kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

کوتاه اقتصادی

* رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان گفت: متاسفانه برخی واردکنندگان سودجو از عرضه مواد اولیه به بازار خودداری می‌کنند و این موضوع مشکلاتی را برای تولید‌کنندگان به وجود آورده است. مجتبی درودیان در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت بازار و تولید‌کنندگان پوشاک گفت: تولید‌کنندگان در حال حاضر متاسفانه بر اثر تلاطم بازار ارز با مشکل تامین مواد اولیه مواجهند. وی با بیان اینکه دولت تسهیلاتی را فراهم کرده است تا دلار 4200 تومانی به تولید‌کنندگان و اتحادیه‌های صنفی اختصاص داده شود، گفت: با توجه به این شرایط برخی تولید‌کنندگان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود باید اقدام به ثبت سفارش و واردات کنند که این فرآیند کمی زمان‌بر است.
* هشتاد و هفتمین مرحله یارانه نقدی ساعت 24 بامداد روز چهارشنبه 26 اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. و صبح روز 27 اردیبهشت قابل برداشت خواهد بود.مبلغ یارانه مانند ماه‌های قبل 45500 تومان برای هر نفر خواهد بود؛ همچنین حداقل مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی نیز واریز خواهد شد.
* مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به اینکه کشاورزان به دلیل پایین رفتن عمق آب در چاه‌ها برق خود را بیش از دیماند (قدرت خریداری شده) مصرف می‌کنند، گفت: عدم همراهی مشترکان برق در فصل تابستان به مشکل خواهیم خورد.حاجی رضا تیموری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وجود کسری 5 هزار مگاواتی برق در کشور گفت: مطمئناً با این وضعیت کسری 5 هزار مگاوات مشترکان بخش صنعت، کشاورزان، تجاری و خانگی اگر مدیریت مصرف را جدی نگیرند و همراهی نکنند، با چالش جدی مواجه خواهیم شد. وی افزود: از سال گذشته 2 هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار بهره‌برداری شده، بنابراین اگر این مابه‌التفاوت را مشترکان برق در زمان اوج مصرف به نوعی با مدیریت مصرف جبران نکنند، به مشکل خواهیم خورد.
* مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در سال ۹۶ میزان ۴۷ میلیون تن بار توسط راه‌آهن ایران جابه‌جا شد، گفت: میزان باری که توسط راه‌آهن قابلیت جذب دارد ۱۰۰ میلیون تن است که در سال ۹۶ نیمی از آن را جذب کرده‌ایم.
* مشاور مالیاتی اصناف و بازار گفت: هنوز جلسه رسمی برای تعیین مالیات مقطوع سال ۹۶ اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور برگزار نشده است. جعفریان در مورد برگ قطعی مالیات سال‌های قبل هم به خبرگزاری فارس گفت: حدود یک میلیون و 200 هزار تا صادر شده و حدود 500 تا 600 هزار برگ قطعی صادر نشده است.
* مديرعامل بانک اقتصادنوين تاکيد کرد دستيابي به «سودآوري»، «بهره‌وري» و «نظم نوين» عنوان شعار سال 97 بانک اقتصادنوين است. به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، عليرضا بلگوري در گردهمايي سراسري این بانک ضمن تبيين شرايط اقتصادي حاکم بر شبکه بانکي از منظر تبيين اسناد قانوني بالادستي، پيش‌بيني‌هاي اقتصادي بين‌المللي و آمارهاي کليدي بخش پولي منتشره توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اقدام به تبیین ريشه‌ها و پيامدهاي عملياتي وضع موجود براي بانک‌ها داشت. مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه چالش‌هاي عملياتي محيط بانکي را در هفت حوزه برشمرد و ضمن ارايه شرايط و محيط راهبري بانک، انضباط مالي را سرلوحه سياست ثبات بخشي در عمليات بانک طي سال جاري مطرح نمود.