kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
نقوی‌حسینی:

امید بستن به اروپایی‌ها در برجام کم‌عقلی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برجام از اول هم هیچ بود و چیزی دربرنداشت، گفت: امید بستن به اروپایی‌ها در برجام کم‌عقلی است.

به گزارش تسنیم از ورامین ، سیدحسین نقوی‌حسینی در جمع بسیجیان و پاسداران ورامینی با اشاره به وجود مشکلات در جامعه اظهار داشت: اگر امروز مدیران و نمایندگان مجلس و روسای ادارات همان‌ها بشوند که در دهه 60 بودند آمریکا و بزرگ‌تر از آن هم نمی‌تواند در مقابل ما مقاومت کنند‌.
وی با بیان اینکه برخی مسئولان و مدیران در این مدت پس از انقلاب تنها به‌دنبال منافع مالی خود بودند، عنوان کرد: چگونه است که یک وزیر که در ابتدای انقلاب تنها یک مهندس ساده بوده امروز 780 میلیارد تومان سرمایه دارد؟ یعنی این فرد ماهی 2 میلیارد تومان درآمد داشته است‌؟ این درحالی است که همین وزیر می‌آید در مقابل نمایندگان مجلس می‌گوید کلاً 4 میلیون تومان موجودی در حساب دارد.
نقوی در ادامه با اشاره به شرایط کنونی توافق برجام تصریح کرد: برجامی که 6 سال وقت کشور و مردم و نظام را برای آن گرفتند و کارها را تعطیل کردند در آخر به کجا رسید؟ مقام معظم رهبری که روز اول گفتند به آمریکا اعتماد نکنید، اما ما گوش ندادیم، حال به دنبال اروپایی‌ها افتاده‌ایم، این کم عقلی است، در این مدت که آمریکا در برجام بود اروپا به تعهداتش عمل نکرد، حال که آمریکا از برجام خارج شده می‌خواهیم از اروپایی‌ها تعهد بگیریم؟
وی با اشاره به بندهایی از برجام ادامه داد: در برجام آمده که از روز اجرای برجام تحریم سرمایه‌گذاری اقتصادی در ایران برداشته می‌شود، یعنی از 26 دی‌ماه 94 هر شرکت اروپایی و آمریکایی می‌تواند بیاید در ایران سرمایه‌گذاری کند. آقایان هم به رخ می‌کشیدند که کشورهای مختلف آمده‌اند و صف کشیده‌اند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند، اما یک دلار هم در ایران سرمایه‌گذاری نشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: طبق متن برجام هر بانکی که بخواهد با ایران کار کند باید در هر مرحله، از اقدام مالی و پولی از خزانه‌داری آمریکا مجوز بگیرد، مثلاً بانک فرانسه بابت عملیات بانکی توتال تقاضای مجوز می‌کند و خزانه‌داری آمریکا هم پذیرش این معامله را مشروط به چند بند می‌کند که در نتیجه آن شرکت هم از معامله منصرف می‌شود و به همین دلیل است که هیچ بانکی با ما کار نمی‌کند.
وی سپس با بیان اینکه هیچ امکان عملیات بانکی بین ایران و کشورهای اروپایی وجود ندارد افزود: در این دو سال و اندی حتی یک دلار نفت ما هم جابه‌جا نشده است، ما نفت دادیم اما پول آن را دریافت نکرده‌ایم، چرا که امکان انتقال بانکی وجود ندارد.