kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور

پلمب مراکز اقامتی غیر مجاز
تبریز - خبرنگار کیهان : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: 18 مرکز اقامتی غیرمجاز در تبریز پلمپ و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.
مرتضی آبدار افزود: در این مراکز غیرمجاز و شخصی، برخی افراد سودجو گردشگران داخلی و خارجی را اسکان می‌دادند.
وی اضافه کرد : در تبریز تاکنون برای هیچ خانه‌ای با عنوان «خانه مسافر» مجوز صادر نشده و فعالیت این خانه‌ها در زمینه گردشگری غیرمجاز تلقی می‌شود.
آبدار افزود: چهار باب خانه مسافر در سطح استان دارای مجوز رسمی فعالیت و پذیرش مسافر است از این رو موارد غیرمجاز شناسایی و پلمب خواهند شد.
برخورد خونبار
زنجان - ایسنا : رئیس‌پلیس‌راه استان زنجان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با وانت پیکان در شهرستان ایجرود، سه نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.
سرهنگ علی اصغر شیر محمدی افزود: در این حادثه، راننده و سرنشین پراید و یک سرنشین وانت پیکان در دم فوت و دو سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
کالای قاچاق
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف انواع کالای قاچاق در این استان خبر داد.
سرتیپ مهدی معصوم بیگی افزود: 100 تیم عملیاتی پس از کارهای  علمی، میدانی و انتظامی بالغ بر 85 میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق شامل لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، موتورسیکلت، کالای دخانی، قطعات خودرو، لاستیک، موادغذایی، اسباب بازی و... کشف و 40  دستگاه خودروی سبک و سنگین، توقیف و 80 قاچاقچی رادستگیر کردند.
آتش در ایستگاه مترو
مشهد - ایرنا : مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: در پی بروز نقص فنی و آتش گرفتن جعبه الکترونیکی در ایستگاه وکیل آباد این شهرستان ، سرویس‌دهی در سه ایستگاه موقت قطار شهری متوقف شد.
میثم زارع، افزود : برغم تلاش مامورین، سرویس‌دهی در ایستگاه‌های نمایشگاه، کوهستان پارک و وکیل آباد متوقف شده و تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.
کشف عتیقه
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف‌اشیائ عتیقه در شهرستان «محمودآباد» خبر داد.
سرتیپ محمود میرفیضی، تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده، یک هزار و 24 عدد عتیقه متعلق به دوران ساسانیان، صفویان و قاجاریان شامل، سکه‌های طلا و نقره، مهره جات، انواع سرنیزه، عروسک‌های مفرغی و جام کشف شد.
وی اضافه کرد: بنا به نظر کارشناسان ارزش این‌اشیا در مجموع بالغ بر 70 میلیارد ریال برآورد شده است.
توقیف لنج
بندر عباس - ایسنا : فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت : مأموران دریابانی هرمزگان دو فروند لنج حامل کالای قاچاق رادر آب‌های هرمزگان توقیف کردند.
سرهنگ علی اصغر خرم روی افزود : این محموله شامل برنج و گوشی تلفن همراه بوده که از امارات عربی متحده بارگیری شده بودکه توسط مامورین مرزبانی هرمزگان در آب‌های بندرلنگه کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد : در این رابطه ۱۲ تن دستگیر شدند.
گرد و غبار 195 تن را بستری کرد
کرمان - مهر : مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از مراجعه ۲۵۳ نفر به مراکز درمانی به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از گردوغبار خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹۵ نفر بستری شدند.
سید محمد صابری اظهار کرد: از ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه جاری ۲۵۳ نفر در استان کرمان به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
وی اظهار کرد: از ۱۷۱ نفر مراجعه‌کننده در کرمان ۱۱۸ نفر بستری و ۵۳ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، در بافت هم شش نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد پنج نفر بستری شدند و یک نفر به صورت سرپایی مداوا شد.
صابری از بستری شدن شش نفر در رفسنجان، هفت نفر در بردسیر، یک نفر در شهربابک، ۴۲ نفر در سیرجان و ۱۶ نفر در زرند خبر داد و افزود: در ریگان هم چهار نفر به صورت سرپایی مداوا شدند
کشف مواد افیونی
ورامین- مهر : فرمانده انتظامی شرق استان تهران از انهدام سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شرق این استان خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها ۴۸۰ کیلوگرم تریاک، مرفین و هروئین کشف شد.
سرتیپ عبدالرضا ناظری افزود : ۱۶۲ کیلوگرم از این مواد تریاک، ۱۶۵ کیلوگرم هروئین و ۱۵۴ کیلوگرم مرفین می‌باشد.
وی با‌اشاره به اینکه هشت تن از سوداگران مرگ دستگیر شدند ، اضافه کرد : از این باند پنج دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
قاچاق دارو
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 20 میلیارد ریال داروی قاچاق و خارج از شبکه توزیع در کرج خبر داد.
سرتیپ عباسعلی محمدیان گفت : در بررسی‌ها محرز شد که انبار اصلی داروها در یک سوله در محدوده کمالشهر است که به صورت غیرقانونی در آنجا نگهداری و سپس به بازار فروش عرضه می‌شود که بلافاصله ماموران اداره مبارزه با کالای قاچاق، به همراه عوامل اداره اصناف، معاونت غذا و داروی استان البرز، به محل انبار مراجعه کردند که موضوع تحت بررسی است.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه ارزش داروهای کشف شده 20 میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: انبار مذکور پلمب شد.
آتش در نخلستان
بندر عباس - مهر : - یکی از باغ‌های نخلستان‌های شهرستان بستک در هرمزگان به مساحت تقریبی ۲۰ هکتار طعمه حریق شد.
طبق برآورد اولیه، حدود  ۲۰ هکتار از اراضی باغی روستای فنویه دچار حریق شد که با توجه به تراکم بالای نخلستان چیزی بالغ بر شش هزار نفر نخل در آتش سوخت.
علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.
حریق در مرغداری
خرم‌آباد - باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده ایستگاه شماره شش سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد از تلف شدن ۱۲ هزار مرغ آماده کشتار در حریق مرغداری روستای کاکاشرف این شهرستان خبرداد.
پور بهرام ، افزود: در این حریق ضمن آسیب رسیدن به سوله و تجهیزات مرغداری تمامی ۱۲هزار قطعه مرغ نیز تلف شدند.
وی اضافه کرد: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است.
دستگیری کیف قاپ
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری کیف قاپ حرفه‌ای با 22 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ بیژن جنتی گفت: ماموران با استفاده از تصاویر چهره نگاری و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان سابقه دار، سارق را شناسایی و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه نامبرده را تحت نظر قرار داده و در یک فرصت مناسب هنگامی که وی قصد خروج از منزل را داشت، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
سرهنگ جنتی اظهار داشت: متهم در بازجویی به 22 فقره سرقت کیف و تلفن همراه اعتراف کرد.