kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

بازسازی 32 هزار واحد زلزله‌زده پایان یافت

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: عملیات تعمیر و بازسازی 32 هزار واحد آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده استان به پایان رسید.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با ایرنا افزود: عملیات بازسازی 44 هزار و 700 واحد مسکونی آسیب دیده زلزله آبان 96 نیز شروع شده است.
وی از پایان آواربرداری 23 هزار و 300 واحد آسیب دیده نیز خبر داد و گفت: عملیات آواربرداری و پی‌کنی واحدهای تخریبی بر عهده بنیاد مسکن بوده که این مهم هر روز با سرعت بیشتری در حال اجراست.
وی اضافه کرد: با توجه به روند آواربرداری و تسریع در امور ساخت و ساز در مناطق زلزله زده، تاکنون آرماتوربندی بیش از 11 هزار واحد انجام شده و کار بتن ریزی و فنداسیون 10 هزار واحد نیز پایان یافته است.
وی اظهار داشت: کار اسکلت بندی هفت هزار واحد و سقف چینی سه هزار و 700 واحد مسکونی آسیب دیده نیز در مناطق زلزله‌زده انجام شده و چهار هزار واحد مسکونی نیز به مرحله دیوارچینی رسیده است.
وی گفت: در مجموع 88 هزار واحد آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 58 هزار واحد با بانک ها عقد قرارداد بسته و مابقی هم در مرحله عقد قرارداد هستند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: هشت تن سیمان رایگان و میلگرد با قیمت پایین‌تر از نرخ بازار در اختیار واحدهای تخریبی قرار داده می‌شود.
خواجه‌ای گفت: بخشنامه‌ای به تمام بانک‌های عامل مبنی‌بر پرداخت تسهیلات معیشتی به مستاجران مناطق زلزله‌زده نیز ابلاغ
 شده است.