kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

هزینه 46 میلیون دلاری ازدواج نوه ملکه همزمان با اعمال سیاست‌های ریاضتی در انگلیس

در حالی که مردم انگلیس با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و دولت این کشور با اعمال سیاست‌های ریاضتی تلاش می‌کند به بحران اقتصادی غلبه کند، امروز فرزند دوم جانشین ملکه، طی مراسمی 46 میلیون دلاری با یک بازیگر آمریکایی ازدواج می‌کند.

«هنری چارلز البرت دیوید» نوه ملکه کنونی انگلیس که با نام «پرنس هَری» در میان مردم این کشور و جهان شناخته می‌شود، روز شنبه نوزدهم ماه می‌ سال 2018 (امروز 29 اردیبهشت 97) با «مگان مارکل» بازیگر دو رگه آمریکایی طی مراسمی پرهزینه ازدواج می‌کند.جشن عروسی این دو برای امروز برنامه‌ریزی شده که با صرف هزینه‌های هنگفت در کلیسای «سنت جورج» و «کاخ ویندسور» برگزار می‌شود. بر اساس همین گزارش هزینه جشن ازدواج پرنس هری و مگان مارکل حدود 46 میلیون دلار است که در راس آن هزینه‌های امنیت مراسم و سپس موارد دیگر از جمله غذا، کیک‌ها، موزیک، گل‌های مراسم و دیگر هزینه‌ها خواهد بود.
قرار است مراسم ازدواج سلطنتی «پرنس هری» با این بازیگر از 6 شبکه تلویزیونی در انگلیس،‌ آمریکا، کانادا،‌ نیوزلند و استرالیا به طور زنده پخش شود. روزنامه «سان» در گزارشی نوشته: «این مالیات‌دهندگان انگلیسی هستند که هزینه چنین ازدواج هنگفت سلطنتی را پرداخت می‌کنند. هزینه این جشن از محل بودجه خاندان سلطنتی انگلیس پرداخت می‌شود و بر اساس قانون این کشور، بخشی از درآمد این خاندان از مالیات‌های مختلف که مردم ملزم به پرداخت آن هستند، تامین می‌شود، در حالیکه در قانون بریتانیا خاندان سلطنتی از پرداخت مالیات معاف است.»
برگزاری جشن ازدواج سلطنتی با هزینه‌های هنگفت مسئله جدیدی نیست و مراسم ازدواج برادر بزرگتر «هری» یعنی «ویلیام» دوک کمبریج و همسرش «کاترین مدیلتون» که سال 2011 میلادی برگزار شد نیز 34 میلیون دلار هزینه داشت. روزنامه «بیزنس‌اینسایدر» هم در گزارشی نوشته «هزینه جشن ازدواج پرنس ویلیام و کاترین میدلتون در سال 2011 معادل 34 میلیون دلار آمریکا بود که بخش قابل توجهی از  آن برای امنیت مراسم هزینه شد.»
 به گزارش فارس مراسم پرهزینه سلطنتی در حالی برگزار می‌شود که مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مردم انگلیس را گرفتار کرده و طی سال‌های اخیر حزب حاکم محافظه‌کار، با سیاست‌های ریاضت اقتصادی قصد داشته هزینه‌های دولت را تا میزان زیادی کاهش دهد. فشار این ریاضت اقتصادی اما، بر روی مردم است و گزارشی از نتایج تحقیقات دانشگاه یو.سی.ال لندن در سال 2017 نشان داد، ریاضت اقتصادی دولت انگلیس باعث مرگ 120 هزار نفر در این کشور شده و تعداد قربانیان تا سال 2020 به 200 هزار نفر خواهد رسید. روزنامه گاردین نیز در گزارشی در ماه مارس 2018 نوشت، سیاست ریاضت اقتصادی دولت انگلیس فقرای این کشور را فقیرتر کرده است. کمیسیون عدالت اقتصادی موسسه «آی.پی.پی.آر» انگلیس نیز در سال 2017 از ورشکسته بودن اقتصاد این کشور خبر داد.
در گزارش این کمیسیون که ماه سپتامبر سال 2017 یعنی هشت ماه پیش از این منتشر شد، آمده: «اقتصاد انگلیس آنقدر نابسامان شده که نمی‌تواند برابری را در این کشور برای همه اقشار مردم فراهم نماید.» همچنین گزارش‌های متعددی وجود دارد که بر اساس آن معلوم می‌شود،  تعداد افراد نیازمند به بانک غذا در انگلیس طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. بر اساس یک مطالعه که نتایج آن را روزنامه ایندیپندنت منتشر کرده تعداد مراجعین به بانک‌های غذا طی سال‌های اخیر روند صعودی داشته و در این میان کودکان بسیاری دفعات متعددی طی روزهای هفته مجبور به مراجعه به بانک غذا هستند.