kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
استاندار فارس:

منافقین در حوادث کازرون نقش داشتند

استاندار فارس گفت: سخنان مردم کازرون را شنیده بودیم اما حاضر نیستیم با افرادی که از منافقین و سلطنت‌طلبان‌گرا می‌گیرند مدارا کنیم زیرا آرامش و امنیت مردم کازرون در اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل تبادار صبح جمعه در جلسه شورای اداری فارس با اشاره به اتفاقات کازرون، گفت: ۲ سال پیش موضوعی به وزارت کشور ارسال شده بود و زمانی‌که تجمعی در کازرون اتفاق افتاد اولین نفری که به منطقه رفت معاون سیاسی بود و خودم هم با امام جمعه صحبت کردم که حرف مردم کازرون را شنیدم.
تبادار تاکید کرد: در تجمع‌های قبلی کمترین ماجراجویی از سوی مردم کازرون صورت نگرفت و شورای تامین نیز تلاش برای عدم ایجاد مسئله برای مردم داشت.
وی یادآور شد: موضوع اصلاحات در دستورکار بود و ۲ روز پیش تجمعی انجام شد که کاملا غیرقانونی بود و خود نخبگان و بزرگان کازرون نیز آن را بی معنا دانستند.
استاندار فارس افزود: درخواست های مردم در دستورکار بوده و اما موضوع افراد هنجارشکن از مردم جدا است و کسانی که از سلطنت طلبان و منافقین‌گرا می‌گیرند نیاز به مدارا ندارند و باید برای امنیت مردم نهایت تلاش را کرد.
تبادار تاکید کرد: گوش شنوا برای شنیدن سخن مردم داریم و احساس کردم کوتاهی در مباحث عمرانی و آبادی کازرون انجام شده که دستور رفع مشکلات داده شده است.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: معاش کشاورزی به دلیل خشکسالی به خطر افتاده و در کنار آن آسیب اجتماعی است که به طور حتم باید مورد نظر باشند.
 جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس نیز گفت: اکنون اوضاع کازرون به طور کامل زیر کنترل پلیس است و مشکل خاصی در این شهر وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ علی ذوالقدری، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مطالبات مردم کازرون در مسیر قانونی خود با حمایت مسئولان استان دنبال خواهد شد و پلیس مقتدرانه برای تامین امنیت مردم این شهر تلاش خواهد کرد.
وی ادامه داد: موضوع افراد هنجارشکن و مخلان نظم و امنیت از حساب مردم جدا است و کسانی که بخواهند از معاندان انقلاب خط بگیرند، پلیس در راستای قانون و قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد.
ذوالقدری افزود: به دنبال تجمعات اعتراض‌آمیز اخیر کازرون در بحث تقسیمات کشوری متاسفانه با هدایت معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی و بدخواهان نظام به ویژه منافقان و سلطنت‌طلبان برخی از افراد سابقه‌دار از اطراف و اکناف تحریک شده و با ورود به شهر کازرون با هدف تخریب اموال عمومی به اغتشاش دامن‌زده و قصد خسارت به اموال عمومی را داشتند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای مقابله با هنجارشکنان و حفاظت از اموال عمومی، محرکان و لیدرهای اصلی این اغتشاشات را دستگیر کرده که حدود 40 درصد از آنان دارای سابقه کیفری بودند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: برخی از متهمان ساکن استان‌های اطراف و برخی نیز ساکن شهرستان‌های اطراف کازرون و اغلب نیز به سلاح سرد از قبیل قمه، دشنه، تبر و... مجهز بودند و گاهی نیز با سلاح ساچمه زنی قصد تعرض به ماموران را داشتند که پلیس با هنجارشکنان قاطعانه اقدام کرد.
برخی از اهالی این شهر به آنچه طرح تقسیم کازرون نامیدند اعتراض کردند.
این اعتراض‌ها که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد کمابیش تا شنبه 29 اردیبهشت ادامه یافت اما در آنها مورد خاصی رخ نداده است.
وزارت کشور اعلام کرده که طرح تقسیمات کشوری در مورد کازرون، مسکوت مانده و جنبه اجرایی ندارد.