kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

معلوم نیست وعده‌های اقتصادی روحانی کی قرار است عملی شود؟!(خبر ویژه)

یک فعال اصلاح‌طلب می‌گوید ناکارآمدی روحانی و دولت، حتی صدای اعتراض ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی را هم درآورده است. او مدعی شد روحانی یک میلیون رأی بیشتر نداشت و اصلاح‌طلبان او را رئیس‌جمهور کردند!

سیدفاضل موسوی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز اظهار داشت: آقای جهانگیری در دولت کاره‌ای نیست. با وجودی که تلاش می‌کند. آقای روحانی نمی‌خواهند کسی را شریک کند، هر چند اصلاح‌طلبان نیز شراکت از او نخواستند اما همفکری هم نمی‌کند.
وی افزود: برخی دوستان اصلاح‌طلب اخیرا به من گفتند «در جایی سیدحسن آقای خمینی هم آمده بود و خیلی گله داشت که «آقای روحانی هیچ هماهنگی انجام نمی‌دهد و مشورت نمی‌پذیرد». این را سیدحسن آقای خمینی می‌گوید که جزء ساکت‌ترین‌هاست. او نیز صدای اعتراضش همچون ناطق درآمده است.
وی با بیان اینکه تکلیف اصلاح‌طلبان با روحانی روشن نیست، اضافه کرد: آقای روحانی نمی‌خواهد این نسبت را روشن کند که مجموعه عظیم‌ اصلاح‌طلبان کجای قاعده بازی قرار دارند. او سه چهار نفر دور خود جمع کرده، با هم می‌نشینند و می‌پزند، نتیجه‌اش هم همین می‌شود که می‌بینیم.
این نماینده ادوار مجلس مدعی شد: آقای روحانی متاسفانه رفتارها و خصلت‌های خاص خود را دارد می‌خواهد همین طوری خودش کارها را جلو ببرد. کل رأی آقای روحانی یک میلیون و نیم بود، با حمایت یک مجموعه‌ای رئیس‌جمهور شد اما امروز هیچ توجهی به آن مجموعه ندارد.
وی گفت: خود او به مشکلات کشور در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 92 اشاره کرد و ادعا داشت که این مشکلات را حل می‌کند اما در حل اکثر مشکلات ناموفق بود چون استبداد رای به خرج می‌دهد.
موسوی تاکید کرد: آقای روحانی باید جدی با خود بیندیشد. مکرر اصلاح‌طلبان از راه‌های مختلف به آقای روحانی توصیه کردند که در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی کابینه پوست‌اندازی کند.
متاسفانه کار آقای روحانی این شده که هر 15-10 روز یک بار بحث ارزشمندی را مطرح می‌کند اما چندی بعد حرفش را تصحیح می‌کند، اینها نشانه ضعف است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اخیرا جایی دعوت بودم، یکی از مسئولان درون مجموعه آقای روحانی و از مدافعان جدی او نیز آنجا حضور داشت و می‌گفت «آقای روحانی تصمیم‌گیری‌هایی می‌کند که گویی آقای رئیسی رئیس‌جمهور است»، همچنین در جلسه دیگری یکی از مسئولان می‌گفت «احکامی که آقای روحانی برای مسئولان در دولت صادر می‌کند بسیار بدوی است». آدم می‌ماند واقعا کسی که 16-15 سال کارش مطالعه بوده و در جایگاه ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشت، امروز این طور شده است.
وی افزود: دو سال قبل از آنکه آقای روحانی رئیس‌جمهور شود یک بار ما را دعوت کرد. مطالبی که می‌گفت با این موضع‌گیری‌های امروزش زمین تا آسمان فرق می‌کرد. آن روز حرف‌هایش خیلی کارشناسی بود.
این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: آقای روحانی باید بداند که با نزاع نمی‌شود مملکت را درست کرد. مقداری باید ملاطفت داشت و کار کارشناسی را جدی‌تر گرفت. حاصل نزاع این می‌شود که بیش از 90 درصد مردم دخل و خرج‌شان با هم نمی‌خواند. دولت یازدهم تمام شد و یک سال هم از دولت دوازدهم گذشت. قطعا سال آخر دولت دوازدهم نیز دوباره فصل رقابت‌های سیاسی برای انتخابات ریاست 1400 است، پس چه زمانی آقای روحانی می‌خواهد به وعده‌هایش عمل و مشکلات کشور را حل کند.
موسوی ادامه داد: آقای روحانی فقط با دو سه وزیر خود جلسه می‌گذارد و با دیگر وزرا نشست اختصاصی نمی‌گذارد. خوب طبیعی است وقتی رئیس‌جمهوری با اعضای کابینه‌اش نشست نمی‌گذارد خیلی اتفاقات خارج از انتظارش می‌افتد.