kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
رئیس ‌پلیس آگاهی ناجا خبر داد

افزایش ۵۱ درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق

رئیس ‌پلیس آگاهی ناجا گفت: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته نسبت به سال ۹۵، افزایش ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در جلسه قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق فرماندهی انتظامی استان فارس با ‌اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: مبارزه با کالای قاچاق در نیروی انتظامی به صورت جدی ادامه پیدا می‌کند.
مقیمی تأکید کرد: مبارزه با موضوع کالای قاچاق از نخریدن کالای خارجی تا مبارزه بی‌امان با این موضوع در مرزهای کشور را شامل می‌شود و همه باید در این خصوص حساس باشند.
وی با‌ اشاره به اینکه مبادی ورودی جزء اولویت‌های اصلی در راستای مبارزه با کالای قاچاق است، تصریح کرد: اهتمام جدی و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای مبارزه با کالای قاچاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.
رئیس ‌پلیس آگاهی ناجا به کشفیات کالای قاچاق در سال 96‌ اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته نسبت به سال 95، افزایش 51 درصدی را نشان می‌دهد.مقیمی با بیان اینکه پرونده‌های بین 100 تا 500 میلیون تومانی با افزایش 39 درصدی روبه رو بوده است، ادامه داد: در سال 95 تعداد سه هزار و 23 پرونده و در سال96 تعداد چهار هزار و 190 پرونده قاچاق تشکیل شده است.
وی پرونده‌های تشکیل شده بالای 500 میلیون تومان در سال 96 را 857 فقره عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال 95، 50 درصد افزایش داشته
 است.