kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

فوت یک پسربچه در درمیان براثر سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در اثر بارش‌های شدید وسیلاب دو نفر در روستای گزند و اسکندر از توا بع شهرستان درمیان مفقود که یک نفرکه پسربچه پنج ساله بود فوت کرد و جست‌وجو‌ها برای یافتن فرد ۴۰ ساله دیگر ادامه دارد.


سیدابوالحسن میرجلیلی به تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: بارش‌های شدید و سیل به شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و سربیشه خسارت وارد کرد و 12 رشته قنات در خراسان جنوبی دچار خسارت شد.
میرجلیلی از نجات 275 نفر خبر داد و افزود:  18 خودروی گرفتار سیلاب را رهاسازی کردند 39 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد.
وی از خسارت بارش وسیل به ایل راه‌های عشایری خبرداد و اظهار داشت: در کنار آن بارش تگرک سبب بروز خسارت به مزارع و باغات کشاورزان به خصوص محصولات سردرختی شده است.
سیل خط آهن میانه - زنجان را تخریب کرد
رئیس ‌ایستگاه راه‌آهن میانه گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل، بخشی از خاکریز خط آهن مسیر میانه - زنجان را تخریب کرد.
علی جهانگیرزاده دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در این حادثه حدود 20 متر از خاکریز این مسیر واقع در ایستگاه‌های آذرپی و نیک‌پی شسته شده است.
وی با بیان اینکه مسافران قطار این مسیر با اتوبوس به مقصد منتقل شدند، اظهار کرد: توقف حرکت قطارها در مسیر میانه - زنجان برای تامین امنیت مسافران انجام
شده است.
سیل مسیر کلات - درگز را بست
رئیس‌مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل مسیر کلات- درگز را مسدود کرد.
ابوالفضل حسینی افزود: به دلیل جاری شدن سیلاب در سطح جاده، مسیر این جاده مسدود شده و تردد در آن امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: مسیر قدیم درگز - قوچان نیز که در محدوده گردنه الله اکبر مسدود شده بود، بازگشایی شد.
حسینی گفت: مسیر تربت حیدریه- گناباد که شب سه‌شنبه بر اثر سیل مسدود شده بود نیز با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد و هم‌اکنون تردد در این مسیرها در حال انجام است.