kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
توضیحات سردار رحیمی درباره فعالیت واحدهای اقامتی و پذیرایی در ماه رمضان

900 سارق، قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر در پایتخت دستگیر شدند

رئیس‌پلیس پایتخت گفت: ۹۰۹ سارق،‌ مالخر، قاچاقچی کالا و خرده‌فروش مواد مخدر در اجرای طرح رعد ۱۱ دستگیر شدند.

به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد ۱۱ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مفصل و کار اطلاعاتی مأموران ۱۱ سرکلانتری و ۸۵ کلانتری و پاسگاه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، طرح رعد ۱۱ برای برخورد و مبارزه با سارقان، مالخران، قاچاقچیان مواد مخدر، خرده‌فروشان و قاچاقچیان کالا به مرحله اجرا درآمد.
رحیمی افزود: در این راستا ۲۳۵ حکم قضایی برای ورود به مخفیگاه سارقان، قاچاقچیان، مالخران و خرده‌فروشان اخذ و ۵۴۴ سارق و مالخر دستگیر شدند؛ ۴۵ باند سارقان نیز شناسایی و متلاشی شد.
وی با ‌اشاره به کشف ۳۲۵ دستگاه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه، گفت:‌ ۶۲۲ پرونده برای سارقان، قاچاقچیان و مالخران تشکیل شد، همچنین ۱۷۲ سارق تلفن همراه، ۱۴۸ سارق سیستم پخش خودرو، ۱۹۸ سارق باندهای خودرو و ۱۹۰ سارق لاستیک و... در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس‌پلیس پایتخت ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه را بیش از ۴۷ میلیارد ریال عنوان کرد.
سردار رحیمی ادامه داد: در این مرحله ۳۲۰ خرده‌فروش مواد مخدر نیز از سطح کوچه‌ها، خیابان‌ها و پارک‌ها جمع‌آوری شده و ۲۳ کیلو و ۹۴۰ گرم مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شد.
به گفته وی، در این طرح ۴۵ قاچاقچی کالا که به قاچاق دارو، پارچه، مشروبات الکلی،‌ لوازم خودرو، لوازم پزشکی، لوازم ورزشی و دخانیات مبادرت می‌ورزیدند نیز دستگیر شدند که ارزش ریالی اموال قاچاق مکشوفه بالغ بر سه میلیارد تومان است.
رئیس‌پلیس پایتخت با ‌اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری، یک قبضه کلت شکاری، ۶ قبضه سلاح سرد و ۷۵ هزار انواع و اقسام سی‌دی غیرمجاز و ضدفرهنگی، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کل کالاهای مکشوفه در طرح رعد ۱۱ حدود ۸ میلیارد تومان است.
پاکسازی نقاط آلوده ادامه دارد
رحیمی با اعلام اینکه بحث پاکسازی نقاط آلوده در دستورکار پلیس است، گفت: بیش از 20 روز است که پلیس پاتوق معتادان و خرده‌فروشان در مناطقی همچون شوش، هرندی و مولوی را به هم زده است.
وی ادامه داد: در عملیات شوش،‌ هرندی و مولوی 1665 نفر که اغلب معتاد متجاهر بودند جمع‌آوری و 422 خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند. در پاکسازی محدوده بهشت‌زهرا و خلازیر هم 300 نفر معتاد جمع‌آوری و افراد مالخر را دستگیر کردیم. همچنین در اطراف بهشت زهرا حدود 200 الی 300 چادر مستقر بود که اعمال خلاف قانون انجام می‌دادند، این مناطق نیز در طرح روز سه شنبه پاکسازی شد و بالغ بر 300 نفر در این مناطق دستگیر شدند.رئیس‌پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه پاکسازی مناطقی مانند شوش، مولوی و هرندی بسیار حائز اهمیت بود، گفت: در جلسه‌ای که با شهرداری تهران داشتیم مقرر شد تعدادی از این خانه‌ها که به پاتوق معتادان تبدیل شده بود و گاهی در آنها بیش از 120 نفر مشغول مصرف مواد مخدر بودند تخریب شده و همچنین زمان بازپروری معتادان بیشتر و به 6 ماه افزایش پیدا کرد.سردار رحیمی افزود: ما این طرح را در تمام نقاط آلوده تهران ادامه داده و در دره فرحزاد و خاک‌سفید نیز اجرا خواهیم کرد.به گفته وی، مردم می‌توانند با 100 خطی که به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی است موارد موردنظر خود را از طریق شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
کاهش یک ساعته طرح ترافیک در ماه رمضان
رئیس‌پلیس تهران گفت: از روز شنبه تا پایان ماه مبارک رمضان زمان اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد با یک ساعت کاهش از ۱۹ به ۱۸ تغییر پیدا می‌کند. این کاهش یک ساعته به منظور خرید و رفت و آمدهای مردم با توجه به زمان افطار تعبیه شده است.
برخورد پلیس با روزه‌خواری در ملأ عام
رحیمی درخصوص ساعت فعالیت واحدهای صنفی و مراکز پذیرایی و پزنده در ماه رمضان هم گفت: این واحدها از اذان صبح تا اذان مغرب مجاز به فعالیت نمی‌باشند و اغذیه‌فروشی‌های دارای پروانه کسب با رعایت شرایط فقط مجاز ارائه به ساندویچ‌های سرد بسته‌بندی‌شده
هستند.
وی عنوان کرد: کلیه واحدهای صنفی پذیرایی از اذان مغرب تا اذان صبح می‌توانند فعالیت داشته باشند و یک ساعت قبل از اذان مغرب نیز می‌توانند با رعایت شعائر اقدام به فعالیت کنند.
رئیس‌پلیس تهران درخصوص فعالیت هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای اقامتی اظهار داشت: این واحدها صرفاً مجاز به ارائه سرویس در داخل اتاق به مسافران خود هستند و نباید به افراد رهگذر سرویس ارائه دهند.متصدیان سالن‌‌های پذیرایی در پایانه‌های مسافری و راه‌آهن نیز می‌توانند در طول روز خدمت ارائه دهند؛ البته باید محل پذیرایی خود را کاملاً استتار کنند تا حرمت ماه مبارک رمضان شکسته نشود. رحیمی با بیان اینکه کسانی که تظاهر به روزه‌خواری کنند پلیس با جدیت با آنها برخورد می‌کند،گفت: ما انتظار داریم مردم شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت کنند.
 وی درخصوص فعالیت سینماها خاطرنشان کرد: به جز شب‌های لیالی قدر، سینماها از افطار تا سحر با رعایت قوانین مجاز به فعالیت هستند.