kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

پای صحبت مردم

رأیی‌که عملی نشد
طی رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره 385/386 مورخ 96/5/22 که طی نامه 260/34898  مورخ 96/9/19 به مدیرعامل شرکت گاز ایران ابلاغ شد و شرکت گاز مازندران نیز متعاقبا طی نامه شماره 147583/000/58 مورخ 96/12/27 به تعاونی کشاورزی مازندران ابلاغ کرد دیوان عدالت اداری اعلام کرد براساس رای هیئت عمومی اخذ مبلغی تحت عنوان آبونمان از مشترکین گاز مغایر قانون تشخیص و ابطال شده است و طبق مواد 13 و 95 و 606 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مبادی ذیربط مکلف به اجرای رأی هیئت عمومی از تاریخ صدور رأی می‌باشند. بنابراین شرکت گاز مکلف است با قید فوریت نسبت به حذف آبونمان از کلیه قبوض مشترکین گازی که از این تاریخ به بعد صادر می‌شود اقدام و نسبت به استرداد مبالغ دریافتی از بعد از تاریخ صدور رأی نیز اقدام کند.
شرکت گاز پس از این رأی یکی دو ماه اقدام کرد. اما باز هم همان مبلغ و شاید بیشتر را تحت عناوین مانده هزار و 521 ریال و کسر هزار و 784 ریال را در قبوض گاز ذکر و از مشترکان دریافت کرد و علاوه بر آن بدون اجازه مشترک مبلغی هم تحت عنوان 2104 ریال بابت بیمه دریافت کرد در حالی که 90 درصد مشترکان خانگی، کارخانجات و گلخانه‌ها و غیره قبلا نزد شرکت‌های بیمه، بیمه‌شده بودند.
از دیوان عدالت اداری رسیدگی به این موضوع و تعقیب متخلفان از قانون و متجاوزان به حقوق مردم را درخواست می‌کنم.
قدرت‌الله ایزدیفر، رئیس هیئت مدیره
تعاونی کشاورزی گل و گیاه مازندران


قابل توجه صدا و سیمای آذربایجان شرقی
شهرستان اهر یکی از محرومترین و عقب‌مانده‌ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی است. اهر در روزگاران گذشته شهری آباد بوده است. در دوران پیش از اسلام راه تجارت بین اردبیل مرکز آذربایجان ایران به مناطق ارمنستان از این شهر می‌گذشته است.
صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، امامزاده سیدعلی مسجد شیخ عماد اهر را معرفی نمی‌کند مدفن حضرت آیت‌اله حاج سیدصادق آل محمد امام جمعه مرحوم اهر در همین مسجد و در جوار مرقد شیخ عماد می‌باشد چرا مسئولین شهر و مقامات کشوری به این شهر ستمدیده توجهی نمی‌کنند امامزاده سیدعلی از نوادگان امام موسی‌بن جعفر(ع) می‌باشد. این امامزاده در میدان معلم نرسیده به میدان یادبود مسجد شیخ عماد واقع شده است. در حال حاضر شهرستان اهر 12 امامزاده دارد که به عنوان آثار تاریخی و اماکن متبرکه به ثبت رسیده اما به فراموشی سپرده شده است تقاضای عاجزانه دارم از سازمان اداره اوقاف و امور خیریه اهر رسیدگی کنند.
اهر- سیدمحمدحسن آل محمد