kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

کوتاه از شهرستان‌ها


راه‌اندازی موزه آب‌های گرم
اردبیل- خبرنگار کیهان:سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از راه‌اندازی موزه آب‌های گرم در شهر گردشگری سرعین خبر داد.
نادر فلاحی گفت: وجود آب‌های گرم متنوع منطقه سرعین را به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل کرده است که با توجه به این ویژگی‌ها بحث راه‌اندازی موزه آب‌های گرم در آب‌ درمانی گاومیش گلی سرعین در دست بررسی است.
وی افزود: برای احیای ظرفیت‌های پنهان صنعت گردشگری سرعین ایجاد خانه صنایع دستی با مکان‌یابی مناسب انجام می‌شود.
ارتقای درمانگاه به بیمارستان
رئیس سازمان تامین اجتماعی از بررسی ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی مشکین شهر به بیمارستان خبر داد.
سید تقی نوربخش گفت: ارتقاء و تبدیل درمانگاه به بیمارستان یکی از خواست‌ها و دغدغه‌های بیمه‌شدگان در مشکین شهر می‌باشد.
وی گفت: براساس اقدامات انجام یافته این امر در جریان سفر وزیر کار و رفاه به استان اردبیل که در آینده‌ای نزدیک صورت می‌پذیرد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نوربخش در ارتباط با تجهیز مراکز درمانی استان گفت: در کلیه مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی دستگا‌ه‌های رادیولوژی به دیجیتال تبدیل شده و در سطح استان نیز این امر انجام خواهد شد.
رویداد همدان 2018
همدان- خبرنگار کیهان:معاون امور استان‌‌های صدا و سیما گفت: شبکه‌های صداو سیما باید برنامه‌های خود را برای رویداد همدان 2018 آغاز و «شبکه شما» اقدام به راه اندازی استودیو در همدان کند.
علی دارابی با بیان اینکه این اجلاس‌های بین‌المللی آبروی ایران است و برای بهتر برگزار شدن آن صدا و سیما پای کار است، گفت: از برگزاری بی‌حاشیه و با برنامه جشنواره پویانمایی در همدان قدردانی می‌کنم.
وی ضمن دعوت از استاندار همدان برای حضور در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما گفت: مدیران مراکز با استفاده از فرصت جشنواره با ظرفیت‌های همدان و توانمندی‌های آن آشنا شوند.
مشکلات صنعت کفش
تبریز- خبرنگار کیهان: جباریان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: فرسوده بودن ماشین‌آلات، پایین بودن دانش تولید مواد اولیه، بالا بودن نرخ بهره تسهیلات اعطایی و نیز عدم وجود مواد اولیه مرغوب داخلی از مشکلات جدی صنعت کفش است.
رئیس انجمن کفش تبریز گفت: در شرایط کنونی کارگاه‌های کفش در حال تعطیل شدن هستند و با افزایش نرخ دلار نقدینگی واحدها به کمتر از یک چهارم رسیده است.
حسن یوسف‌زاده افزود: منتظر اجرایی شدن 11 بند مربوط به کفش تبریز مصوب سفر اخیر ریاست جمهوری به این شهر هستیم که مهم‌ترین آن ایجاد مراکز فناوری کفش، تامین اعتبارات مورد نیاز کارخانجات و ایجاد مرکز صادرات کفش می‌باشد. در این نشست اعلام شد حجم بازار کفش ایران 1 میلیارد دلار بوده و در سال گذشته 35 میلیون دلار کفش وارد شد و میزان قاچاق کفش به داخل کشور نیز 318 میلیون دلار بود.
درحال حاضر ایران هفتمین کشور تولید‌کننده کفش در آسیا است.
آزادسازی مهرانه‌رود
* عملیات آزادسازی «مهرانه‌رود» تبریز از ساخت و سازهای غیرمجاز، آغاز شد.
شهردار منطقه 5 تبریز گفت: عملیات در مسیر 6 کیلومتر بستر رودخانه است. وی افزود: این مسیر در حد فاصل برج خلعت‌پوشان تا سه راهی اهر می‌باشد.
یعقوب هوشیار تأکید کرد: شهرداری، با قدرت قانونی و کامل، اقدام به جمع‌آوری ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز لایروبی مسیر مهرانه‌رود کرده است.
وی گفت: هدف از این اقدامات، جمع‌آوری تمامی ساخت و سازهای غیرقانونی در مسیرهای موردنظر و تبدیل حوزه مهرانه‌رود به یک منطقه تفریحی و گردشگری می‌باشد.
درمان با وقف زمین
کرج- خبرنگار کیهان:در اقدامی خداپسندانه بانوی واقف خیراندیش سهم زمین مشاعی خود را وقف درمان بیماران کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج افزود: این بانوی واقف با وقف زمینش در شهرستان کرج عواید آن را صرف هزینه‌های رسیدگی به امور درمان بیماران اسکلیوز (کجی ستون فقرات) کرد.
حجت‌الاسلام حسین مهدیان گفت: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته در این شهرستان بیشتر وقف‌ها باید در زمینه رسیدگی به امور بهداشت و درمان، فرهنگی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: واقفان به طور سنتی علاقمند به مدرسه‌سازی و مسجدسازی و... بودند که البته این روندامروزه تغییر کرده و باید ظرفیت‌های فردی و جمعی به گونه‌ای مدیریت شودکه به نحو احسنت از آن بهره گرفت.
تولید توت فرنگی در مازندران
ساری- خبرنگار کیهان:سطح زیرکشت توت‌فرنگی در مازندران یک هزار و 500 هکتار با تولید 15 هزار تن توت فرنگی است که مازندران رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: یک سوم سطح زیرکشت توت فرنگی مازندران در بهنمیر است و این منطقه به دلیل برخورداری از خاک غنی می‌توان تنوع زراعت را شاهد بود چرا که 54 نوع محصول در منطقه بهنمیر کشت می‌شود.
دلاور حیدرپور در خصوص مطالبات مردم بهنمیر اظهار کرد: یکی از مطالبات کشاورزان بهنمیر انتقال آب از سد البرز به بهنمیر است که تاکنون 33 کیلومتر کانال‌کشی با هزینه بیش از 50 میلیارد تومان انجام شده است و 10 درصد کار برای اتمام این پروژه مانده است.
برپایی جشن رمضان
* مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: جشن رمضان به مدت 18 شب با همکاری سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در سطح استان مازندران برگزار می‌شود.
رضا نوروزی جعفری افزود: طرح مفتاح الجنه همانند سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و مسئولان و خیران، باحضور در منزل مددجویان، از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفته و برای رفع آن اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه 200 هزار کیسه «همیان مولا» بین اصناف و بازاریان با هدف کمک به نیازمندان توزیع می‌شود، افزود: حامی‌یابی برای خانواده‌های محسنین و ایتام، جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان آبرومند، جمع‌آوری فطریه و کفاره، از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: مازندرانی‌های نیکوکار در سال گذشته هشت میلیارد تومان به مددجویان زیرپوشش این نهاد کمک کردند.
راه‌اندازی سامانه جامع دریانوردان
بندرعباس- خبرنگار کیهان: سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دریانوردان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع دریانوردان ضمن دسترسی به درگاه جامع خدمانت الکترونیکی، تمامی امور مربوط به آزمون‌ها و صدور اسناد دریانوردی شامل ثبت‌نام اینترنتی و دریافت نتایج آن اقدام کنند.
اسماعیل قلی‌زاده افزود: درخواست اینترنتی صدور گواهینامه‌ها و شناسنامه دریانوردی و پیگیری آن و یا اطلاعات و اخبار لازم خدمات دیگر این سامانه است.