kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
7 پیام‌‌رسان‌ مورد تأیید کشور اعلام شد

اطمینان‌خاطر پلیس فتا به کاربران درباره مراقبت از اطلاعات در پیام‌رسان‌های داخلی

رئیس ‌پلیس فتای ناجا پیام‌رسان‌های مورد تأیید کشور را اعلام کرد و به مردم اطمینان داد که از حریم خصوصی و اطلاعاتشان استفاده نمی‌شود.

سردار کمال هادیانفر درباره میزان امنیت پیام‌رسان‌های داخلی به ایسنا گفت: براساس مصوبات کارگروه امنیت شورای عالی فضای مجازی وضعیت ایمنی و امنیت تمامی پیام رسان‌های داخل کشور بررسی شده و مورد ارزیابی فنی قرار گرفته است و از میان پیام‌رسان‌های مختلف تعدادی از آنها که دارای تائیدیه‌های لازم بودند، انتخاب و معرفی شدند.
هادیانفر درباره اینکه مردم چگونه می‌توانند پس از فیلتر شدن تلگرام در دام نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌های غیرمجاز نیافتند، اظهار داشت: پیام‌رسان‌هایی همچون «گپ»، «آی‌گپ»، «سروش»، «ویسپی»، «بیسفون»، «بله» و «ایتا» تاکنون جزو پیام‌رسان‌های داخلی هستند که فعالیتشان از سوی مرکز ملی فضای مجازی بلامانع اعلام شده و به عبارتی مورد تایید کشور است.
وی درباره نظارت بر عملکرد این پیام‌رسان‌ها افزود: شورای عالی فضای مجازی بارها اعلام کرده که مرکز ملی فضای مجازی و کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی بر عملکرد این پیام‌رسان‌ها نظارت دارد و به مدیران آنها نیز تاکید شده که باید از حریم خصوصی و اطلاعات مردم مراقبت کنند.
رئیس ‌پلیس فتا با بیان اینکه سرور این پیام‌رسان‌ها در داخل کشور است، اظهار داشت: ممکن است در آینده با تأیید مرکز ملی فضای مجازی، پیام‌رسان‌های دیگری هم به پیام‌رسان‌های مورد تأیید، افزوده شود.
هادیانفر ادامه داد: سرورهای تلگرام در سه کشور است و به هیچ‌جا پاسخگو نیست، شخص «پاول دوروف» نیز گرچه اصالتا روسی است؛ اما در چندین کشور سکونت دارد و یکبار در امارات است و چندماه بعد محل اقامتش را تغییر می‌دهد و متاسفانه این پیام‌رسان تلگرام هیچ دفتر مشخصی هم ندارد.
وی با تاکید بر اینکه مرکز ملی فضای مجازی بر تمامی پیام‌رسان‌های داخلی نظارت دارد، بیان کرد: مردم به این پیام‌رسان‌ها اعتماد کنند و فرصت دهند تا خودشان را پیدا کنند و بالا بیایند.رئیس ‌پلیس فتا درباره مرجع اعلام پیام‌رسان‌های مورد تایید نیز گفت: مرکز ملی فضای مجازی همه پیام‌رسان‌های مورد تایید را اعلام کرده است.