kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

برگزاری تجمع حمایت از فلسطین در حرم امام رضا(ع)

جمعی از زائران و مجاوران با تجمع در رواق امام خمینی حرم امام رضا با عنوان نماز را در قدس می‌خوانیم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را محکوم و از فلسطینیان حمایت کردند.

به گزارش ایرنا عضو مجلس خبرگان رهبری در این تجمع گفت: رژیم صهیونیستی به بهانه حرکت دینی حول محور ستاره داوود، در یک جنگ شش روزه صحرای سینا در مصر، بلندیهای جولان در سوریه و بخشی از اردن را تصاحب کرد.
آیت‌الله محمد هادی عبد خدایی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) نخستین حمایت از فلسطین و دعوت مسلمانان جهان به حمایت از فلسطین و نجات بیت المقدس آغاز شد و مسلمانهای جهان بیدار شدند.
وی اظهار کرد: در لبنان نیز به برکت انقلاب ایران حزب‌الله بوجود آمد که در انتخابات اخیر هم پیروزی مهمی کسب کرد. وی گفت: پیروزی حزب‌الله، پیروزی ما و خط مقدم جبهه مقاومت و شکست آمریکاست.
آیت‌الله عبد خدایی افزود: فلسطین قبله اول ماست و باید با تمام توان از آن دفاع کنیم. در این مراسم شرکت‌کنندگان با صدور بیانیه‌ای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را محکوم کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی 40 سال است که فلسطین را در صدر مسائل خود قرار داده و در بدترین شرایط هم آن را فراموش نکرده است. این بیانیه با محکوم کردن جنگ افروزی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی می‌افزاید: رهبر معظم انقلاب با درایت قرآنی خویش، فلسطین را در رأس مسائل امت اسلام معرفی کرده و تمام بحران ‌آفرینی‌‌ها را به نیت آسوده ماندن رژیم صهیونیستی و محو قضیه فلسطین از افکار جهانی دانستند.