kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۹۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

مدیر مسئول کیهان با 18 شکایت تازه دولت دیروز به دادگاه رفت

مدیر مسئول کیهان دیروز در‌باره 18 شکایت صورت گرفته از سوی نهاد ریاست جمهوری، شورای عالی امنیت ملی ، وزارت خانه‌های مختلف به دادسرای فرهنگ و رسانه رفت و درباره تعدادی از این شکایت‌ها تفهیم اتهام شد.


علی‌رغم ادعای آزادی بیان از سوی دولت محترم که در طول پنج سال گذشته بارها در برنامه‌های تبلیغاتی و سخنرانی‌های عمومی از آن سخن گفته شده است دیروز حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان با حضور در دادگاه فرهنگ و رسانه در مورد 7 شکایت از 18 شکایت دولتی صورت گرفته تفهیم اتهام شد.
از 18 شکایت دولتی مطرح در دادگاه فرهنگ و رسانه 12 مورد آن به نهاد ریاست جمهوری و شکایت‌های دیگر به شورای عالی امنیت ملی، وزارت نفت، وزارت علوم و وزارت کشور اختصاص دارد.
گفتنی است رئیس‌جمهور و دولتمردان یازدهم و دوازدهم در 5 سال گذشته بارها از شنیدن حرف‌های منتقدین سخن گفته‌اند ولی در عمل آنچه روی داده است توهین به مخالفان و منتقدین و شکایت از آنان بوده است.
روحانی که در 12 مرداد 92 با بیان جمله «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان» به ظاهر آزادی بیان گسترده‌ای را به اصحاب رسانه و منتقدان وعده داده بود در ادامه با طرح ده‌ها شکایت از سوی دولت علیه رسانه‌های «منتقد» به دلیل انتشار «گزارش‌های انتقادی»، گروگانگیری بودجه صدا و سیما به دلیل پخش برخی گزارش‌های «نقادانه» نسبت به عملکرد دولت و تعطیلی چندین و چند برنامه انتقادی سیما با فشار مستقیم دولت ، قطع صددرصدی یارانه مطبوعاتی رسانه‌های «منتقد» به بهانه دروغین استفاده از بودجه دولتی، عدم اجازه ورود روزنامه‌های «منتقد» دولت به نهاد ریاست جمهوری، عدم اجازه طرح سؤال خبرنگاران رسانه‌های «منتقد» از رئیس‌جمهور در کنفرانس‌های خبری 5 سال گذشته و توهین به منتقدان دلسوز با برچسب‌هایی نظیر خشونت‌طلب، تندرو، افراطی، دلواپس، بی‌شناسنامه، بی‌سواد، عصر حجری و... در مقابله با آزادی بیان و انتقاد نیز رکوردشکنی کرد.
به نظر می‌رسد دولت محترم بایستی در شعارهای خود مبنی بر آزادی بیان و شنیدن سخنان منتقدین و مخالفین تجدید نظر کند چرا که مقایسه گفتار با عمل نتایج تاسف باری را در پی دارد که گفتن این نتایج نیز امکان دارد شکایت‌های دیگری را در پی داشته باشد!