kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

تغییر شیب اعتیاد زنان

رئیس‌مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از شیوع ۱۰درصدی اعتیاد در بین زنان خبر داد.

فاطمه عباسی به فارس، گفت: اعتیاد زنانه نشده است چرا که زنانه شدن اعتیاد به معنی این است که شیوع مصرف مواد مخدر در بین جامعه زنان بیش از 50 درصد باشد در حالی که اینگونه نیست.
عباسی ادامه داد: البته در گذشته تعداد کمتری از زنان مواد مخدر مصرف می‌کردند، اما اکنون شیب اعتیاد در زنان تغییر کرده است، به همین منظور مراکز درمان اعتیاد ویژه زنان را در دستور کار داریم و در بحث پیشگیری اولیه ورود کرده‌ایم.
وی با ‌اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی در محلات شهری و روستایی برای پیشگیری از گرایش زنان به اعتیاد در دستورکار قرار گرفته است، افزود: در پیشگیری ثانویه، مراکز درمانی را توسعه خواهیم داد و در پیشگیری سطح 3، رویکرد کاهش آسیب از طریق بیماری‌های ناشی از تزریق سرنگ مشترک و بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز را دنبال می‌کنیم و در این رابطه مراکز درمان سرپایی (DIC) را برای سطح 3 پیشگیری توسعه داده‌ایم. رئیس ‌مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی اظهارداشت:‌ طبق آخرین پیمایش شیوع‌شناسی اعتیاد در کشور 10 درصد از معتادان را زنان تشکیل می‌دهند به همین دلیل تهیه و تدوین پروتکل‌های درمانی ویژه زنان ضروری به نظر می‌رسد. وی از مغفول ماندن پروتکل درمان اعتیاد در زنان گلایه کرد و گفت: برای کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باید به این حوزه ورود کنیم، چرا که زنان یک رکن اساسی در خانواده و جامعه محسوب می‌شوند.