kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۹۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
روزنامه صهیونیستی معاریو :

غزه، آتش زیر خاکستر فلسطینی‌ها شاید مسلح شوند

یک روزنامه صهیونیستی به مقامات این رژیم هشدار داده که «اوضاع در نوار غزه هر لحظه بدتر می‌شود و ممکن است به نقطه‌ای برسد که دیگر کنترل آن غیرممکن باشد». این روزنامه خطر مسلح شدن فلسطینی‌های ساکن غزه را هم «جدی» دانسته و نسبت به تبعات آن هشدار داده است.

روزنامه عبری زبان «معاریو» به قلم «بن‌کسبیت» نویسنده آن نوشته، ممانعت رژیم صهیونیستی از عبور فلسطینیان از موانع مرزی و ورود آنان به اراضی ‌اشغالی «کاملا موقتی است، زیرا در سایه نبود چشم اندازی سیاسی، انفجاری بزرگ در راه خواهد بود و مسئولیت کامل آن هم متوجه مسئولان (اسرائیلی) خواهد بود.»
در ادامه این یادداشت آمده که «حماس برای عبور از موانع مرزی یا سیطره بر یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل برنامه‌ریزی کرده بود اما این اتفاق رخ نداد و حتی یک نظامی اسرائیلی هم زخمی نشد و تشکیلات خودگردان در نوار غزه هم دست به هیچ اقدامی نزد و جهان عرب نیز سرگرم مشکلات و بحران‌های خود بوده و صرفا به محکومیت بسنده کرده است و غزه نیز در میان رنج و محنت‌هایش تنها مانده است.»
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «بن‌کسبیت» این را هم نوشته که «به‌رغم برگزاری تظاهرات، حملات موشکی و عملیات مسلحانه علیه اهداف اسرائیلی ازسرگرفته خواهد شد و انفجاری دیگر در این باریکه که به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از انفجارهای قبلی خواهد بود، دور از انتظار نخواهد بود. در این صورت، تعداد کشته شدگان این بار نه 60 نفر بلکه 600 نفر خواهد بود.»
سازمان ملل: غزه را نجات دهید
دفتر هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل «اوچا» هم از کشورهای حامی مالی فلسطین و جامعه بین‌الملل خواست «قبل از اینکه دیر شود برای نجات غزه و لغو فوری محاصره این شهر» تلاش کنند.
به گزارش ایسنا، در گزارش اوچا به وضعیت وخیم بهداشتی و نوار غزه، کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی و مشکلات پیش روی تیم‌های پزشکی برای رسیدگی به وضعیت تعداد بی‌شمار مجروحان ‌اشاره شده است. بر اساس گزارش اوچا، با توجه به تعداد بالای شهدای تظاهرات بازگشت در نوار غزه، امدادرسانی به این باریکه بیشتر مربوط به کمک‌های پزشکی خواهد بود. این در حالی است که جیمی مک گولدریک، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل اخیرا خواستار برآورده کردن فوری نیازهای انسانی قربانیان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شده بود. مک گولدریک گفته بود: «وضعیت در نوار غزه بسیار فاجعه بار است.»
روزنامه آلمانی دویچه وله نیز در مطلبی به اوضاع فاجعه‌بار نوار غزه تحت ‌اشغالگری‌های اسرائیل پرداخته و نوشته، غزه محل یک فاجعه انسانی و ناامیدی است. حدود دو میلیون نفر بین محاصره اقتصادی اسرائیل و اوضاع بد اقتصادی اسیر شده‌اند: «چقدر احساس ناامیدی به شما دست می‌دهد وقتی در برابر حصارهای مرزی قرار گیرید که در پشت آن تیراندازها دستور شلیک دارند. دقیقا این احساس یاس و ناامیدی در ساکنان نوار غزه وجود دارد. از 30 ماه مارس(10 فروردین) همواره ده‌ها هزار فلسطینی از نوار غزه به سمت این حصارهای مرزی هجوم می‌آورند و این در حالی است که بیش از صد شهید و ده هزار مجروح داده‌اند. یک دلیل برای این اقدام آنها این است که شرایط زندگی در نوار غزه برای آنها غیر قابل تحمل شده است.» در این مطلب تاکید شده است که اوضاع در غزه به حدی وخیم شده که «می‌توان در هر زمان انتظار یک بیماری همه‌گیر مانند وبا در این منطقه را داشت.»
اعتراض به کشتار مردم غزه در حیفا
ساکنان حیفا در سرزمین‌های ‌اشغالی نیز با حمل تابلونوشته‌هایی علیه سیاست‌های ‌اشغالگرانه رژیم صهیونیستی علیه کشتار مردم غزه توسط نظامیان این رژیم تظاهرات کردند که توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد.
به گزارش فارس، صدها نفر از ساکنین شهر حیفا بامداد روز شنبه در اعتراض به کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست، به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند. در این تظاهرات که از سوی شرکت‌کنندگان در آن به نام «روز خشم علیه ‌اشغالگری» نام‌گذاری شده بود، صدها نفر به سیاست‌های ‌اشغالگرانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری و همچنین تیراندازی مرگبار به سمت تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مرز غزه، اعتراض کردند. به نوشته روزنامه «جروزالم پست» اسرائیلی‌های معترض علاوه‌بر حمل پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون «غزه را آزاد کنید»، «در برابر‌ اشغالگری مقاومت می‌کنیم»، «اشغالگری را پایان دهید» و «شلیک مرگبار را متوقف کنید» پرچم‌های فلسطین را نیز در قلب حیفا به اهتزاز درآوردند.