kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

اعلام آمادگی ارتش یمن برای حمله به قلب امارات

ارتش یمن با ‌اشاره به ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی سعودی‌ها اعلام کرده آماده هدف قرار دادن متجاوزانی مانند امارات هستیم.

ارتش و نیروهای مردمی یمن همواره در سه سال گذشته با تعریف تاکتیک‌های جدید، ضربات سختی به متجاوزان وارد کرده‌اند. از ابتدای سال میلادی جاری تشدید حملات موشکی یکی از این تاکتیک‌ها بوده که تاکنون بیش از 100 فروند موشک به سمت مواضع سعودی شلیک شده است. اکنون ارتش یمن از تاکتیک جدید خود خبر داده است.
تسنیم در همین ارتباط به نقل از شبکه تلویزیونی «الجزیره»، نوشت شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن با ‌اشاره به ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان گفته:« گزینه‌های نظامی بی‌شمار است.
از جمله آنها هدف قرار دادن کشورهایی نظیر امارات و کشورهای عرب دیگر حوزه خلیج‌فارس است که در تجاوزگری به یمن شرکت دارند.»
 وی افزود:« مرحله آینده شاهد اتفاق‌های غیرمنتظره جدیدی در جبهه‌های نبرد خواهد بود؛ به ویژه در زمینه برد موشک‌های بالستیک در کنار پهپادهایی که ماموریت آنها از عملیات شناسایی تا بمباران اهداف نظامی را در بر خواهد گرفت.» واحد موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از زمان آغاز تجاوز همه‌جانبه عربستان و هم پیمانانش به یمن، دهها موشک به اهدافی حیاتی در داخل و عمق عربستان از جمله شهر ریاض شلیک کرده است. به دلیل همین حملات عربستان طرح «اعلام خطر» را در شهرهای خود به اجرا درآورده است.
توافق عربستان و امارات برای تجزیه یمن
از سوی دیگر خبر رسیده در حالی که عربستان و امارات مدعی‌ هستند برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری، به یمن حمله کرده‌اند اما اکنون در چهارمین سال جنگ، خبرها از تقسیم جنوب این کشور میان ریاض و ابوظبی حکایت می‌کند.
به گزارش فارس، پس از چند هفته اختلاف امارات با دولت مستعفی یمن، امارات و عربستان توافق کردند جزیره معروف «سقطری» در جنوب یمن به مدت پنج سال به عربستان واگذار شود و در مقابل، دولت مورد حمایت عربستان در جنوب منحل و دولتی حامی سیاست‌های ابوظبی کنترل جنوب یمن را در اختیار بگیرد.
 منابع آگاه ‌می‌گویند «خالد بحاح» نخست‌وزیر مستعفی یمن که از حامیان نیروهای امارات به شمار می‌رفت، در آستانه تکمیل اسامی وزرایش در دولت آتی در عدن (جنوب) و جایگزین کردن این دولت به جای دولت «بن دغر» است؛ دولتی که تحت حمایت ریاض است. پایگاه خبری «الصحافهًْ الیمنیهًْ» در گزارشی اختصاصی به نقل از این منابع نوشته:« امارات، به ریاض ابلاغ کرده که نیروهایش را از جزیره «سقطری» تنها در مقابل انحلال دولت «بن دغر» و اعلام نخست‌وزیری مجدد خالد بحاح که همسو با امارات است، خارج خواهد کرد.»
گفته می‌شود که امارات با عربستان توافق کرده اداره جزیره سقطری به مدت پنج سال به ریاض واگذار شود و پس از آن به امارات بازگردد.
امارات برای خروج از بحران کنونی در سقطری به این توافق روی آورده و ضمن اینکه بر اساس این توافق دولت بن دغر (مورد حمایت عربستان) نیز منحل می‌شود و سیطره کامل استان‌های جنوبی به دولتی واگذار خواهد شد که کاملا همسو با امارات و به دور از سیاست‌های حزب «الاصلاح» در جنوب است.