kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
آیت‌الله مقتدایی:

نقدهایمان به رئیس‌جمهور را دلسوزانه مطرح کردیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نسبت به دولت نقدهای مفصلی داشته و داریم و در دیداری که به نمایندگی از طرف کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان با رئیس‌جمهور داشتم نقدهای سازنده، اصلاح‌گر و دلسوزانه را مطرح کردم.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با‌اشاره به مصاحبه منتشرشده از خود در یکی از رسانه‌ها اظهار کرد: در مصاحبه‌اشاره کردم در اتفاقی که پیش آمده هدف آنها لطمه زدن به جمهوری اسلامی و سقوط نظام و زیر فشار قراردادن ملت عزیز ایران است.
وی ادامه داد: وظیفه ما در مقابل این شرایط حفظ وحدت و همدلی، تبعیت از فرامین رهبری و پرهیز از ایجاد اختلاف و دودستگی است مبادا این اختلافات لطمه‌ای به اصل نظام بزند، چراکه نظام اسلامی است و مخالفت با نظام مخالفت با رضای پروردگار، نبی گرامی اسلام‌(ص) و مخالفت با رضایت امام زمان‌(عج) است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تلقی این شده بود که مخالفت با دولت وقت مخالفت با رضای امام زمان‌(عج) است در صورتی که مخالفت با اصل نظام که یک نظام الهی است مخالفت با رضای پروردگار و امام زمان (عج) است.
وی تصریح کرد: از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز دیداری داشتیم و نقدهای سازنده را مطرح کردیم و جامعه مدرسین طی یک نامه محرمانه نقدهایی که داشتند را مطرح کرده و با کمال احترامی که برای رئیس‌جمهور قائل هستیم نقدها را بیان می‌کنیم.
مقتدایی ادامه داد: خود رئیس‌جمهور هم از نقدهای منصفانه و دلسوزانه استقبال می‌کند امیدواریم که به این نقدها ترتیب اثر داده شود و ما شاهد این باشیم که مشکلات تکرار نشود.
نایب‌رئیس‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: خبرنگاران سعی کنند در حفظ امانت کوشا باشند و همان سخنی که مطرح شده را منعکس کنند.
وی درخصوص خروج آمریکا از برجام گفت: آنها می‌خواهند از این طریق فشارها را بیشتر کرده و ملت از نظام دلسرد شود.
مقتدایی تأکید کرد: به رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کنیم که ملت ایران از خروج آمریکایی‌ها از برجام نه خوشحال شده‌ و نه خوف و ترسی دارد؛ هشدار می‌دهیم که روسای جمهور قبل از شما با هدف سقوط نظام اسلامی اقدامات ظالمانه متعدد داشتند اما شکست خوردند و از اقدامات خودشان نتیجه‌ای نگرفتند و با عنایت پروردگار نظام جمهوری اسلامی با کمال اقتدار و عزت پیش می‌رود و به کار خودش ادامه می‌دهد.
وی خطاب به ترامپ گفت: شما هم بدانید از روسای جمهوری قبلی آمریکا قوی‌تر نیستید و همان‌گونه که آنها شکست خوردند، شکست خواهید خورد و نظام جمهوری اسلامی به فضل الهی استوار خواهد ماند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت حمایت همه‌جانبه از نظام اسلامی دارد و سرسوزنی در پشتیبانی از نظام تردید نمی‌کند، تأکید کرد: ملت شجاع و بزرگ ایران با تبعیت از رهبری نظام با تدبیر و راهنمایی‌های حکیمانه ایشان به پیش می‌رود و با طرح‌های خائنانه و افکار پوچ لطمه‌ای نمی‌بیند.