kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

پایگاه «ملک فیصل» در جیزان عربستان با موشک انصارالله منهدم شد

رسانه‌های یمنی می‌گویند یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور پایگاه نظامی «ملک فیصل» عربستان را هم در جیزان با یک فروند موشک بالستیک «بدر 1» هدف قرار داده‌اند.

طی روزها و هفته‌های گذشته ارتش و یگان موشکی کمیته‌های مردمی انصارالله یمن بارها و بارها در واکنش به جنایات سعودی‌ها مناطق مختلف عربستان را هدف موشک‌های بالستیک خود قرار داده‌اند تا ادعای سعودی‌ها که انقلابیون یمنی دیگر قادر به حملات موشکی نیستند را عملا بی‌ارزش کنند. خود سعودی‌ها اعلام کرده‌اند که در سال جدید میلادی یمنی‌ها بیش از 100 موشک به خاک عربستان شلیک کرده‌اند.
نیروهای یمنی دیروز(سه شنبه) نیز  پایگاه نظامی «ملک فیصل» را در جیزان هدف قرار دادند
به گزارش فارس، این حمله با یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر 1» انجام شده است. ارتش یمن این موشک را به سوی پایگاه نظامی «ملک فیصل» در «خمیس مشیط» در منطقه جیزان در جنوب غرب عربستان شلیک کرده است. وبگاه خبری «النجم الثاقب» یمن به نقل از یک منبع نظامی که نام وی را فاش نکرد، اعلام کرد «این موشک به هدف خود اصابت کرده است.» چهار روز پیش نیز یک پایگاه آموزشی نظامی عربستان در جیزان هدف یک فروند موشک ارتش یمن قرار گرفته بود.
روز دوشنبه هم ارتش یمن با یک فروند موشک بالستیک بدر 1 انبارهای شرکت نفتی آرامکو را هدف قرار داده بود. یگان موشکی ارتش یمن همچنین با یک فروند موشک زلزال 2 مرکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی را در بخش «الغیل» در استان الجوف را هدف قرار دادند که این موشک با دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد. پیشتر مقامات یمنی هشدار داده بودند که در چارچوب راهبرد بازدارندگی، اگر تجاوز نظامی عربستان به یمن ادامه پیدا کند، واکنش موشکی نیز تبدیل به امری روزانه خواهد شد.