kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

پلیس اصفهان به دوربین البسه و کوادکوپتر مجهز شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از مجهز شدن پلیس استان به دوربین البسه و کوادکوپتر خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ «مهدی معصوم بیگی» دیروز در مراسم نمایش کشفیات قاچاق کالا و مواد مخدر (عملیات مرصاد 2) در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این تجهیزات برای ارتقای حرفه‌ای پلیس در عملیات‌های مختلف به منظور نظارت بر رفتار و افزایش سرعت عملیات‌ها طراحی و تجهیز
 شده است.
وی اظهارکرد: این دوربین در مرحله اول بر روی لباس پلیس‌های عملیاتی نصب می‌شود و با ضبط عملکرد پلیس موجب استاندارد‌سازی رفتار ماموران می‌شود که تصاویر ضبط شده توسط آن در هنگام طرح شکایت از پلیس به عنوان یک سند حقیقی و آشکار عمل می‌کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، همچنین به تجهیزات این وسیله‌اشاره کرد و افزود: استفاده آنلاین و آفلاین از ویژگی‌های این دوربین است.
وی همچنین از تجهیز پلیس استان اصفهان به دستگاه «کوادکوپتر» خبر داد و افزود: این وسیله برای شناسایی مجرمان و قاچاقچیان در راه‌ها و مسیرهای صعب‌العبور کاربرد دارد.
«کوادکوپتر» که بعضا کوادرتور نیز نامیده می‌شود، نوعی پرنده چهار ملخه و یا ربات پرنده بدون سرنشین است که برای پرواز از چهارپره استفاده می‌کنند و دقیقا به همین دلیل کواد (به معنای عدد چهار) کوپتر نامیده می‌شوند.
وی گفت : بر این اساس طرحی با عنوان مرصاد دو برای تحقق سه راهبرد طراحی شده است که در حوزه قاچاق کالا با تجهیز حدود 80 تیم عملیاتی، افزون بر هشت میلیارد و 500 میلیون تومان کالا کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در این راستا 42 خودروی سبک و سنگین توقیف و بیش از 70 نفر قاچاقچی دستگیر شدند. وی همچنین به کشف دو هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر، شناسایی 9 گروه تهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری یک هزار قاچاقچی بزرگ، خُرد و معتاد در یک هفته اخیر ‌اشاره کرد.