kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

حوادث کوتاه از کشور



    مسمومیت با قارچ
زنجان – خبرنگار کیهان : رئیس‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان از مسموم شدن 18 نفر در شهرستان ماه‌ نشان به واسطه مصرف قارچ سمی خبر داد.
اصغر جعفری گفت: متاسفانه این مسمومیت باعث شده است که حال برخی از این افراد وخیم باشد.
وی ادامه داد: حاد بودن وضعیت برخی از مسموم‌ شدگان باعث شده است تا این افراد که دچار مشکل شدید گوارشی و کبدی شده‌اند، به مراکز درمانی تهران و شیراز منتقل شوند.
تصادف مرگبار
زنجان – فارس : رئیس‌پلیس راه استان زنجان از وقوع تصادف فوتی در محور زنجان ـ بیجار خبر داد.
علی‌اصغر شیرمحمدی افزود: راننده و سرنشین خودروی پراید و همچنین سرنشین خودروی وانت پیکان جان خود را در این تصادف از دست داده‌اند.
وی ادامه داد: راننده خودروی وانت که مقصر وقوع تصادف بود، به دلیل شدت جراحات وارده در کما است.
جعل اسکناس
کرج- ایرنا : فرمانده انتظامی کرج از دستگیری جاعل حرفه‌ای اسکناس‌های 100 هزار ریالی خبرداد.
سرهنگ حسنعلی فیروزخواه افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی وارد منزل نامبرده شده و در بازرسی از آنجا تعداد 9 بسته 100 تایی اسکناس جعلی 100 هزار ریالی به مبلغ 90 میلیون ریال و یک کیلو و 50 گرم هروئین و شیشه و تعداد شش دستگاه ترازو دیجیتال که جهت وزن کردن مواد استفاده می‌شد، کشف کردند.
واژگونی مینی بوس
ارومیه – خبرگزاری صدا و سیما : بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور ارومیه به زیوه یک نفر کشته شد و هفت نفر مجروح شدند.
در این سانحه که در کیلومتر 13 جاده بند در محور ارومیه به زیوه رخ داد، یک دستگاه مینی بوس حامل 20 مسافر واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان کشته شد.
در این سانحه هفت نفر از مسافران نیز مصدوم شدند.
پلیس علت حادثه را بی‌احتیاطی راننده مینی بوس و تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد.
تصادف زنجیره‌ای
شهرکرد – ایسنا : مسئول روابط عمومی اورژانس 115 چهارمحال وبختیاری گفت: تصادف زنجیره‌ای در محور بروجن - لردگان 9 مصدوم بر جای گذاشت.
محسن ابراهیمی افزود: در این حادثه هشت خودرو سواری و دو تریلر با یکدیگر برخورد کردند و 9 نفر مصدوم شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این خصوص چهار دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده و هفت مصدوم را به بیمارستان بروجن منتقل کردند که دو نفر از آنان حال وخیم داشته و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.
دستگیری قاتل
زاهدان – باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس‌پلیس آگاهی استان سیستان وبلوچستان از شناسایی و دستگیری قاتل فراری بعد از ۱۸ سال از وقوع جرم در زاهدان خبر داد.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی  گفت: در پی قتل مسلحانه مردی ۴۵ ساله در خرداد ماه سال ۷۹ در زاهدان و متواری شدن قاتل از محل وقوع جرم، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده و‌اشراف اطلاعاتی کاراگاهان پلیس، قاتل که با جعل مدارک برای خود و خانواده‌اش توانسته بود در استان تهران مخفی شود با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در یکی از مناطق استان تهران دستگیر و فرار ۱۸ ساله وی پایان یافت.
قاچاق لاستیک
سرویس شهرستانها : رئیس‌پلیس آگاهی استان یزد از کشف لاستیک قاچاق کامیون در این استان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا حناساب ، گفت : ماموران در بازرسی از این تریلی کانتینردار، 252 حلقه لاستیک کامیون فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را 5 میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص یک متهم نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
درگیری منجر به قتل
گرگان – فارس : فرمانده انتظامی گنبد کاووس گفت : مرد جوانی که قصد سرقت گوسفند از یک خانه را داشت صاحب خانه که قصد مقاومت داشت را به قتل رساند.
محمود علی فر افزود : ماموران پاسگاه در مسیر مردی را مشاهده کردند که چاقو آغشته به خون در دست داشته و در حال فرار است که بلافاصله این فرد دستگیر شد.او در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که قصد سرقت گوسفندان مقتول را داشته و با مقاومت وی او را به قتل رسانده است.
وی اضافه کرد : فرد مجروح که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود به دلیل شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داد.
برداشت‌های غیر مجاز بانکی
مشهد – ایلنا : فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای باند هفت نفره برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان (فیشینگ) درمشهد دستگیر شدند.
سرتیپ قادر کریمی افزود : کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی به ابعاد گسترده‌ای از کلاهبرداری‌های متعددی در شهرهای تهران ، کرج ، مهریز یزد ، ابهرو شهرستان طبس که توسط زنجیره‌ای از افراد ایجاد شده بود،‌ دست یافتند.
کریمی عنوان کرد : در همه برداشت‌های غیر مجاز که از افراد در شهرهای مختلف انجام شده بود‌، متهم با کلاهبرداری و ایجاد درگاه جعلی و با در اختیار داشتن اطلاعات حساب بانکی این افراد، حساب آنان را خالی کرده بود.
سرقت احشام
تایباد – خبرگزاری صدا و سیما : فرمانده انتظامی تایباد گفت: یک گروه سه نفره سارق احشام درتایباد دستگیر شدند.
سرهنگ حسن ناگهانی افزود : در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در دشت کاریز بخش مرکزی تایباد و یک فقره سرقت از طریق بیهوش کردن چوپان در مه ولات پلیس آگاهی با برقراری گشتهای محسوس و نامحسوس سارقان را شناسایی و اقدام به دستگیری آنان کرد.
وی گفت: از این متهمان 69 راس گوسفند سرقتی به ارزش 350 میلیون ریال کشف شد.
انفجار منزل مسکونی
نیشابور – باشگاه خبرنگاران جوان : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیشابور گفت: انفجار گاز در نیشابور، چهار مجروح بر جای گذاشت.
سیدمهدی حسینی گفت: شدت انفجار به حدی بود که پنجره‌های آهنی این ساختمان به حیاط و پشت‌بام منازل اطراف پرتاب شد و شیشه منازل اطراف شکست ودو خودروی سواری اطراف محل حادثه آسیب دید.
بازداشت قاچاقچی
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف همزمان سه محموله لاستیک خارجی خودرو به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ سهراب قرقاني گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهيد «رئيسيان» شهرستان «سمیرم» حین کنترل خودروهای عبوری، سه دستگاه کامیون کشنده حامل کانتین را که همزمان وارد ایستگاه شدند، برای بازرسی متوقف کردند که در بازرسی از آنها تعداد سه هزار و 500 حلقه لاستیک خارجی فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.
وی افزود: در این رابطه سه متهم بازداشت شدند.