kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
دولت با محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی

جامعه جهانی با شکستن سکوت طولانی خود پایان ‌اشغالگری و تأمین حقوق فلسطینیان را تضمین کند

دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با محکومیت شدید جنایات اخیر صهیونیست‌‌ها که در سناریویی مشترک و تحریک‌کننده با دولت آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض عهدنامه‌ها و مقررات انسانی و بین‌المللی انجام گرفت، از جامعه بین‌المللی خواست با شکستن سکوت طولانی خود، پایان ‌اشغالگری و تامین حقوق فلسطینیان به عنوان صاحبان واقعی سرزمین‌های ‌اشغالی را تضمین کند.





به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری در بخشی از این بیانیه آمده است: بدون تردید ایمان، روحیه مقاومت و خستگی‌ناپذیری زنان و مردان فلسطینی در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان که در چند دهه اخیر، تبدیل به میعادگاهی برای یادآوری جهانی مظلومیت فلسطینیان در روز قدس شده است؛ توطئه جدید صهیونی - آمریکایی برای تبدیل کردن مسئله فلسطین به موضوعی فرعی برای جهان اسلام را نیز با شکست روبه‌رو خواهد کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است : تاسف بار آنکه؛ برخی مقامات دولت‌های منطقه که از اراده، یا پختگی و دوراندیشی لازم برای شناخت توطئه‌های دشمنان و اصلی‌ترین موضوعات جهان اسلام عاجزند؛ فریب سیاست‌های ضد منافع و مصالح اسلام را خورده‌اند و با گام نهادن در مسیر دوستی آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی، این رژیم غاصب را در ادامه ارتکاب جنایات ضدبشری و وحشیانه، گستاخ‌تر کرده‌اند.
این بیانیه می‌افزاید: اینک و ۷۰ سال پس از روز نکبت، وقت آن فرارسیده تا جامعه بین‌المللی با پایان دادن به سکوت طولانی خود، اقداماتی متضمن پایان ‌اشغالگری و تامین حقوق فلسطینیان به عنوان صاحبان واقعی سرزمین‌های ‌اشغالی، بردارند و طولانی‌ترین بحران خاورمیانه و جهان را که منشا دیگر بحران‌های مستمر بعدی این منطقه نیز هست، به نفع مردمی که در هفت دهه گذشته با طعم تلخ کشتار، ‌اشغال، تجاوز، زندان، آوارگی و نژادپرستی زندگی کرده‌اند، پایان ببخشند.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است : دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایات اخیر صهیونیست‌ها که در سناریویی مشترک و تحریک‌کننده با دولت آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض عهدنامه‌ها و مقررات انسانی و بین‌المللی صورت گرفت؛ وجدان جامعه جهانی و به خصوص ملت‌های مسلمان در منطقه و کشورهای اسلامی را به دفاع از آرمان‌های انسانی و حق ملت مظلوم فلسطین فرا می‌خواند.
این بیانیه در پایان تصریح کرده است: دولت جمهوری اسلامی ایران همچنین علاوه‌بر رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این مهم؛ چون گذشته از هیچ تلاشی برای حمایت از حقوق مشروع و غصب شده فلسطین و مردم مظلومش دریغ نخواهد کرد و رویدادهایی نظیر جنایت دیروز صهیونیست‌ها را جنایت علیه بشریت و آزمونی تاریخی برای همه کسانی می‌داند که عهده‌دار مسئولیت و اختیارات موثر، به ویژه در کشورهای اسلامی هستند.
نمایندگان مجلس جنایات اسرائیل را محکوم کردند
خبر دیگر این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل انزجار خود را نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین ابراز کردند.
کانون دانشگاهیان نیز ضمن اعلام پشتیبانی از عزم و اراده ملت فلسطین، حرکت ددمنشانه و بی‌خردانه آمریکا مبنی بر انتقال مرکز جنایت و توطئه‌اش به بیت المقدس و همچنین به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم کرد.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز طی بیانیه‌ای جشن روز نکبت صهیونیست‌ها و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین را محکوم کرد.