kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
آغاز اردوی تیم ملی با 26 بازیکن

سرمربی خارجی هندبال وعده رسیدن به المپیک داد رحیمی : قول سکوی بازی‌های آسیایی را هم نمی‌دهم!

نخستین اردوی تیم‌ ‌ملی هندبال برای آماده‌سازی بازی‌های آسیایی جاکارتا در شرایطی آغاز شد که سرمربی خارجی تیم ملی نسبت به موفقیت تیمش بسیار امیدوار است.

سرویس ورزشی-

در اولین مرحله اردوی تیم ملی هندبال ۲۶ بازیکن دعوت شدند که محمد سیاوشی، میثم نوروزی، عباس اسدزاده، کامیار طاهری، علی مهدی‌زاده و سعید پورقاسمی غایبان این اردو هستند.ملی‌پوشان دیروز تست آمادگی جسمانی دادند و محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون نیز در زمان گرفتن تست، کنار ملی‌پوشان بود.
در این اردوها ۲۰ هندبالیست ایرانی حضور دارند و لژیونرهای ایران نیمه دوم خرداد ماه به اردوها ‌اضافه خواهند شد. در نوبت صبح این اردوها تمرینات بدنسازی در آکادمی یا سالن بدنسازی هندبال انجام خواهد شد و بعد از ظهرها نیز تمرینات توپی در تالار هندبال انجام می‌شود.در حال‌ حاضر ۲۰ هندبالیست به همراه سرمربی جدید در آکادمی ملی المپیک کار بدنسازی انجام می‌دهند.
اسامی دعوت‌شدگان به مرحله نخست اردوی تیم ملی هندبال به مربی‌گری کاسترا توئیچ به شرح زیر است: علی رحیمی، میلاد مسائلی، مجتبی حیدرپور، مهدی موسوی، بهرام رستمی، مهرداد صمصامی، سلامان بربط، سعید برخورداری، محمدعلی قاسمی، شهاب صادق‌زاده، جلال کیانی، میثم نوروزی، وحید مسعودی، سعید پورقاسمی، کامیار طاهری، حسین صالحی، محمد سیاوشی، فرزاد رستمی، یاسین کبیریان، امین کاظمی، فرهاد شفیعی، عباس اسدزاده، علی مهدی‌زاده، مهدی بیجاری و احسان ابویی.
تویچ وعده رسیدن به المپیک را داد
پس از آغاز تمرینات تیم ملی، زوران کاستارا تویچ، سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی هندبال اظهار داشت در حال‌ حاضر دو تمرین در ایران و بدون حضور لژیونرها خواهیم داشت. این دو اردوی نخست با حضور بازیکنان داخلی انجام خواهد شد. ما امیدواریم که در این زمانی که وجود دارد وضعیت بازیکنان را از نظر فیزیکی بهتر کنیم.بعد از دومین اردو سعی می‌کنیم که بازیکنان را انتخاب کنیم و اگر لژیونرها را در اختیار داشته باشیم و در دسترس ما قرار داشته باشند اردوها را با آنها ادامه‌ دهیم.
سرمربی تیم‌ ‌ملی هندبال در مورد شناخت خود از بازیکنان ایرانی، گفت‌: من هندبالیست‌های ایرانی را می‌شناسم. در دوره‌های قبلی رقابت‌های آسیایی و قهرمانی آسیا آنها را دنبال کرده‌ام. حتی آنها را در حالت عادی و لیگ‌های اروپایی نیز دنبال می‌کنم. من لژیونرهای ایرانی را در تیم دیناموبخارست، شاهو نصرتی، پویا نوروزی و دو بازیکنی که در لیگ ترکیه بازی می‌کنند را می‌شناسم و حتی می‌دانم یکی از آنها آسیب دیده است.
وی ادامه‌ داد: حتی بازیکنان داخلی را نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا دنبال کردم. همچنین بازی‌های آنها در رقابت‌های ۲۰۱۵ باشگاه‌های جهان دیده‌ام. برخی از آنها در باشگاه‌های آسیا شرکت داشته‌اند و من بازی‌های آنها را دیده‌ام. اکنون بیش‌تر در کنار آنها هستم و می‌توانم بیش‌تر از آنها شناخت پیدا کنم.
سرمربی تیم‌ ‌ملی هندبال در پاسخ به این سؤال که آیا مدت زمانی که باقی‌ مانده تا بازی‌های آسیایی جاکارتا، برای آمادگی بازیکنان کافی است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: از نظر من برای آمادگی بازیکنان شش تا هفت هفته‌ زمان نیاز داریم. زمانی که داریم خوب است، به خاطر اینکه اولین باری نیست که این بازیکنان در کنار هم جمع می‌شوند، اما به اردو و مسابقات دوستانه نیاز دارند و اگر بیش‌تر از شش، هفت هفته‌ در کنار هم دیگر تمرین کنند، به نتیجه‌ خواهیم رسید.
سرمربی مقدونیه‌ای تیم‌ ‌ملی هندبال در مورد حضورش در ایران، بیان‌ کرد: اولین بار است که به ایران می‌آیم و اولین حضورم در ایران خیلی عالی بود. ایران با کشورهای دیگر خیلی متفاوت است و با کشورهای اروپایی خیلی فرق می‌کند. اکنون نظر من در مورد مردم شما و کشور شما ۱۸۰ درجه متفاوت است. مشاوره‌های غلطی به من داده بودند و تصور من نسبت به ایران متفاوت بود. امیدوارم که در ایران بمانم و چیزهای بیش‌تری از تاریخ و فرهنگ شما بدانم. پنج ماه با تیم‌ ‌ملی هندبال قرارداد دارم و سعی می‌کنم طوری کار کنم و نتیجه‌ خوبی برای تیم‌ ‌ملی بزرگسالان و جوانان ایران بگیرم تا بتوانم این قرارداد را ادامه‌ دهم.
کاستارا تویچ در پایان، گفت‌: اکنون روی بازی‌های آسیایی باید فکر کنیم. نظر من این است که پتانسیل‌ هندبال ایران خوب است، اگر همین طور کار شود و تمرینات ادامه‌دار باشد و لژیونرها ‌اضافه شوند این تیم شرایط المپیکی شدن را دارد، اما در حال‌ حاضر تمام تمرکز من روی بازی‌های آسیایی جاکارتا است.
رحیمی: بازی‌های آسیایی
در تقویم ورزشی هیچ کشوری نیست
سرمربی خارجی تیم ملی هندبال از شرایط تیم ملی راضی است و حتی مدعی شده ایران پتانسیل حضور در المپیک را دارد. با این همه علیرضا رحیمی رئیس‌ فدراسیون هندبال کمی با احتیاط از موفقیت تیم ملی می‌گوید و حتی این نکته را هم یادآور شده که قول سکوی بازی‌های آسیایی را هم نمی‌دهد.
رحیمی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: ما در حال‌ حاضر مجبور هستیم با بازیکنان موجود در کشور پیش رویم. ما نمی‌دانیم که در بازی‌های آسیایی جاکارتا لژیونرها می‌توانند حضور داشته باشند یا خیر، حتی اگر در اردوهای تیم‌ ‌ملی لژیونرها حاضر شوند مطمئن نیستم که باشگاه‌های آنها اجازه دهند که در اندونزی حضور داشته باشند. البته حق طبیعی باشگاه‌ها است چون بازی‌های آسیایی در تقویم ورزشی هیچ کشوری ثبت نشده است.
او ادامه‌ داد: نمی‌توان ریسک کرد. در درجه اول با همین بازیکنانی که آماده هستند، تمرینات را آغاز خواهیم کرد. هر کدام از لژیونرها که توانستند به ایران بیایند و در اردوی تیم‌ ‌ملی حاضر شوند با تشخیص مربی می‌توانند تیم را در بازی‌ها همراهی کنند. باید مربی تشخیص دهد که لژیونرها در تمرینات بوده‌اند یا خیر. حضورشان کم بوده یا خیر.
رحیمی در پاسخ به این سؤال که آیا با این تیمی که در اختیار دارید می‌توان از نایب قهرمانی آسیا دفاع کرد، در این باره گفت‌: در بازی‌های گروهی اگر بهترین تیم دنیا را هم در اختیار داشته باشید، نمی‌توان قول سکو را داد. من هم قول سکو را نمی‌دهم، اما سعی خواهم کرد چون با نام ایران و با پرچم کشورمان به این بازی‌ها می‌رویم بهترین بازیکنان را اعزام کنیم و هر چه که در توان داریم برای تیم‌ ‌ملی انجام دهیم.