جوانگرایی و توجه به بازیکنان جوان را اعلام کرد.
سرمربی تیم ملی ابتدا درباره سیدحسین حسینی گفت: من اصولاً دوست ندارم فقط در مورد یک یا دو بازیکن خاص صحبت کنم ولی به خاطر احترامی که برای نفرات خط خورده قائل هستم، پس حالا در مورد آنها صحبت می‌کنم. اصولاً چنین تصمیماتی مربوط می‌شود به تصمیم‌گیری نهایی مربیان. به عنوان مثال سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال 873 دقیقه گل نخورد، خب وقتی چنین رکوردی زده بود و کلین‌شیت‌های خودش را حفظ کرد، به یکباره با تصمیم سرمربی استقلال دیگر برای این تیم بازی نکرد که خود من هم شوکه شدم. همان‌طور که گفتم چنین مواردی به تصمیمات مربیان مربوط می‌شود، ولی بازیکنان دیگری هم هستند که چنین اتفاق‌هایی برایشان رخ می‌دهد. سرمربی تیم ملی در ادامه پیرامون وریا هم به تصمیم شفر انتقاد کرد و افزود: در مورد وریا غفوری باید بگویم هیچ مربی‌ای به اندازه من وریا را نمی‌شناسد و بنده این اختیار را برای خودم قائل هستم که در مورد این بازیکن صحبت کنم چون قبل از این که وریا بخواهد به استقلال برود من این بازیکن را به تیم ملی دعوت کردم. در آن زمان وریا غفوری دفاع راست بسیار خوبی بود و بنده بیش از یک ماه پیش او را صدا کردم و به او گفتم: پسرم ما در تیم ملی نیازی به وینگر راست نداریم، تو باید در دفاع راست بازی کنی. چون بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و قلی‌زاده در وینگر راست هستند و من چنین نفراتی را در این پست دارم. من به وریا تأکید کردم که در تیم ملی به یک دفاع راست محکم نیاز دارم اما وقتی در تیم استقلال و با تصمیم وینفرد شفر او از پست دفاع راست به هافبک راست تبدیل می‌شود این دیگر به سرمربی این تیم برمی‌گردد.
جوانگرایی دلیل کنار گذاشتن سید جلال حسینی
کی‌روش درباره سیدجلال حسینی هم گفت: الان ما جام جهانی و در آینده جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم. باید در چنین وضعیتی فضایی بسازیم تا نفرات جوان‌تر به تیم ملی بیایند و در آینده کمک حال‌مان باشند. نفراتی مثل مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، خانزاده، روزبه چشمی و بازیکنان جوان دیگر، باید رو به جلو حرکت کنیم. با تمام احترام قلبی که برای سید جلال حسینی قائل هستم مخصوصاً خودم ولی همین احترام را باید برای نسل آینده فوتبال ایران نیز داشته باشیم. آنهایی که در آن رشد می‌کنند باید چنین احترامی را برایشان قائل باشیم. ما نمی‌توانیم یک تیم ملی داشته باشید که فقط در حالت رکود باشد بلکه باید رو به جلو حرکت کنیم. تاکید می‌کنم که سیدجلال حسینی در لیست انتظارمان خواهد ماند و هر لحظه که احتیاج باشد او به تیم ملی ملحق خواهد شد.  
افشای راز انتقال دو بازیکن به پرسپولیس
صحبت‌های کی‌روش پیش از ترک تهران، حاوی نکات دیگری هم بود، او در این مصاحبه مثل همیشه تند و صریح صحبت کرده به افشای برخی حواشی تیم ملی پرداخته است. او حتی از ماجرای انتقال دوبازیکن تیم ملی که در آستانه پیوستن به استقلال به پرسپولیس رفتند نیز پرده برداشته است.
کی‌روش با بیان اینکه در فوتبال ایران افرادی که ذهن‌های بیمار دارند زیاد هستند که به خاطر منافع خودشان صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند می‌گوید: ما در تیم ملی شخص یا افرادی را نمی‌خواهیم که از طریق دوستشان که قصد داشت کمک مالی به تیم ملی داشته باشند بیایند در هتل تیم ملی و ساعت یک و نیم بامداد و دو بازیکنی که قرار بود به استقلال بروند را جلویشان را بگیرند و به دنبال این باشند که تفاهم ایجاد شود تا این دو بازیکن به جای باشگاه استقلال به جای دیگری بروند.
با آن اتفاق مالی در آن دوره، با آن دو بازیکن ساعت یک و نیم بامداد توافق مالی صورت گرفت. ما در تیم ملی اینگونه افراد را نمی‌خواهیم. پشت سر من ساعت 1:30 بامداد بازیکن من را بیدار کردند تا به پرسپولیس بیاورند. دیگر من در تیم ملی نمی‌خواهم که ساعت 1:30 بامداد اشخاصی دوستانشان را به اردوی تیم ملی بیاورند.
منظور کی‌روش چه کسی است؟
حرف‌های کی‌روش درباره کدام انتقال و کدام بازیکنان است؟! روز گذشته برخی منابع خبری مدعی شدند ماجرایی که کی روش از آن حرف می‌زند می‌تواند انتقال علیرضا بیرانوند و وحید امیری دو ملی‌پوش تیم نفت به پرسپولیس باشد.
هر دو بازیکن به شدت مورد توجه استقلال بودند اما در آن روزها هوادار متمول پرسپولیس با حضور در اردوهای تیم ملی توانست این دو بازیکن را برای پرسپولیس جذب کند.
کی‌روش حالا علاوه بر اینکه از راز انتقال بازیکنان تیم ملی به پرسپولیس حرف می‌زند یک راز مهم دیگری را فاش می‌کند و اینکه کسی از نزدیکان تیم ملی در این ماجرا نقش داشته است. در آن زمان البته تنها دستیار ایرانی کی‌روش مارکار آقاجانیان و دیگر عضو ایرانی کادر فنی افشین پیروانی بود که به عنوان سرپرست فعالیت می‌کردند.